Για τον οίκο Balenciaga η πρόκληση είναι ένα εργαλείο που δεν βγαίνει ποτέ εκτός μόδας, αλλά αυτή τη φορά μάλλον το παράκανε. Ο σάλος που ακολούθησε την εορταστική του καμπάνια δεν έχει προηγούμενο και, όχι, δεν είναι κάτι που θα ξεχαστεί εύκολα ή σύντομα. Οι φωτογραφίες παιδιών με αρκουδάκια ντυμένα με σαδομαζοχιστικά αξεσουάρ έφεραν το πρώτο κύμα αντιδράσεων και η διαφημιστική καταστροφή ολοκληρώθηκε όταν κάποιοι χρήστες του twitter πρόσεξαν ότι σε άλλη λήψη, μια τσάντα ήταν ακουμπισμένη πάνω σε εκτύπωση μιας δικαστικής απόφασης για παιδική πορνογραφία.

Ο κόσμος έφριξε, οι καταχωρήσεις αποσύρθηκαν, η εταιρεία ζήτησε συγνώμη αλλά δεν έπεισε και πολλούς, κυρίως επειδή δεν δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις. Ο οίκος στράφηκε δικαστικά εναντίον της διαφημιστικής εταιρείας, αλλά επισήμως δεν διευκρινίστηκε τι στο καλό σκεφτόταν όποιος εμπνεύστηκε αυτό το επικοινωνιακό χαρακίρι, ούτε και αυτός που το είδε, είπε «καλή ιδέα, παιδάκια, s/m, υποθέσεις παιδικής πορνογραφίας, γιατί δεν το σκεφτήκαμε νωρίτερα» και το ενέκρινε. Διότι φυσικά και κάποιος έδωσε το πράσινο φως – αν η τελευταία influencer που προμοτάρει το μπακάλικο της γειτονιάς της περνάει από κόσκινο τις φωτογραφίες της πριν τις ανεβάσει, μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι ο οίκος Balenciaga ρίχνει μια ματιά στις διαφημίσεις του πριν κυκλοφορήσουν.

Επισήμως δεν διευκρινίστηκε τι στο καλό σκεφτόταν όποιος εμπνεύστηκε αυτό το επικοινωνιακό χαρακίρι, ούτε και αυτός που το είδε, είπε «καλή ιδέα, παιδάκια, s/m, υποθέσεις παιδικής πορνογραφίας, γιατί δεν το σκεφτήκαμε νωρίτερα» και το ενέκρινε.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λοιπόν το #cancelBalenciaga πάει σύννεφο, γιατί κανείς δεν αμφιβάλλει ότι τις λήψεις και τις είδαν και τις ενέκριναν. Τα luxury brands δεν στοχεύουν στον μέσο καταναλωτή και πολλές φορές στηρίζονται στην υπερβολή για να διατηρήσουν την πρωτοπορία τους. Ο Demna Gvasalia, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, που θυμίζουμε ότι έχει λανσάρει την τσάντα του IKEA και τα άσχημα sneakers σε αστρονομική τιμή , το έχει εξηγήσει καλύτερα, λέγοντας: «Η μόδα δεν πρέπει να ευχαριστεί τους άλλους. Η πιο σημαντική ιδιότητα είναι η έλλειψη φόβου, γιατί ο φόβος μπλοκάρει τη δημιουργικότητα και αν προσπαθείς να ευχαριστείς, δεν θα τα καταφέρεις ποτέ. Δεν πρέπει να ευχαριστείς». Δεδομένου ότι τώρα είναι όλοι έξαλλοι, πρέπει να νιώθει απόλυτα ικανοποιημένος.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below