“Μου αρέσουν τα πράγματα που είναι άγρια και περίπλοκα”, λέει η Βίτα Σάκβιλ-Γουέστ, ποιήτρια και μέλος της υψηλής κοινωνίας στο Λονδίνο του 1920. Η ανήσυχη φύση της την οδηγεί να συναντήσει τη συγγραφέα Βιρτζίνια Γουλφ και να την ερωτευτεί δημιουργώντας μαζί της μια θυελλώδη σχέσι που φυσικά σκανδάλισε την κοινωνία της εποχής. Στην ταινία Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ που βασίστηκε εν μέρει στην αλληλογραφία των δύο γυναικών και σκηνοθέτησε η Τσάνια Μπάτον, τη Βίτα Σάκβιλ Γουέστ υποδύεται η Τζέμα Άρτερτον και τη συγγραφέα Βιρτζίνια Γουλφ η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι.
Η ταινία παρακολουθεί τη Βιρτζίνια να ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητά της, το σώμα της και τη σχέση της με το σεξ, όλα όσα της δίνει πραγματικά η Βίτα. Μην περιμένετε μία βιογραφία, αλλά την ανατομία μιας σχέσης ανάμεσα σε δύο γυναίκες που πιστεύουν  ότι η ανεξαρτησία δεν έχει να κάνει με τα φύλα.

Βίτα Σάκβιλ-Γουέστ (Τζέμα Άρτερτον), ποιήτρια και μέλος της υψηλής κοινωνίας στο Λονδίνο

 

Στις προθέσεις της Μπάτον δεν ήταν να κάνει ένα δράμα εποχής. “Θέλαμε από την αρχή να φαίνεται σύγχρονο κι ας διαδραματιζόταν το 1927. Η σχέση των δύο αυτών γυναικών ήταν έτσι κι αλλιώς πολύ μπροστά από την εποχή της, γι αυτό και δεν θέλαμε αυτή η ταινία να κολλήσει στο παρελθόν. Αν σκεφτεί κανείς τις βιογραφίες εμβληματικών προσώπων που έχουν γυριστεί,  θα διαπιστώσει, πρώτον, ότι συνήθως αφορούν άνδρες και δεύτερον, ότι δεν είναι και ιδιαίτερα ενδιαφέρον να παρακολουθείς απλώς έναν ευφυή άνθρωπο να είναι έξυπνος. Στη διάρκεια της ταινίας, μπαίνουμε μέσα στο μυαλό της Βιρτζίνια, ιδιαίτερα όταν εμπνέεται από τη Βίτα και ξυπνούν μέσα της συναισθήματα”.

 

Βιρτζίνια Γουλφ (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι)

Η παθιασμένη σχέση των δύο γυναικών θα ξεπεράσει κάθε κοινωνικό φραγμό και ταμπού και θα εμπνεύσει τη Γουλφ να γράψει τη νουβέλα Ορλάντο.
“Έρωτας δεν είναι να ξέρεις τον άλλον. Αυτά που δεν ξέρεις είναι που σε τρελαίνουν”, λέει ένας από τους πρωταγωνιστές της ταινίας. “Ο στόχος μας δεν ήταν ποτέ να κάνουμε ένα  δράμα εποχής. Θέλαμε από την αρχή να φαίνεται σύγχρονο κι ας διαδραματιζόταν το 1927. Η σχέση των δύο αυτών γυναικών ήταν έτσι κι αλλιώς πολύ μπροστά από την εποχή της, γι αυτό και δεν θέλαμε αυτή η ταινία να κολλήσει στο παρελθόν. Αν σκεφτεί κανείς τις βιογραφίες εμβληματικών προσώπων που έχουν γυριστεί,  θα διαπιστώσει, πρώτον, ότι συνήθως αφορούν άνδρες και δεύτερον, ότι δεν είναι και ιδιαίτερα ενδιαφέρον να παρακολουθείς απλώς έναν ευφυή άνθρωπο να είναι έξυπνος. Στη διάρκεια της ταινίας, μπαίνουμε μέσα στο μυαλό της Βιρτζίνια, ιδιαίτερα όταν εμπνέεται από τη Vita και ξυπνούν μέσα της συναισθήματα”, σημειώνει η σκηνοθέτης.

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι υποδύεται τη Λαίδη Σάκβιλ

Η Βιρτζίνια Γουλφ γεννήθηκε το 1882, δέκα χρόνια πριν από την Βίτα Σάκβιλ-Γουεστ και ήταν ήδη παντρεμένη όταν γνώρισε τη Βίτα. Τη χρονιά του γάμου της Βιρτζίνια με τον Λέοναρντ Γουλφ δ’αμοιξε η πρώτη γκέι πάμπ του Λονδίνου και δημιουργήθηκε ο κύκλος του Bloomsbury, που θα φέρει έναν προοδευτικό αέρα στην τέχνη, το φεμινισμό και τη σεξουαλικότητα. Η Βίτα ήταν κι αυτή παντρεμένη με τον Σερ Χάρολντ Νίκολσον και μάλιστα το 1920 το είχε σκάσει με την ερωμένη της, πράγμα που εξόργισε το σύζυγό της. Η Βιρτζίνια και η Βίτα συναντήθηκαν για πρώτη φορά το 1922, ενώ το 1928 η Βιρτζίνια εξέδωσε “Ορλάντο: Μια Βιογραφία, εμπνευσμένο από τη σχέση της με τη Βίτα. Η Γουλφ αυτοκτονεί στα  59 της. Η Βίτα Σάκβιλ-Γουεστ πεθαίνει στο κάστρο της στο Κεντ, στα 70 της, το 1962.

20 Ιουνίου στους κινηματογράφους από την Seven Films