Ο όρος Weltschmerz – αυτή η υπαρξιακή θλίψη που διαποτίζει τη ρομαντική λογοτεχνία – φαίνεται να έχει βρει σήμερα νέους εκφραστές: τους millennials, που παρακολουθούν τις περασμένες δεκαετίες να εισβάλλουν και πάλι στις γκαρνταρόμπες τους. Από το peplum που ξαναγίνεται επίκαιρο, μέχρι τα bodycon bandage dresses, τa velcro sneakers της Isabel Marant και τα statement κοσμήματα που ακούγονται προτού τις δεις, η μόδα φλερτάρει με το παρελθόν.
H μόδα των 00’s επέστρεψε, και πλέον μπαίνουμε δυναμικά στην ανακύκλωση των trends των 2010s.
View this post on Instagram
Η τελευταία επιστροφή; Το neon – και αυτή τη φορά, δεν πρόκειται για απλό revival, αλλά για κάτι πιο συνειδητό και σχεδιασμένο. Το 2025 βάζουμε μικρές δόσεις απο neon, λίγες σταγόνες, μια λεπτομέρεια κάθε φορά. Δεν είναι πλέον ανάγκη να «βουτήξεις» σε φλούο αποχρώσεις από την κορυφή ως τα νύχια· πρόκειται για στρατηγικές, ηλεκτρικές πινελιές που ενισχύουν και ζωντανεύουν τα minimal σύνολα.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Οι λάτρεις της μινιμαλιστικής αισθητικής είναι ήδη σε επιφυλακή, καθώς το neon έχει αρχίσει να εμφανίζεται παντού: σε διακριτικές λεπτομέρειες στις εμφανίσεις διασημοτήτων, στο editorial styling περιοδικών, στα lookbooks των brands και, φυσικά, στις πασαρέλες. Ακόμη και έξω από τη μόδα – σε βιντεοκλίπ, χτενίσματα, μανικιούρ, διακόσμηση εσωτερικών χώρων, βιβλία, έργα τέχνης ή βαμμένα έπιπλα – τα σημάδια της επιστροφής του neon είναι παντού.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Η Addison Rae ενσαρκώνει αυτή τη στροφή, ντυμένη με neon περούκα και pop λεπτομέρειες από μια δεκαετία που πολλοί θεωρούσαν ξεχασμένη. Αλλά δεν είναι μια υπόθεση που κυριαρχέι μόνο στο TikTok ή στην γενικευμένη νοσταλγία του Y2K. Για όσους παραμένουν σκεπτικοί απέναντι στην επίδραση ενός βιντεοκλίπ στη μόδα, τα catwalks έχουν ήδη προετοιμάσει το έδαφος. Στην επίδειξη Miu Miu για το φθινόπωρο/χειμώνα ’24/’25 είδαμε πράσινα neon παλτό και φούστες. Η Chanel παρουσίασε ροζ εκρηκτικές πινελιές στη resort 2026 συλλογή της. Ο Roberto Cavalli προτείνει κίτρινα σακάκια πάνω από Barbie-στυλ φορέματα, ενώ και οίκοι όπως Saint Laurent, Balenciaga και Tom Ford ενσωματώνουν έντονες neon λεπτομέρειες στις συλλογές τους. Στην εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης, το neon κυριάρχησε στα σχέδια του Henrik Vibskov και στα φουσκωτά φορέματα του Caro Editions.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Κι ενώ μερικά brands απλώς πασπαλίζουν τις συλλογές τους με neon (σε sneakers, flats, εσώρουχα που ξεπροβάλλουν διακριτικά ή έντονες λεπτομέρειες σε άκρα και μαλλιά), άλλοι το παίρνουν στα σοβαρά: στήνουν ολόκληρες φωτογραφίσεις γύρω από τα συνθετικά αυτά χρώματα και τους δίνουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι πιο φανατικοί το βλέπουν ως μια σιωπηλή αντίδραση στη μουντή, ουδέτερη αισθητική που κυριάρχησε την τελευταία πενταετία.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Tο total neon είναι τολμηρό, αλλά πιο κομψό από τα έντονα μοτίβα του παρελθόντος. Δεν παραπέμπει στα kitsch ‘80s ή στις bandeau μπλούζες των 2010s. Το neon του 2025 έχει εξελιχθεί με μια πιο παιχνιδιάρικη, party girl αισθητική. Μάρκες όπως η ισπανική Gimaguas συνδυάζουν τζιν και πλεκτά με neon μπαλαρίνες, ενώ το παριζιάνικο vintage κατάστημα Nuovo παίζει με συνδυασμούς διαφανών υφασμάτων και έντονων αποχρώσεων.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Το neon γίνεται τρόπος έκφρασης για όσους δεν νιώθουν άνετα με τα έντονα prints, αλλά εξακολουθούν να θέλουν να δίνουν το «παρών» με έναν διαφορετικό, πιο σύγχρονο τρόπο. Δεν χρειάζεται να φωνάζει — αρκεί μια λεπτομέρεια για να δείξει ότι το στυλ σου έχει άποψη.