Gucci Reloaded

Gucci Reloaded

Η γυναίκα που έδωσε στον οίκο μια νέα θηλυκή πνοή μιλάει αποκλειστικά στο MC για την κληρονομιά του οίκου, το Μουσείο Gucci στην Φλωρεντία και το αιώνιο στιλ στην αιώνια πόλη.
16 Δεκεμβρίου 2011 Λουκία Λυκίδη
Έτος 1891, Βία Τορναμπουόνι, Φλωρεντία. Ένα μικρό αγόρι κάνει βόλτα με τη μητέρα του στις βιτρίνες των πολυτελών καταστημάτων. Εκείνη δοκιμάζει τσάντες και παπούτσια και του μιλάει για το όνειρό της μια μέρα να μπορέσει να τα αποκτήσει. Ο μικρός ορκίζεται μια μέρα να φτιάξει τσάντες πιο όμορφες από αυτές για να της χαρίσει. Χρόνια αργότερα δουλεύοντας ως αχθοφόρος στο ξενοδοχείο Savoy του Λονδίνου έχει όλο το χρόνο να παρατηρεί τις καπελιέρες και τις βαλίτσες των εκλεκτών επισκεπτών και να κλέβει ιδέες για το παιδικό του όνειρο να ανοίξει ένα κατάστημα με δερμάτινα είδη. Κάπως έτσι ο Γκούτσιο Γκούτσι έθεσε τις βάσεις αυτού που θα γινόταν ένας από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας. Δεν είναι μόνο η εφευρετικότητά του χάρη στην οποία στα '40s - λόγω της έλλειψης μετάλλου - θα δημιΤουργήσει μια τσάντα με χερούλι από μπαμπού, τη διάσημη Bamboo Bag που κρατούν η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και η Ντέμπορα Κερ. Δεν είναι μόνο που τα αξεσουάρ του γίνονται τα αγαπημένα της Βερούσκα. Είναι και η λατρεία της Τζάκι Κένεντι για την τσάντα με τις στρογγυλεμένες γωνίες που τελικά παίρνει το όνομά της αλλά και η επίσκεψη της Γκρέις Κέλι, πριγκίπισσας τότε του Μονακό, στην μπουτίκ του στη Φλωρεντία. Γι' αυτήν ο Γκούτσιο δημιουργεί το φουλάρι Flora - το μοτίβο του θα γίνει ένα από τα θρυλικότερα του οίκου. Φέτος, με αφορμή την επέτειο των 90 χρόνων, o οίκος Gucci εγκαινιάζει το Μουσείο Gucci στη Φλωρεντία και κυκλοφορεί το λεύκωμα Gucci The Making of με σπάνιες φωτογραφίες και πληροφορίες για τον οίκο. Την ενορχήστρωση όλων αυτών έχει αναλάβει η σχεδιάστρια του οίκου Φρίντα Τζανίνι. Το δημιουργικό ταλέντο που λάτρεψε όσο κανείς άλλος την ιστορία του οίκου. Έχοντας αρχικά τη θέση της σχεδιάστριας των αξεσουάρ - ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής Τομ Φορντ την προσέλαβε επειδή, όπως της είπε, είχε βαρεθεί να βλέπει τις φίλες του να κρατούν τις τσάντες που σχεδίαζε εκείνη για τον οίκο Fendi - , το 2006 αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση. Στην αποκλειστική συνέντευξή της στο ελληνικό Marie Claire η Τζανίνι μοιράζεται στιγμές από τα παρασκήνια της δημιουργίας του Μουσείου, της θητείας της στον οίκο αλλά και τα μυστικά της γκαρνταρόμπας της.

