Η βραδιά ξεκίνησε με μια σύντομη περιήγησή μας στην Galleria Uffizi και τον Διάδρομο Βαζάρι, που ήταν κλειστός στο κοινό και άνοιξε μόνο για εμάς, τους 400 καλεσμένους της Gucci, οι οποίοι στη συνέχεια έφταναν στην ταράτσα της Παλατινής Πινακοθήκης για ένα ποτό. Καθόλου άσχημα αν σκεφτεί κανείς ότι βρισκόμαστε εδώ αντί για το αρχικό location που διεκδικούσε αυτό το show, δηλαδή την Ακρόπολη – δεδομένου ότι έχω βρεθεί στον Ιερό Βράχο περισσότερες φορές απ’ ό,τι στη Φλωρεντία.

Σειρές καθισμάτων και βελούδινα διαχωριστικά διαμορφώνουν τον διάδρομο της ιδιότυπης πασαρέλας στο κέντρο της Πινακοθήκης (Galleria Palatina). Ακόμα και τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα προσεκτικά ώστε να ταιριάζουν με την ιστορία του χώρου: σε καθένα από αυτά ήταν τυπωμένη μία λέξη με τρόπο που όλες μαζί σχημάτιζαν τους στίχους του ποιήματος του Λορέντζο των Μεδίκων «La canzone di Bacco» (Το τραγούδι του Βάκχου).

Τα μοντέλα είχαν να διασχίσουν έξι διαδοχικές αίθουσες της Πινακοθήκης, από την πρώτη, τη Sala Delle Nicchie όπου βρισκόμασταν, μέχρι την τελευταία, τη Sala dell’Iliade. Και για 15 λεπτά οι χαρακτήρες των έργων του Τιτσιάνο, του Ρούμπενς και του Καραβάτζο θα μετατρέπονταν και αυτοί σε θεατές της λαμπερής επίδειξης Gucci.

GUCCI CRUISE 18 FIRENZE 29 MAY 2017

Μερικά από τα 115 looks που παρουσιάστηκαν στην πασαρέλα της συλλογής «Urtica Ferox» (όνομα ενός είδους τσουκνίδας στα λατινικά) -υπό τους μυσταγωγικούς ήχους άρπας- είχαν εμφανείς επιρροές από τη Φλωρεντία των Μεδίκων: αναγεννησιακά φορέματα και κοσμήματα, λαμπερά υφάσματα και στοιχεία χλωρίδας και πανίδας που απαντώνται σε έργα της εποχής. Πολλά μοντέλα φορούσαν χρυσό δάφνινο στεφάνι παραπέμποντας στην αρχαία Ελλάδα, από την οποία επίσης αντλεί πολλά ερεθίσματα ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci Αλεσάντρο Μικέλε, ο άνδρας που ανήκει πια στην Α-list των καινοτόμων σχεδιαστών για τον μοντέρνο αέρα αλλαγής που έφερε στον οίκο. Από τη στιγμή που ανέλαβε -πρόπερσι- την καλλιτεχνική διεύθυνση, έπειτα από διαδοχικές σεζόν πτωτικών πωλήσεων οδήγησε την εταιρεία σε κέρδη που ανέτρεψαν όλα τα προγνωστικά. Τις συλλογές του 45χρονου Μισέλ χαρακτηρίζουν η πολυχρωμία και το δημιουργικό χάος και πάνω τους αποτυπώνονται θολά τα όρια της αισθητικής, αφού έχει την τάση να αναμειγνύει αριστοκρατικές αναφορές και στοιχεία του δρόμου, ενώ το φύλο είναι αδιάφορο στις δημιουργίες του.

«Αρχικά σκεφτόμουν την Ελλάδα και την Αθήνα, αλλά αυτό δεν ήταν εφικτό, οπότε έψαχνα ποιο ήταν το πιο δυνατό μέρος για τέτοιου είδους έμπνευση (σ.σ.: υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο απέρριψε το αίτημα του Μικέλε για χρήση της Ακρόπολης για την επίδειξη μόδας). Τα πάντα ξεκίνησαν από την ιδέα της Μεσογείου, τον αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό πολιτισμό και το πώς ακόμα μεταμορφώνει τα πάντα. Το επόμενο μεγάλο βήμα ήταν η Αναγέννηση, έτσι ήρθα εδώ και ήταν η κατάλληλη στιγμή για τη μάρκα, αφού η εταιρεία γεννήθηκε εδώ», δήλωσε στα παρασκήνια.

