Μήπως σας κοροϊδεύουν; Η cosmetics-cop αποκαλύπτει την αλήθεια για τα καλλυντικά

Μήπως σας κοροϊδεύουν; Η cosmetics-cop αποκαλύπτει την αλήθεια για τα καλλυντικά

Η Paula Begoun, η Cosmetics Cop της Αμερικής, μιλάει χωρίς περιστροφές για τι ακριβώς μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν τα καλλυντικά.
24 Ιουλίου 2012 Ευφραιμίδη Μαρίλη
Μία ταλαιπωρημένη καταναλώτρια, που αναγκάστηκε να αγοράσει αμέτρητα μπουκαλάκια μέχρι να βρει το κατάλληλο, έγινε Cosmetics Cop (μπάτσος των καλλυντικών). Η Paula Begoun που έχει και εμπειρία ως προδομένη πωλήτρια σε καταστήματα καλλυντικών στην Αμερική, τώρα γράφει βιβλία για τη βιομηχανία της κοσμετολογίας. Στο «Don' t go to the Cosmetics Counter Without Me», αξιολογεί διεξοδικά 35.000 καλλυντικά και τα βαθμολογεί ανάλογα με την αποτελεσματικότητά τους.

Προσπαθώντας και η ίδια να εξηγήσει πως έγινε «μπάτσος των καλλυντικών» (άλλωστε και η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι www.cosmeticscop.com), θυμάται πως από μικρή, από τότε που πάλευε με την ακμή, είχε καταλάβει ότι υπάρχει κάτι αφερέγγυο στα προϊόντα ομορφιάς. «Ωστόσο, δεν είχα τον τρόπο να το αποδείξω. Όταν με προσέλαβαν πίσω από τον πάγκο των καταστημάτων ομορφιάς , ανακάλυψα ότι δεν μπορούσα να τα προωθήσω. Δεν ήθελα, για παράδειγμα, να πουλάω στις πελάτισσες μία στυπτική λοσιόν με βάση το αλκοόλ για την οποία ήμουν βέβαιη ότι θα μπορούσε να ξεράνει ή να ερεθίσει το δέρμα. Σύντομα συγκρούστηκα με τους υπεύθυνους και έφυγα από τη δουλειά Αν και ακούγεται μελοδραματικό, μου ήταν αδύνατο να δουλεύω για κάτι που θεωρούσα είτε πεταμένα λεφτά είτε κακό για το δέρμα. Έτσι έκανα τα πρώτα βήματα σε μία μακριά καριέρα που με οδήγησε να αποκτήσω το δικό μου εκδοτικό οίκο και το δικό μου κατάστημα καλλυντικών. Σε κάθε κίνησή μου, η πρωταρχική μου σκέψη ήταν να κάνω όλα όσα χρειάζεται για να εντοπίσω και να αποκαλύψω την αλήθεια πίσω από τις διαφημίσεις και τις κυριολεκτικά απίστευτες υποσχέσεις των προϊόντων ομορφιάς».

«Μήπως σας κοροϊδεύουν;»
Σύμφωνα με την Paula Begoun, η «πίστη» της καταναλώτριας σε μία ορισμένη μάρκα αποτελεί από μόνη της μία μικρή παρανόηση. «Πολλές γυναίκες θέλουν να ψωνίζουν μόνο από μία φίρμα, γεγονός που με κάνει να αναρωτιέμαι: άραγε αγοράζουν και τρόφιμα από μία μόνο εταιρεία; Πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος για να διαλέγει κανείς καλλυντικά από την ίδια πάντα μάρκα".

«Η αλήθεια θα σας κάνει όμορφη»
«Είναι εντυπωσιακό το πόσο έχει εντρυφήσει ο κόσμος των καλλυντικών στον τρόπο που αντιδρά το δέρμα τόσο στα προϊόντα όσο και στη φθορά που υφίσταται στο πέρασμα του χρόνου» παραδέχεται η Paula Begoun. «Παρόλη όμως την πρόοδο, εξακολουθώ να σοκάρομαι από το πόσο έχουν μείνει ίδια τα πράγματα σε ό,τι αφορά τις παραπλανητικές υποσχέσεις, τις φθηνές πρώτες ύλες, τα συστατικά που μπορούν να κάνουν κακό στο δέρμα και την υψηλή τιμολόγηση μόνο και μόνο για να ενθουσιαστούν οι γυναίκες που εμπιστεύονται τα ακριβά προϊόντα. Αν θέλετε πραγματικά να μάθετε ποια καλλυντικά είναι συνεπή με τις υποσχέσεις τους αλλά και κατάλληλα για τις δικές σας ανάγκες, θα βρείτε τις λεπτομέρειες σε αυτό το βιβλίο».

