Η αλήθεια για τη δίαιτα Ντυκάν

Η αλήθεια για τη δίαιτα Ντυκάν

Αν δεν την έχουμε δοκιμάσει οι ίδιες, έχουμε σίγουρα έστω και μία φίλη που την κάνει. Υπόσχεται και πραγματοποιεί γρήγορη απώλεια κιλών. Είναι όμως καλή για την υγεία;
05 Μαΐου 2014 Μαρίλη Ευφραιμίδη
Η δίαιτα του γάλλου διατροφολόγου που έχει βοηθήσει ακόμη και στις πιο «δύσκολες» περιπτώσεις απώλειας βάρους, έχει έναν στρατηγικό σχεδιασμό: αναπτύσσεται σε 4 φάσεις.

• Η «επίθεση», διαρκεί 2 έως 10 μέρες, ανάλογα με τα κιλά που θέλει να χάσει κανείς (2 μέρες για 1 έως 5 κιλά, 10 μέρες για πάνω από 21 κιλά). Στη διάρκειά της καταναλώνουμε ψάρια, πουλερικά, άπαχο μοσχάρι, άπαχα γαλακτοκομικά και μιάμισι κουταλιά της σούπας βρώμη.

• Η «κρουαζιέρα», διαρκεί μέχρι να χάσουμε όλα τα κιλά που έχουμε βάλει στόχο. Στη διάρκειά της εναλλάσσουμε μία μέρα με πρωτεΐνη και μία με συνδυασμό πρωτεΐνης και λαχανικών.

• Η «εδραίωση» υπολογίζεται ανάλογα με τα κιλά που χάσαμε (τα πολλαπλασιάζουμε επί 9 και το γινόμενο μας δίνει τον αριθμό των ημερών που θα διαρκέσει) και το διαιτολόγιό της αποτελείται από πρωτεΐνες, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης.

• Η «σταθεροποίηση» διαρκεί εφ' όρου ζωής. Περιλαμβάνει περίπου ό,τι και η τρίτη και προβλέπει μία μέρα με πρωτεΐνη την εβδομάδα.

Από τότε, όμως, που έσκασε η Άτκινς και πολύς κόσμος απέκτησε προβλήματα υγείας, μάθαμε να είμαστε προσεκτικοί με τις χημικές δίαιτες. Οι ειδικοί προειδοποιούν:

• «Η αποτελεσματικότητα των πρωτεϊνικών προγραμμάτων βασίζεται στο φαινόμενο της «κέτωσης». Πρόκειται για τη διαδικασία στην οποία μπαίνει ο οργανισμός όταν τρώμε πολύ λίγους ή καθόλου υδατάνθρακες. Σε αυτήν την περίπτωση, το σώμα διασπά τα λίπη και σχηματίζει τις «κετόνες» προκειμένου να παράγει ένα «καύσιμο» για τις ενεργειακές του ανάγκες. Αν όμως το παρακάνει στο σχηματισμό των κετόνων, τότε αυξάνεται επικίνδυνα η οξύτητα του αίματος δημιουργώντας μία κατάσταση που μοιάζει με παθολογική δηλητηρίαση. Οι σημαντικότερες επιπτώσεις του φαινομένου αυτού εντοπίζονται στο κεντρικό νευρικό σύστημα» (Τζορτζ Κάχιλ, καθηγητής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ).

• «Η υπερβολική κατανάλωση κρέατος έχει σαν αποτέλεσμα τα αυξημένα επίπεδα «κακής» χοληστερόλης (LDL) και τον αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά επεισόδια» (Τάσος Παπαλαζάρου, κλινικός διαιτολόγος).

• «Η απουσία των φυτικών ινών από τα φρούτ και τα λαχανικά, οι οποίες αποδεδειγμένα προάγουν την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος, σημαίνει αυξημένο κίνδυνο για την καρδιά. Επιπλέον ίσως προκαλέσει δυσκοιλιότητα» (Εύη Κατσαρού, παθολόγος).

• «Τα νεφρά καταπονούνται από την υπερβολική κατανάλωση πρωτεϊνών αφού καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να τις μεταβολίσουν. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε εξετάσεις αίματος για να ελέγξουμε τη λειτουργία τους» (Εύη Κατσαρού, παθολόγος).