Η Brune Failliot, International Communication Director της Veuve Clicquot Bold Conversations συζήτησε με την Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, συνιδρύτρια του οργανισμού Women On Top και Personal και Business Coach, για το πρόγραμμα της γνωστού, γαλλικού οίκου σαμπάνιας Veuve Clicquot γύρω από την αναγνώριση των γυναικών, που αποτελούν έμπνευση για άλλες γυναίκες, στο πλαίσιο του 4ου Marie Claire Power Trip, του συνεδρίου που έγινε θεσμός και εστιάζει στη γυναικεία ενδυνάμωση, επιχειρηματικότητα και ηγεσία και πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου στο Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ποια ήταν η Madame Clicquot

Σε μια εποχή που οι γυναίκες δεν εργάζονταν ούτε είχαν τραπεζικό λογαριασμό, το 1805, η Barbe Clicquot Ponsardin, γνωστή κυρίως ως “Madame Clicquot”, μετά τον θάνατο του συζύγου της όχι απλώς πήρε τα ηνία της επιχείρησής του αλλά έφερε μια σειρά από καινοτομίες.

«Η Madame Clicquot στα 27 της μένει χήρα και μόνη με την 5 ετών κόρη της. Εκείνη την περίοδο οι γυναίκες στη Γαλλία μπορούσαν να δουλέψουν και να έχουν δικό τους τραπεζικό λογαριασμό μόνο αν ήταν χήρες. Οπότε η θλίψη έγινε ευκαιρία για εκείνη. Είναι αποφασισμένη και αναλαμβάνει τα ηνία της επιχείρησης που μέχρι πριν από λίγο καιρό διηύθυνε ο σύζυγός της. Έτσι συνέβαλε όχι μόνο στο να γίνει πιο γνωστό το brand, αλλά και να εξελιχθεί η βιομηχανία παραγωγής σαμπάνιας. Ήταν μια πραγματική καινοτόμος, δημιουργική και κατάφερε να αλλάξει το παιχνίδι στη βιομηχανία. Κάτι που ισχύει και σήμερα για τις γυναίκες επιχειρηματίες», ανέφερε η κα. Brune Failliot για τον οίκο σαμπάνιας.

Το πρόγραμμα Bold της Veuve Clicquot και τα πιο σημαντικά του ευρήματα μέχρι τώρα

Η Madame Clicquot δημιούργησε το θεμέλιο για ένα πολυτελές brand που στη διάρκεια της διαδρομής του έχει συνδεθεί, μέσα από πλήθος πρωτοβουλιών, με τη γυναικεία ενδυνάμωση και επιχειρηματικότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Veuve Clicquot για τον εορτασμό της 200ης επετείου της θέσπισε, το 1972, ένα ειδικό βραβείο, το Business Woman Award (πλέον με την ονομασία Bold Woman Award), με το οποίο τιμά κάθε χρόνο θαρραλέες ηγέτιδες από όλο τον κόσμο. Σε αυτό προστέθηκε το 2014 το Bold Future Awards, που απονέμεται σε γυναίκες επιχειρηματίες οι οποίες καθορίζουν το αύριο. Μέχρι τώρα, η Veuve Clicquot έχει βραβεύσει 350 γυναικείες προσωπικότητες από 27 χώρες.

«Φέτος το πρόγραμμα γιορτάζει τα 50 του χρόνια. Ήταν μια καινοτόμα πράξη για τη βιομηχανία της σαμπάνιας τότε και αναγνωρίζει τη δράση των γυναικών επιχειρηματιών. Πλέον, έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Γαλλίας και εφαρμόζεται σε 27 χώρες. Πρόκειται για μια κοινότητα υπέροχων γυναικών που γίνονται έμπνευση για άλλες. Εμείς προσπαθούμε να τους δίνουμε φωνή και να τις εμπνέουμε να δημιουργούν τη δική τους επιχείρηση. Πέρα από το βραβείο, υπάρχουν και πολλές πρωτοβουλίες. Μία από αυτές ξεκίνησε το 2018, κατά την οποία αναπτύξαμε το πρώτο βαρόμετρο για να αξιολογήσουμε την παγκόσμια γυναικεία επιχειρηματικότητα. Κάναμε έρευνα σε 18 χώρες και 30,000 ανθρώπους (άνδρες και γυναίκες) και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, ποια εμπόδια αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε αυτές τις χώρες. Τα ευρήματα είναι πολύ ενδιαφέροντα και μερικά ευρήματα από τα πιο σημαντικά θα αναφέρω τώρα:

Παγκοσμίως υπάρχουν περισσότεροι άντρες επιχειρηματίες από γυναίκες, επειδή για τις γυναίκες είναι πολύ πιο δύσκολο να βρουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Πράγμα που δεν αποτελεί ποτέ πρόβλημα για τους άντρες. Επιπλέον, οι γυναίκες λένε πως θέλουν να πάρουν έμπνευση από πρότυπα. Πάνω από το 80% των γυναικών έχουν την ανάγκη κάποιου προτύπου. Το στενάχωρο, όμως, είναι ότι μόνο το 20% αυτών μπορεί να ονομάσει μία γυναίκα επιχειρηματία που θεωρούσε πρότυπο. Γι’ αυτό και είναι τόσο σημαντικό να δώσουμε φωνή και να κάνουμε ορατές τις γυναίκες επιχειρηματίες. Τέλος, όταν μιλάμε με επιχειρηματίες γυναίκες μας λένε πιο συχνά πως χρειάζονται αυτοπεποίθηση και εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Χρειάζονται ένα δίκτυο – όταν ξεκινάς μία δουλειά το networking είναι απαραίτητο. Το να βρουν συνεργάτες, πελάτες και κυρίως επενδυτές είναι πολύ δύσκολο».

Τι χρειάζεται η γυναικεία επιχειρηματικότητα για να ανθίσει

«Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι η εκπαίδευση. Και το επόμενο είναι η γυναίκεια ενδυνάμωση. Επίσης, στη Veuve Clicquot ξέρουμε πως δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο, χωρίς το άλλο του μισό – τους άντρες. Χρειαζόμαστε τους άντρες ως κομμάτι της συζήτησης, να μας δώσουμε τα φώτα και τη γνώμη τους. Σε όλα τα προγράμματα προσπαθούμε να εντάξουμε τους άντρες και το 2019 δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα που βραβεύει τους άντρες που μέσα από τη δική τους δουλειά προωθούν και εκείνοι τη γυναικεία επιχειρηματικότητα».

Bold Conversations

Με έναυσμα τη δράση της madame Clicquot, η Veuve Clicquot σε συνεργασία με το Marie Claire διοργάνωσαν το πρώτο δείπνο των Bold Conversations τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου. Στόχος των Bold Conversations είναι να αναδειχτεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα και ενδυνάμωση, αλλά και να δοθούν λύσεις ή απαντήσεις που χρειαζόμαστε για να κατακτήσουμε την έμφυλη ισότητα. Διαβάστε εδώ όλα όσα έγιναν στο πρώτο Bold Conversation by Veuve Clicquot στην Ελλάδα.

Δείτε όλα όσα συνέβησαν στο 4o Marie Claire Power Trip εδώ.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below