Ενυδάτωση: «Το μόνο που απαιτώ από τα προϊόντα ενυδάτωσης είναι να κάνουν τη δουλειά τους: να περιέχουν τα κατάλληλα συστατικά που απαλύνουν την ξηρότητα, να κάνουν το νερό να συγκρατείται μέσα στα κύτταρα και να διατηρήσουν ή να ενισχύσουν τον προστατευτικό φραγμό του δέρματος. Εκείνο που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι το ξηρό δέρμα δεν σχετίζεται με τις ρυτίδες, οπότε δεν μπορεί κανείς να απαλλαγεί από αυτές μόνο με τη βοήθεια μίας ενυδατικής κρέμας. Το μόνο που κάνει η κρέμα για το δέρμα είναι να το βοηθήσει να νιώθει καλύτερα και να δείχνει πιο όμορφο. Πολλά προϊόντα ενυδάτωσης υποστηρίζουν ότι μπορούν να διεισδύσουν βαθύτερα στις στοιβάδες του δέρματος απ' ότι άλλα, όμως πρόκειται για έναν ανούσιο ισχυρισμό. Τα κύτταρα του δέρματος είναι αρκετά διαπερατά οπότε αρκεί το προϊόν να περιέχει έστω και λίγο νερό. Το σημαντικό είναι να μένουν και ορισμένα ενυδατικά στοιχεία στην επιφάνεια ώστε να προστατεύουν την επιδερμίδα και να εμποδίζουν τον αέρα να τη «στεγνώσει». Τα λιπαρά δέρματα δεν χρειάζονται ενυδάτωση, ακόμη κι αν στους πάγκους της ομορφιάς προσπαθούν να σας πείσουν για το αντίθετο".

Καθαρισμός: «Όταν εξετάζω τα καθαριστικά προϊόντα ενδιαφέρομαι πρωτίστως για το πόσο υδατοδιαλυτά είναι. Τα σκευάσματα που καθαρίζουν το πρόσωπο πρέπει να ξεπλένονται εύκολα και να απομακρύνουν όλα τα ίχνη του μέικ απ συμπεριλαμβανομένου του μακιγιάζ των ματιών. Μετά τη χρήση δεν πρέπει να αφήνουν το δέρμα ξηρό, λιπαρό ή να ερεθίζουν τα μάτια. Το προϊόντα σε μορφή λοσιόν ή κρέμας που ξεβγάζεται με νερό είναι μία καλή λύση για τις γυναίκες που έχουν ξηρή επιδερμίδα. Δεν συνιστώ τα προϊόντα με άλφα ή βήτα υδροξυ οξέα ή με τοπικά απολυμαντικά όπως το υπεροξείδιο του βενζόλιου ή το τρικλοζάν. Ενώ σε άλλα προϊόντα αυτά τα συστατικά μπορεί να είναι αρκετά ευεργετικά, σε ένα καθαριστικό ξεπλένονται πριν ακόμη προλάβουν να δράσουν. Είναι επίσης πιθανό, από απροσεξία, να μπουν στα μάτια και να τα κάνουν να τσούζουν".

