Αυτό το καλοκαίρι, τα ταξίδια στο εξωτερικό μοιάζουν κάπως σαν όνειρο θερινής νυκτός. Αλλά δε θα είναι για πάντα. Όσο χαλαρώνεις στην (ελπίζω σχετικά social distant) παραλία, οι ξενοδοχειακοί όμιλοι του εξωτερικού ετοιμάζονται πυρετωδώς να υποδεχτούν ξανά επισκέπτες ενώ παράλληλα προσπαθούν να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς…

Τι ενδέχεται να αλλάξει λοιπόν στον τομέα της φιλοξενίας;

Πρώτα απ’ όλα, η έμφαση στην καθαριότητα. Φυσικά, κάθε ξενοδοχείο που θέλει να λέγεται ξενοδοχείο οφείλει να παρέχει ένα καθαρό περιβάλλον στους επισκέπτες του. Μετά την πανδημία όμως, οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι του εξωτερικού (π.χ. Hilton, Four Seasons, Marriott Hotels) φαίνεται να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες καθαρισμού που υπόσχονται επίπεδα αποστείρωσης που μέχρι πρότινος συναντούσαμε μόνο σε μονάδες εντατικής θεραπείας. Κάποιοι όμιλοι συνεργάζονται απευθείας με ξακουστά νοσοκομεία όπως το John Hopkins στη Βαλτιμόρη, ενώ άλλοι με κορυφαίες εταιρείες στο χώρο των αντισηπτικών. Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε συχνότερους καθαρισμούς των χώρων και παροχή kits με μάσκα και αντισηπτικά σε κάθε δωμάτιο.

Νέα πολιτική “24 ωρών” για ακυρώσεις κρατήσεων. Καθότι στην πραγματικότητα κανείς δεν ξέρει πότε θα περάσει ο κίνδυνος, τα περισσότερα ξενοδοχεία αναγκάζονται να αλλάξουν την πολιτική τους όσον αφορά τις ακυρώσεις και τα refunds. Πλέον ακόμα και οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι προσφέρουν τη δυνατότητα να ακυρώσεις την κράτηση σου μέχρι και 24 ώρες πριν την αναμενόμενη άφιξη — και να πάρεις τα λεφτά σου πίσω. Κάποιοι όμιλοι μάλιστα, όπως η InterContinental, αφαιρούν εξ ολοκλήρου την προκαταβολή, ώστε να μπορεί ο κόσμος να κλείνει δωμάτια με μεγαλύτερη ευελιξία.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below

Η εμπειρία του check-in επίσης αλλάζει. Οι ρεσεψιόν των μεγάλων ξενοδοχείων πλέον αποκτούν κάπως συμβολικό χαρακτήρα, αφού οι περισσότεροι όμιλοι δημιουργούν (ή επεκτείνουν τις δυνατότητες τους, αν έχουν ήδη) εφαρμογές στο κινητό μέσα από τις οποίες θα μπορούμε να κάνουμε τα πάντα. Όπως δηλαδή πλέον οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν την επιλογή να κάνεις check in, να παραδώσεις τη βαλίτσα σου και να επιλέξεις θέση με μερικά κλικ στο κινητό, έτσι και στα ξενοδοχεία θα μπορείς να κάνεις check in και check out μέσω του app. Κάποιοι όμιλοι μάλιστα παρέχουν και “digital key”, ώστε να μπορείς να ανοίγεις την πόρτα του δωματίου σου με το κινητό, χωρίς να χρειάζεσαι κλειδί ή κάρτα. Μέσω του app θα μπορείς επίσης να παραγγέλνεις από room service (ξέχνα τα ψυγειάκια στο δωμάτιο, οι περισσότεροι όμιλοι τα αφαιρούν) μέχρι φαγητό και ποτό στα διάφορα εστιατόρια και μπαρ του ξενοδοχείου.

Και με τις πισίνες τι γίνεται; Εδώ τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Κάποια ξενοδοχεία απλώς κλείνουν τις πισίνες τους, ενώ άλλα βάζουν όριο 50% χωρητικότητας ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Η πιο έξυπνη λύση πάντως έρχεται πάλι μέσω του app: αρκετοί όμιλοι μετατρέπουν το χώρο της πισίνας σε “reservations only”, δηλαδή για να κάνεις τη βουτιά σου θα πρέπει να κλείσεις time slot όπως θα έκλεινες πχ για μασάζ ή παροχές σπα.

Είναι σίγουρα ένας νέος κόσμος για τον τουρισμό και τους χώρους φιλοξενίας. Κάποιες αλλαγές μπορεί να σου ακούγονται αρκετά sci-fi αυτή τη στιγμή, αλλά σε μερικά χρόνια πιστεύω θα είναι το νέο μας νορμάλ. Καλά να είμαστε, να μπορούμε να ταξιδεύουμε, με ασφάλεια.