Ναι, τη πήρες τη δουλειά οι επιδόσεις σου είναι άψογες και είσαι πάρα πολύ χαρούμενη. Όλα πάνε καλά στο γραφείο αλλά μπορούν να πάνε και ακόμα καλύτερα, σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποίησε το Harvard σε σύμπραξη με το Πανεπιστημίο της Βοστόνης.

Oι  ερευνητές επιμένουν, όλα είναι θέμα ψυχολογίας. Για να πάρεις προαγωγή, πρέπει δομήσεις με στρατηγική το make up look σου και να δώσεις ένα boost αυτοπεποίθησης στον εαυτό σου. Η έρευνα των δύο κορυφαίων πανεπιστημίων έλαβε υπόψη της 25 γυναίκες με διαφορετική εθνικότητα και ηλικία, τις φωτογράφισαν χωρίς μέικαπ και έπειτα τις έβαψαν και δημιούργησαν με τρία διαφορετικά μακιγιάζ τα οποία χώρισαν σε «φυσικά», «επαγγελματικά» και «glamourous».
Έπειτα, συνέθεσαν μια επιτροπή από 149 ενήλικες που θα έκρινε τα τρια διαφορετικά αποτελέσματα για την κάθε κοπέλα. Τους έδωσαν μερικά δευτερόλεπτα για να επεξεργαστούν τις  εικόνα που έβλεπαν και στο τέλος ψήφησαν τα πορτρέτα σύμφωνα με το ποιο ήταν αυτό που τους άρεσε, πόσο ελκυστικές θεώρησαν τις εικόνες των κοριτσιών, πόσο υπολογίσιμες δυνάμεις έδειχναν και πόση εμπιστοσύνη και ασφάλεια απέπνεαν.

Όλες οι φωτογραφίες στις οποίες τα κορίτσια φορούσαν μακιγιάζ συγκέντρωσαν περισσότερες ψήφους από εκείνες στις οποίες τα κορίτσια ήταν αμακιγιάριστα.
Το επαγγελματικό λουκ ήταν αυτό που άρεσε περισσότερο, ενώ το φυσικό κέρδισε την εμπιστοσύνη των συμμετεχόντων.
Στον αντίποδα το υπερβολικό μέικ απ και το μη προσεγμένο μακιγιάζ πήρε αρνητικές κριτικές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 61% των συμμετεχόντων που έκρινε τις φωτογραφίες,  δήλωσε πως δεν πίστευε πως ένα κορίτσι χωρίς ίχνος μακιγιάζ μπορεί να πάρει προαγωγή. Τα 2/3 της “κριτικής επιτροπής” σημείωσε πως το ατημέλητο make up θα έκανε κακή εντύπωση σε περίπτωση που μια εργαζόμενη εμφανίζονταν έτσι σε επαγγελματικό μίτινγκ.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως η μελέτη των δύο πανεπιστημίων έδειξε πως οι φωτογραφίες στις οποίες οι  γυναίκες φορούσαν φοτωμένο μακιγιάζ έδειχναν λιγότερο άξιες εμπιστοσύνης σε σχέση με εκείνες που φορούσαν  “φυσικό” και “επαγγελματικό” μακιγιάζ κάτι που μας κάνει να επανεξετάζουμε το smoky eye στο γραφείο.

Φυσικά και τα αποτελέσματα αυτά είναι σχετικά, μιας και το εργασιακό περιβάλλον ποικίλει και οι όροι αντιεπαγγελματικός και μη αρεστός ποικίλουν από γραφείο σε γραφείο και από δουλειά σε δουλειά. Αλλά αν είσαι σε ένα εργασιακό περιβάλλον που αυτές οι λεπτομέρειες μετράνε, εκμεταλλεύσου το αβαντάζ και κυνήγα το μέλλον σου επιστρατεύοντας ακόμα και λίγες από τις γνώσεις σου στο σωστό make up ανά περίσταση.

image