Απολεπιστικά και σκραμπ: «Όσο περισσότερα προϊόντα με άλφα και βήτα υδροξυοξέα κατακλύζουν την αγορά, τόσο λιγότερους λόγους έχουμε να χρησιμοποιούμε τα προϊόντα της μηχανικής απολέπισης. Ακόμη κι αν οι κόκκοι του σκραμπ είναι μικροί και ομοιόμορφοι σε μέγεθος, η χρήση τους μπορεί να γρατσουνίσει την επιδερμίδα και να είναι πιο επώδυνη απ' όσο χρειάζεται. Αν επιμένετε στη μηχανική απολέπιση, διαλέξτε ένα ήπιο σκραμπ που ξεπλένεται εύκολα. Θεωρώ ότι η πιο αποτελεσματική απολέπιση γίνεται με άλφα (γλυκολικό και λακτικό οξύ) και βήτα (σαλικυλικό οξύ) υδροξυοξέα. Για να αξιοποιήσετε την αποδεδειγμένη δράση τους στην απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων, διαλέξτε μία κρέμα ημέρας που να περιέχει τα πρώτα σε συγκέντρωση 5 έως 8% ή το δεύτερο σε συγκέντρωση 1 έως 2%. Ανάλογα με τις ανάγκες του δέρματος, χρησιμοποιείτε το προϊόν κάθε βράδυ ή μέρα παρά μέρα. Προσέξτε να μην το φέρετε σε επαφή με τα μάτια ή με άλλους βλεννογόνους".

Φον ντε τεν: «Η θεμελιώδης απαίτησή μου από τα μέικ απ, ανεξαρτήτως της υφής τους, είναι να μην κινούνται στις αποχρώσεις του πορτοκαλί, του ροδακινί, του ροζ, του κόκκινου, του πράσινου ή του γκρι. Ο λόγος είναι ότι, πολύ απλά, δεν υπάρχουν άνθρωποι με τέτοιο χρώμα επιδερμίδας. Η υφή, η καλυπτικότητα και η άνεση στο δέρμα είναι εξίσου σημαντικά. Όλα τα φον ντε τεν πρέπει να απλώνονται ομοιόμορφα και να δείχνουν φυσικά. Εκείνα που περιέχουν αντηλιακό φίλτρο είναι ακόμη πιο χρήσιμα γιατί παρέχουν και προστασία. Ωστόσο, θα πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός γιατί τα μόνα αποδεκτά κατά τη γνώμη μου χημικά φίλτρα είναι το διοξείδιο του τιτανίου, το οξείδιο του ψευδάργυρου και το αβομπενζόν. Αν έχετε σκοπό να ξοδέψετε σε ένα καλλυντικό, το φον ντε τεν είναι το μοναδικό που αξίζει τον κόπο. Το να επενδύσετε λεφτά σε κάτι τέτοιο είναι η καλύτερη ιδέα, αφού πρόκειται για μία από τις λίγες περιπτώσεις όπου ακριβότερο σημαίνει και καλύτερο".

Μάσκαρα: «Είτε είναι ακριβή, είτε φτηνή, η μάσκαρα δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να μουτζουρώνει ή να πέφτει σε κομματάκια. Θα πρέπει όμως κι εσείς να τη χρησιμοποιείτε σωστά αφού, έτσι κι αλλιώς, μία λιπαρή κρέμα που ίσως απλώσετε προηγουμένως στα μάτια σίγουρα θα τα μουτζουρώσει. Δεν συστήνω την αδιάβροχη μάσκαρα γιατί θα χρειαστεί τόσο τράβηγμα και τρίψιμο μέχρι να την απομακρύνετε ώστε θα βλάψετε την ευαίσθητη αυτή περιοχή του προσώπου και θα ξεριζώσετε και μερικές βλεφαρίδες".

Κραγιόν: «Δεν υπάρχουν κακά κραγιόν. Αν μη τι άλλο, τα περισσότερα από αυτά κάνουν τη δουλειά τους. Εκείνα που υπόσχονται μεγάλη διάρκεια, καταφέρνουν να μένουν όλη μέρα στα χείλη. Ωστόσο, η αίσθησή τους είναι πιο ξηρή από εκείνη του παραδοσιακού λίπστικ. Σχεδόν χωρίς καμία εξαίρεση, νομίζω πως για τα κραγιόν ισχύει ο κανόνας ότι όσο πιο λιπαρό ή γυαλιστερό είναι ένα προϊόν για τα χείλη, τόσο λιγότερο θα διαρκέσει. Από την άλλη, όσο πιο ματ είναι ένα κραγιόν, τόσο πιο πολύ θα μείνει. Αν όμως είναι πολύ ματ, ίσως να αποδειχθεί και υπερβολικά στεγνό. Ανάλογα με τις ανάγκες του μακιγιάζ, μπορεί κανείς να διαλέξει το κατάλληλο προϊόν από κάθε κατηγορία".