Για τη χρήση της Παλατινής Πινακοθήκης, η οποία για πρώτη φορά στην πολλών αιώνων ιστορία της φιλοξένησε μια επίδειξη μόδας, η Gucci δαπάνησε το ποσό των 200.000 ευρώ. Επίσης, όπως έχει γίνει γνωστό, ο ιταλικός οίκος μόδας, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Galleria Uffizi και την πόλη της Φλωρεντίας, θα δωρίσει το ποσό των 2,1 εκατ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών για την αποκατάσταση των Κήπων Μπόμπολι, οι οποίοι εκτείνονται πίσω από την Πινακοθήκη σε 330 στρέμματα και το παλαιότερο τμήμα τους χρονολογείται στον 16ο αιώνα. Την επομένη της επίδειξης έκανα μια βόλτα στα μονοπάτια τους μαζί με τη διευθύντρια των Κήπων, Μπιάνκα Μαρία Λάντι.

GUCCI CRUISE 18 FIRENZE 29 MAY 2017

«Μου προκάλεσε έντονα συναισθήματα το ότι είδα ονόματα περιοχών των Κήπων Μπόμπολι πάνω στα ρούχα, ήταν κάτι ασυνήθιστο», μας είπε χαμογελώντας η δρ Λάντι «Η πρόκληση είναι να διατηρήσουμε τη μορφή και την ταυτότητα του αναγεννησιακού κήπου λαμβάνοντας υπόψη τον φυσικό κύκλο ζωής των δέντρων και των φυτών. Κάθε τμήμα των κήπων πρέπει να έχει ειδική μεταχείριση», μας είπε η δρ Λάντι για το μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. «Αυτό που θα επιχειρήσουμε με την Gucci είναι αποκατάσταση των φυτών, επαναφύτευση κυπαρισσιών, καθώς και επαναλειτουργία των σιντριβανιών αλλά και των πολύ σημαντικών έργων απορροής που έχουν παγώσει», εξήγησε.

GUCCI CRUISE 18 FIRENZE 29 MAY 2017

Η Gucci έχει παράδοση σε δωρεές στην τέχνη και σε πολιτιστικές συνεργασίες, που περιλαμβάνουν από το Αβαείο του Γουεστμίνστερ και την οικία Τσάτσγουορθ στην Αγγλία έως το Μουσείο Mingshen στη Σανγκάη και το LACMA στο Λος Αντζελες. Οπως ανέφερε στο Marie Claire ένας από τους εκπροσώπους της Gucci, η συνεργασία με μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας της εταιρείας. «Το κάνουμε εδώ και πολλά χρόνια και θα συνεχίσουμε. Η σχέση ανάμεσα στην Gucci και στην υποστήριξη της δημιουργικότητας της Τέχνης και της Ιστορίας είναι στενή. Πάντα προσπαθούμε να το συνδέουμε με αυτό που κάνουμε τώρα, άρα μια επίδειξη στο Pitti ήρθε φυσικά για εμάς. Αν ήταν στην Αθήνα, θα υποστηρίζαμε τον Παρθενώνα και άλλα ιστορικά μνημεία της πόλης», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Gucci και συνέχισε σχολιάζοντας: «Είναι δύσκολο να βρεις χρηματοδότη για τον πολιτισμό στις μέρες μας, άρα νιώθουμε ότι είναι σημαντικό αυτό που κάνουμε».

GUCCI CRUISE 18 FIRENZE 29 MAY 2017
  • H Gucci ιδρύθηκε το 1921 στη Φλωρεντία και σήμερα είναι η σημαντικότερη μάρκα του ομίλου Kering καθώς διαθέτει ένα πλούσιο «χαρτοφυλάκιο» με είδη πολυτελείας, αθλητικά και lifestyle. Στη λίστα του «Forbes» με τις 100 μάρκες με τη μεγαλύτερη αξία έρχεται δεύτερη μετά τη LouisVuitton και το πρώτο τρίμηνο του 2017 τα έσοδά της σημείωσαν αύξηση 48%, φτάνοντας το 1,354 εκατ. ευρώ. Ο Αλεσάντρο Μικέλε, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα καλλιτεχνικού διευθυντή πριν από δύο χρόνια, ανανέωσε ριζικά την εικόνα της εταιρείας, ενώ έχει συμπεριληφθεί από το περιοδικό Time στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο.
  • GUCCI CRUISE 18 FIRENZE 29 MAY 2017

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below