Γρασίδι-κόκκινο χαλί σημειώσατε 1

Γρασίδι-κόκκινο χαλί σημειώσατε 1

Γιατί η πασαρέλα των ροκ φεστιβάλ είναι το μόνο στιλ που αντέχει η τσέπη μας.
25 Απριλίου 2012 Χρύσα Οικονομοπούλου
Με μόνο σχεδόν εκπρόσωπο του γκλάμουρ πλέον τα Όσκαρ, με τους θαυμαστές (ή τους απλούς κουτσομπόληδες) απρόθυμους να συμμεριστούν τον πρότερο ενθουσιασμό για λούσα και γκαλά, και με το ενδιαφέρον των παπαράτσι επικεντρώνεται στην κλισέ «ανθρώπινη πλευρά» (sic) και τον σλακερισμό αλά Τζόνι Ντεπ που ήταν μόδα και στα 90s, κάτι έπρεπε να βρει η φασιονίστα για να ανεβάσει το στιλιστικό της πρεστίζ. Και βρήκε τη λάσπη, τη σκόνη, τις μπίρες, τον ήλιο και τη μουσική.


Το πολύ αμπιγιέ μοιάζει όλο και πιο συχνά εκτός τόπου και χρόνου. Με τι όρεξη να ντυθείς καλά όταν μισθοί μειώνονται και ζωτικές ανάγκες γίνονται πιεστικές, και για να πας πού, τώρα που ακόμα και η πιο φτηνή μορφή κοσμικής ζωής, το clubbing, πλέει τα λοίσθια (σε πάω σε αυτό το σημείο λίγο πίσω, για να σου θυμίσω που παλιά για να βγούμε βάζαμε τα μποά για να ξεκινήσουμε μετά τη μία από το σπίτι και να παραπέμψουμε στη Μπιάνκα Τζάγκερ πάνω στο άλογο ενώ τώρα επιστρέφουμε από το μπαρ με τα ρούχα της δουλειάς). Στα to die for αντικείμενα, στα must have και τις άλλες φαντασμένες λεζάντες, θα βρεις πολύ από τζιν με σωστή εφαρμογή, και λιγότερο από τσαντάκι με παγέτα. Τα έντυπα μόδας που δεν έχουν πιάσει το νεομποέμ πνεύμα και επιμένουν στις κληρονόμους και τα τζάκια που ράβονται sur mesure, είναι απλά εστέτ και για λίγους - κλαδικά, σαν το Κυνήγι και Ψάρεμα ας πούμε. Και η μόδα, όλοι το ξέρουν, είναι πλέον μαζική. Μπορεί αυτό να έχει αποδυναμώσει την πλευρά της Μόδας ως Τέχνης, αλλά υπάρχει και η επιχειρηματική επιβίωση: εν ολίγοις, αν επιμείνει με πείσμα ξεπεσμένης αριστοκράτισσας να μην είναι μαζική, χάθηκε.


Επιπλέον, είναι η εποχή του σταρ του προσγειωμένου. Η Carey Mulligan παντρεύεται άηχα τον Marcus Mumford, η Gwyneth Paltrow προσπαθεί να κατευνάσει το μένος για το jet set λάιφστάιλ της με βιντεάκια του εαυτού της άβαφτου να μαγειρεύει, και για την Kate Moss, μη μιλήσω - ήταν η πρώτη που έσπρωξε την έννοια «υπερμοντέλο» στο crowd surfing.

Μετά, συνυπολόγισε και το indie status - ως κάτι υποδoρίως εστέτ, ιντριγκάρει τη μόδα, που βρίσκει στο alternative έναν ελιτισμό ο οποίος επιτρέπεται, αφού δεν έχει να κάνει με προκλητικά τρυφηλή ζωή και εξαλλοσύνες χρηματικές. Αν είμαι η Rosie Huntington και πάω σε μια συναυλία των Arctic Monkeys, αυτό αυτομάτως εγγυάται πως τα μουσικά μου γούστα τουλάχιστον δεν είναι μπανάλ - το έχω ψάξει δηλαδή λίγο παραπάνω το θέμα, ακόμα και αν στο live κρατάω την πανάκριβη Mulberry.


Με αυτά και με αυτά, το Glastonbury, το Coachella και το Reading, μέσα στη λασπουριά και το χυμένο στο χορτάρι αλκοόλ, έχουν καταφέρει να θεωρούνται η νέα, πιο κουλ, πιο προσιτή οικονομικά και πιο εύκολη (καθότι streetwise) να αντιγράψω εγώ, η κοινή θνητή, πασαρέλα. Η γαλότσα και το τζιν σορτσάκι είναι η μάξι τουαλέτα για αυτή που δεν έχει πουθενά να πάει φορώντας μάξι τουαλέτα, δηλαδή για εμένα. Με λίγα λόγια, το στυλ του φεστιβάλ είναι, με τα οικονομικά δεδομένα που επικρατούν, το μόνο στυλ που στα αλήθεια με ενδιαφέρει.

Η Χρύσα Οικονομοπούλου είναι δημοσιογράφος και δημιουργός του fashionism.gr
(facebook.com/fashionism.gr). Mπορείτε να την ακολουθήσετε και στο twitter.com/some_chrs