Στις μέρες που διανύουμε, πολλοί μιλούν για το τέλος των ρομαντικών κομεντί: λένε πως οι παραγωγές δεν φέρνουν εις πέρας ταινίες αντίστοιχες με αυτές που παράγονταν στο παρελθόν. Αυτή η παρακμή σημειώνεται κυρίως από τη δεκαετία του 1990 και μετά. Ωστόσο, οι οπαδοί τους συνεχίζουν ακάθεκτοι να αναζητούν φιλμ με έξυπνα αστεία, απρόσμενες γνωριμίες και, φυσικά, με ευτυχισμένο τέλος.
Οι πλατφόρμες streaming, καταλαβαίνοντας την αγάπη του κοινού για τις ρομαντικές κωμωδίες, προσθέτουν ολοένα και περισσότερες στις λίστες τους, με σκοπό να ευχαριστήσουν τους τηλεθεατές. Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα, έχουν σημειωθεί κάποιες αξιόλογες προσπάθειες, που θυμίζουν τους παλιούς καλούς καιρούς των rom-coms. Ας δούμε όμως κάποιες από τις ταινίες που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ξεχωρίσει ανά τα χρόνια.
Anyone But You
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρόκειται για μία από τις πιο πρόσφατες ρομαντικές κωμωδίες, η οποία μάλιστα σημείωσε μεγάλη επιτυχία όταν, το 2023, βγήκε στους κινηματογράφους. Πρωταγωνιστούν η Sydney Sweeney και ο Glen Powell, η χημεία των οποίων στην οθόνη είναι αδιαπραγμάτευτη. Το σενάριο είναι βασισμένο στην κωμωδία του Σαίξπηρ «Much Ado About Nothing». Συνολικά, η ταινία εισέπραξε 220 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Ίσως βοήθησε και το γεγονός ότι ο κόσμος ενδιαφερόταν αρκετά για τη σχέση των πρωταγωνιστών εκτός οθόνης, με φήμες για ρομαντισμό να κυκλοφορούν.
How to Lose a Guy in 10 Days
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το «Πώς να χάσεις έναν άντρα σε 10 μέρες» είναι ακριβώς τόσο ενδιαφέρον όσο ακούγεται – μια ταινία που επικεντρώνεται σε ένα cool girl, πριν καν ο όρος γίνει της μόδας, του οποίου η χημεία με έναν ελαφρώς σοβινιστικό άντρα είναι αναμφισβήτητη, παρόλο που ο έρωτάς τους είναι καταδικασμένος από την αρχή. Η Kate Hudson και ο Matthew McConaughey ταυτίστηκαν πλήρως με τους χαρακτήρες τους κατά την διάρκεια της ταινίας, πράγμα που έκανε το αποτέλεσμα άκρως θεαματικό αλλά ταυτόχρονα και ξεκαρδιστικό, συνάμα όμως συγκινητικό. Δεν κατατάσσεται άδικα στις καλύτερες ρομαντικές κωμωδίες που έχουν ποτέ δημιουργηθεί.
Down with Love
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ταινία του Peyton Reed με πρωταγωνιστές τους Renée Zellweger και Ewan McGregor δεν έτυχε ιδιαίτερα θετικής υποδοχής όταν κυκλοφόρησε, το 2003. Αφορά την πρωτο-φεμινιστική προσπάθεια μιας συγγραφέως να κάνει τις γυναίκες να ζήσουν και να ερωτευτούν με τους δικούς τους όρους και έναν αρθρογράφο περιοδικού που προσπαθεί να τη ρίξει. Στην πραγματικότητα, οι χαρακτήρες γνωρίζουν τα στρατηγικά μυστικά του ρομαντισμού και περνούν μια ολόκληρη ταινία ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο και καταλήγοντας στον έρωτα.
My Best Friend’s Wedding
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Julia Roberts ανέκαμψε από μια μικρή ύφεση στην καριέρα της με αυτή την εύστοχη και πνευματώδη κωμωδία ζήλιας, που τελικά της επέτρεψε να δείξει τη σκληρή πλευρά που κρύβεται πίσω από το λαμπερό της χαμόγελο. Στην ταινία ο Rupert Everett υποδύεται έναν από τους πρώτους ομοφυλόφιλους φίλους των ρομαντικών κομεντί. Η σχέση του στην ταινία με τη Roberts είναι η απόδειξη για μια σημαντική παρατήρησή: μερικές φορές είναι η φιλία, όχι ο ρομαντισμός, που μας σώζει – και μας λυτρώνει επίσης.