Ως γνήσια Ιταλίδα και μεγαλώνοντας στη Ρώμη, τι σήμαινε για εσάς ο οίκος Gucci;
Όταν ήμουν έφηβη όλες ήμαστε ξετρελαμένες με τα Gucci και τα Fendi. Ήταν οι αγαπημένοι μου οίκοι και είναι μεγάλη χαρά που έχω δουλέψει και για τους δύο. Το πρώτο Gucci κομμάτι που απέκτησα ήταν ένα ζευγάρι ψηλοτάκουνα που μου αγόρασε η μητέρα μου. Κι εκείνη και η γιαγιά μου είχαν πολλές τσάντες Gucci και διάφορες παραλλαγές του μαντιλιού Flora.
Πώς ήταν η πρώτη σας «κατάδυση» στα αρχεία του οίκου;
Ήμουν απίστευτα ενθουσιασμένη. Δεν μπορούσα να πιστέψω τον τεράστιο αριθμό των κομματιών που σχεδιάστηκαν αυτά τα 90 χρόνια. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν μπήκα εκεί μέσα ήταν πως θα ήθελα να δείξω όλο αυτό τον πλούτο στο κοινό. Τώρα αυτό γίνεται πραγματικότητα με τη δημιουργία του Μουσείου Gucci στη Φλωρεντία.
Υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από τη δημιουργία του Μουσείου;
Η απόκτηση μιας σπάνιας βαλίτσας με μοτίβο ζέβρας από το 1930 στη δημοπρασία των αντικειμένων μιας Μιλανέζας δημοσιογράφου μόδας η οποία είχε πρόσφατα πεθάνει αφήνοντας μια εντυπωσιακή συλλογή αξεσουάρ.
To Gucci Collector Project που οργανώσατε με τον Christie's συνέβαλε στην ανακάλυψη μικρών θησαυρών;
Από τον Ιανουάριο του '10 που ξεκίνησε το πρότζεκτ έχουμε 600 συμμετοχές απ' όλο τον κόσμο. Εντοπίσαμε τσάντες, κοσμήματα, μαντίλια. Μέσα σε αυτά είναι ένα πολύ σπάνιο νεσεσέρ, κατασκευασμένο στα τέλη της δεκαετίας του '70 ή στις αρχές του '80, που έχει κάνει το γύρο του κόσμου αλλά διατηρείται σε άψογη κατάσταση. Είναι η πιο φίνα και προηγμένη ιδέα για να έχουμε πρόσβαση σε αυθεντικά vintage Gucci κομμάτια.
Λένε πως χαρίσατε στον οίκο πιο θηλυκά και φορέσιμα ρούχα. Συμμερίζεστε την άποψη πως για τις γυναικείες συλλογές οι γυναίκες σχεδιάστριες ξέρουν καλύτερα; Όταν ανέλαβα ήταν πολύ σημαντικό να δώσω το προσωπικό μου στίγμα και να διαφοροποιηθώ από το παρελθόν. Όταν σχεδιάζω ποτέ δεν κοιτώ τον εαυτό μου γιατί αυτό περιορίζει ένα δημιουργό. Όσο φτιάχνεις μια συλλογή πρέπει να σκέφτεσαι ένα σύμπαν, ένα ταξίδι. Και είναι πολύ σημαντικό να σέβεσαι το DNA του οίκου για τον οποίο σχεδιάζεις. Ως γυναίκα πιστεύω ότι ξέρω τι χρειάζονται οι άλλες γυναίκες. Μου αρέσει να βοηθάω τις γυναίκες να νιώθουν πιο σίγουρες, θηλυκές και αισθησιακές. Και φυσικά να τις κάνω να απολαμβάνουν αυτό που φορούν.
Τι χρειάζεται για να βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός μεγάλου οίκου; Υπάρχουν στιγμές που η σκέψη σας φοβίζει;
Υπάρχουν λίγοι ιστορικοί οίκοι στον κόσμο. Το να έχω την καλλιτεχνική διεύθυνση του Gucci είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα και σίγουρα κάτι που δεν φανταζόμουν καν όταν ξεκίνησα να σπουδάζω μόδα. Είναι μια μεγάλη ευθύνη που βαραίνει πάνω μου αλλά τώρα που είμαι σε αυτόν το ρόλο εδώ και μερικά χρόνια έμαθα να αντιμετωπίζω την πίεση. Χρειάζεται να είσαι πολύ οργανωτικός. Οι μέρες μου είναι γεμάτες και οι υποχρεώσεις πολλές, παρ' όλα αυτά όμως καταφέρνω να περνάω καλά και να έχω μια πολύ καλή ομάδα γύρω μου.
Γιατί μετακομίσατε τα γραφεία σας από τη Φλωρεντία στη Ρώμη;
Η Φλωρεντία είναι μία από τις ομορφότερες πόλεις του κόσμου. Ήταν μεγάλη έμπνευση και πολύτιμη εμπειρία. Ύστερα από λίγο καιρό όμως άρχισε να μας φαίνεται μικρή. Η επιλογή της Ρώμης ήταν η πιο φυσική. Είναι πιο διασκεδαστική και πιο μποέμικη. Σου δίνει φοβερή ενέργεια. Έπειτα από μια κουραστική μέρα στη δουλειά μπορείς να πας για ένα ποτό στο Campo di Fiori μαζί με χιλιάδες κόσμου από κάθε γωνιά του πλανήτη. Οι συνεργάτες μου κι εγώ είμαστε ενθουσιασμένοι. Στη Ρώμη ζούμε μια νέα ζωή.
Η ιδανική μέρα σας στη Ρώμη;
Κοιμάμαι μέχρι αργά, πηγαίνω στο μάθημα Πιλάτες, τρώω το μεσημέρι με φίλους και κάνω μια βόλτα στα μαγαζιά.
Ποια είναι τα βασικά κομμάτια σε μια γυναικεία γκαρνταρόμπα; Νομίζω πως πρέπει να έχει απαραίτητα ένα μικρό μαύρο φόρεμα, ένα σακάκι ή παλτό, ψηλοτάκουνα σανδάλια, μπότες ιππασίας και μια κλασική τσάντα.
Η ιδανική εμφάνισή σας μια μέρα στο γραφείο;
Εξαρτάται από το αν υπάρχουν κάποια σημαντικά μίτινγκ ή είναι μια συνηθισμένη μέρα στο γραφείο. Για κάθε μέρα προτείνω τζιν ή κολάν με πουκάμισο ή πουλόβερ, μπότες και μια μεγάλη τσάντα από πολύτιμο υλικό. Για το μακιγιάζ μάσκαρα και γκλος και τα μαλλιά σε αλογοουρά.