Η καυτή (κυριολεκτικά) γυμναστική αδυνατίζει

Η καυτή (κυριολεκτικά) γυμναστική αδυνατίζει

Όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία του χώρου, η γυμναστική γίνεται πιο δύσκολη αλλά και πιο αποτελεσματική. Το δοκίμασαν στα γυμναστήρια της Νέας Υόρκης και τώρα η τάση έρχεται στην Αθήνα.
07 Μαΐου 2014 Ευφραιμίδη Μαρίλη
Το δυσκολότερο workout του κόσμου (όπως τα περιγράφουν όσοι το έχουν δοκιμάσει) διδάσκεται στο στούντιο Pure Yora και είναι η καινούργια μόδα στο Μανχάταν. Ονομάζεται Bassett's Boot Camp από την εμπνεύστρια του Λόρεν Μπάσετ και τον όρο boot camp που περιγράφει τη σκληρή εκπαίδευση των νεοσύλλεκτων έτσι ώστε να αποδώσει με ακρίβεια το βαθμό δυσκολίας. «Ήθελα να συνδυάσω όλα όσα αγαπάω και πιστεύω» εξηγεί. «Στόχος μου είναι να διεγείρω το μεταβολισμό, να κάνω τον οργανισμό να κάψει πολλές θερμίδες και να ωθήσω το σώμα να ανακαλύψει τα όριά του». Το αποτέλεσμα είναι ένα μίγμα από αερόβιες ασκήσεις, μυΐκή ενδυνάμωση, ενδυνάμωση κορμού και power yoga. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα χώρο που θερμαίνεται στους 35 με 37 βαθμούς κελσίου.

Πριν την έναρξη της προπόνησης η Λόρεν Μπάσετ προειδοποιεί ότι οι αεροβική σε συνθήκες ζέστης ίσως υπερθερμάνει τον οργανισμό, οπότε χρειαζόμαστε τις διπλάσιες ποσότητες νερού νωρίτερα, κατά τη διάρκεια και μετά τη γυμναστική. Το μάθημα ξεκινά με χαιρετισμούς στον ήλιο και τη στάση του σκύλου, αμέσως όμως αρχίζουν τα δύσκολα: βαθιά καθίσματα με τα χέρια στο έδαφος και τα πόδια να κλωτσούν πίσω μέχρι το σώμα να φτάσει σε στάση πους - απ, επιστρέφουμε στο βαθύ κάθισμα και στη συνέχεια γονατίζουμε και το σώμα ξαπλώνει προς τα πίσω με τους ώμους πάνω απ' το κεφάλι. Όλη η κίνηση διαρκεί ένα λεπτό, αλλά το λεπτό αυτό μοιάζει με αιωνιότητα. «Η προσπάθεια στη συγκεκριμένη θερμοκρασία επιταχύνει το ρυθμό της καρδιάς και μας κάνει να καίμε περισσότερες θερμίδες» λέει η Μπάσετ.

Για τα επόμενα 75 λεπτά κάνουμε πλάγια βαθιά καθίσματα, προβολές ποδιών, ραχιαίους, κοιλιακούς, βαθιά καθίσματα με βαράκια και πολλές ασκήσεις ενδυνάμωσης για τον κορμό. Η λεπτομέρεια που αυξάνει το βαθμό δυσκολίας είναι ότι δεν υπάρχει διάλειμμα ανάμεσα στις ασκήσεις. Οι μόνες περίοδοι που μπορούν να χρησιμεύσουν για λίγη ξεκούραση είναι οι στάσεις της γιόγκα. Με καλύτερη τη σαβασάνα ή στάση του νεκρού, αυτήν που κάνουμε αφού έχουμε συμπληρώσει μία ώρα εξαντλητικής γυμναστικής και εφίδρωσης. «Μετά από τόση κούραση, οι συμμετέχοντας νοιώθουν εξοντωμένοι. Η ευχαρίστηση όμως από το γεγονός ότι τα έχουν καταφέρει, ότι έχουν φτάσει στα όρια των δυνατοτήτων τους, τους κάνει να θέλουν να επιστρέψουν». Άλλωστε τώρα πια είναι καθαροί και ανάλαφροι. Ο οργανισμός έχει αποβάλει τις τοξίνες μέσω της αυξημένης εφίδρωσης ενώ έχει κάψει τόσες θερμίδες ώστε σίγουρα φεύγει κατά μερικά γραμμάρια ελαφρύτερος. Επιπλέον, εξαιτίας της άσκησης, έχουν αυξηθεί τα επίπεδα των εδνορφινών και έχει μπει σε μία κατάσταση ανεξήγητης ευτυχίας (και μόνο που τέλειωσε το μάθημα, αρκεί για να είσαι χαρούμενος).

Τι λένε οι ειδικοί; Η προοπτική ότι θα κάνουμε ακόμα πιο σκληρή γυμναστική ξυπνάει και μερικούς φόβους για την υγεία μας. Η παθολόγος Εύη Κατσαρού εξηγεί ότι κάθε μορφή άσκησης, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία στην οποία επιτελείται, πρέπει να γίνεται με σεβασμό στις αντοχές του οργανισμού. «Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι ο παλμοί της καρδιάς. Όταν ξεπερνούν τους 100 ή τους 110, τότε η άσκηση καταπονεί υπερβολικά το καρδιαγγειακό σύστημα και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Ο γυμναστής, σε συνεργασία με τον γιατρό αν υπάρχει ανάγκη, παρακολουθούν τον τρόπο που αντιδρά η καρδιά και επιλέγουν το σωστό τρόπο άσκησης». Η εργοφυσιολόγος Ματίνα Κουτρουμπή δίνει πρακτικές οδηγίες: «Η ένταση της άσκησης πρέπει να κυμαίνεται από 40 έως 80% των ικανοτήτων μας, ώστε να έχουμε τα οφέλη της γυμναστικής χωρίς να καταπονούμε τον οργανισμό. Για να πετύχουμε αυτό το βαθμό, κάνουμε το τεστ ομιλίας. Αν παρατηρήσουμε ένα ελαφρύ φυσιολογικό λαχάνιασμα όταν μιλάμε κατά την άσκηση, τότε η προσπάθεια είναι σε υγιή επίπεδα».