When Harry Met Sally
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτή η ταινία ξεκίνησε την καριέρα της μοναδικής Nora Ephron σε ρομαντικές κομεντί. Καθιέρωσε τη Meg Ryan ως την αγαπημένη της Αμερικής. Και έγινε το χρυσό πρότυπο που το Χόλιγουντ προσπάθησε να μιμηθεί για την επόμενη δεκαετία. Εξετάζει και θέτει πολύ προσεκτικά ως κεντρικό ερώτημα το εξής: μπορούν οι (ετεροφυλόφιλοι) άνδρες και γυναίκες να είναι πραγματικά απλώς φίλοι;
You’ve Got Mail
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρόκειται για την πρώτη ρομαντική κομεντί που κανονικοποίησε τον ενθουσιασμό του φλερτ μέσω chat box με έναν ανώνυμο άγνωστο. Ήταν η πρώτη ρομαντική κομεντί που καθιέρωσε τον Dave Chappelle ως τον κολλητό φίλο. Η πρώτη που χρησιμοποίησε ένα dial-up μόντεμ ως τραγούδι έναρξης. Και η πρώτη που παιχνιδιάρικα υπονοεί πόσο εύκολο είναι να «ψαρέψεις» έναν πιθανό σύντροφο. Και ενώ δεν ήταν η πρώτη που ο ανδρικός χαρακτήρας της έκανε θραύση στα ερωτικά του, ο Fox έχει μείνει πραγματικά αξέχαστος.
Clueless
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η κριτική και ο σεβασμός της εφηβικής κουλτούρας στην ταινία μπορεί να φαίνονται γραφικά σε αυτή την εποχή, των σταρ του Instagram, αλλά εξακολουθεί να στέκεται γερά ως μία από τις καλύτερες και τις πιο αγαπημένες του είδους – πολλών ειδών, στην πραγματικότητα. Παρά το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη εφηβική κωμωδία, η δημοτικότητά της δεν περιορίζεται στο συγκεκριμένο ηλικιακό φάσμα, αλλά έχει αγαπηθεί φανατικά και από όλες τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.
10 Things I Hate About You
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Βρίσκεται ακριβώς στη γραμμή μεταξύ εφηβικής ταινίας και ρομαντικής κωμωδίας, αλλά αυτό που την αναβαθμίζει πάνω από το σχολικό δράμα είναι οι ώριμες ερμηνείες της Julia Stiles και του αείμνηστου, σπουδαίου Heath Ledger, οι οποίοι συγκλονίζουν με τις ερμηνείες τους και συγκινούν τόσο το εφηβικό κοινό όσο και το ενήλικο με έναν μοναδικό τρόπο. Όσοι την έχουν παρακολουθήσει, επιπλέον, έχουν ταυτίσει με αυτήν το τραγούδι «Can’t Take My Eyes Off of You”», μη μπορώντας να μην τη σκεφτούν κάθε φορά που το ακούνε.
Sleepless in Seattle
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρόκειται για την πρώτη επιτυχία της Nora Ephron ως σκηνοθέτιδας, με αυτή την απίθανη ρομαντική κωμωδία του 1993, η οποία ξεκινά με τον Tom Hanks να θρηνεί την απώλεια της αγαπημένης του συζύγου και μητέρας. Τελικά, βρίσκει μια δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα μέσω μιας ραδιοφωνικής εκπομπής, ενός φόρου τιμής στο «An Affair to Remember» και ενός χειριστικού 8χρονου, τον οποίο υποδύεται με αυτοπεποίθηση ο Ross Malinger.
Four Weddings and a Funeral
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ταινία είναι γνωστή και για την έναρξη της μακράς καριέρας του Hugh Grant ως ένας αδέξιος, ατημέλητος, τραυλίζων ρομαντικός ήρωας, που με κάποιο τρόπο ξεπερνά τη βαθιά βρετανική του επιφύλαξη για να ομολογήσει τα αληθινά του συναισθήματα. Μια ακατάστατη περιπέτεια, που έστρωσε το έδαφος για δεκαετίες ρομαντικών κομεντί που επρόκειτο να ακολουθήσουν.