Η τοξικότητα στο εργασιακό περιβάλλον όχι μόνο βρίσκεται σε αύξηση, αλλά επηρεάζει βαθύτατα την ψυχική υγεία και την απόδοση των εργαζομένων. Πώς; Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Lund στη Σουηδία, τα τελευταία 20 χρόνια τα τοξικά, εργασιακά περιβάλλοντα έχουν συμβάλλει στην αύξηση της κατάθλιψης, της ψυχολογικής βίας και άλλων προβλημάτων υγείας. Συμπέρασμα (το οποίο γνωρίζαμε); Ένα τοξικό περιβάλλον εργασίας είναι δυσάρεστο και ανθυγιεινό.

Πριν παραιτηθείτε και βρε’ιτε άλλη δουλειά (είναι η μόνη λύση σε ορισμένες περιπτώσεις), διαβάστε τους παρακάτω τρόπους για να αντιμετωπίσετε το τοξικό περιβάλλον στη δουλειά σας.

Μην επικροτείτε την άσχημη συμπεριφορά

Όσο δελεαστικό κι αν είναι ορισμένες φορές, όταν ένας συνάδελφος αρχίζει και σχολιάζει κάποιον άλλον αρνητικά ή παραπονιέται για τις διευκολύνσεις που γίνονται σε κάποιον άλλο, προσπαθήστε να μείνετε απέξω.

Απαντήστε με ουδέτερο τρόπο και αλλάξτε θέμα συζήτησης. Μόλις αντιληφθείτε ότι δεν είστε αυτής της «σχολής» πιθανότατα θα ψάξει αλλού για στήριγμα.

Αφήστε το άγχος της δουλειάς εκτός σπιτιού

Ναι, είναι πολύ δύσκολο. Τουλάχιστον προσπαθήστε να μην το κάνετε καθημερινά και πολύ συχνά. Είναι άλλο να πείτε πως σήμερα κουράστηκατε αρκετά και ίσως είχατε μια ένταση και άλλο να παραπονιέστε διαρκώς για το πόσο άσχημα περνάτε ή για το πόσες ευθύνες έχετε.

Απαραίτητο στοιχείο για ένα ήρεμο μυαλό είναι η ισορροπία, οπότε προσπαθήστε να μην παρασύρεστε διαρκώς από την κούραση και το άγχος της εργασίας σας. Για να τα καταφέρετε, ξεκινήστε μία δραστηριότητα ή πηγαίνετε για έναν περίπατο. Βρείτε τις ασχολίες εκείνες που θα σας κάνουν να ξεχνιέστε.

Αναζητήστε τους θετικούς συναδέλφους

Ακόμα κι αν μοιάζει σαν όλοι να είναι τοξικοί στο γραφείο σας, οι πιθανότητες είναι να υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που νιώθουν το ίδιο με εσάς. Αν παρατηρήσετε πως ένας συνάδελφός σας έχει τις ίδιες δυσκολίες με εσάς, προσπαθήστε να τον προσεγγίσετε χωρίς, όμως, να πέστε στην παγίδα του κουτσομπολιού. Όταν καταλάβετε ότι βρίσκεστε στην ίδια σελίδα, θα μπορέσετε να του μιλήσετε πιο ανοιχτά.

Εξασκηθείτε στη συζήτηση

Για να είστε σίγουρη πως δεν θα ξεχάσετε τίποτα από όσα θέλετε να πείτε και θα τα εκφράσετε με τον σωστό τρόπο και τόνο, προετοίμαστε τις συζητήσεις σας. Ζητήστε βοήθεια από έναν στενό φίλο, που ξέρει τι συμβαίνει στον εργασιακό σας χώρο και πείτε όλα όσα θα θέλατε να πείτε στο αφεντικό ή τον/τη συνάδελφό σας.

Χτίστε την εμπιστοσύνη

Αν καταλαβαίνετε πως ο ανώτερός σας είναι ο άνθρωπος που θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο, τότε προσπαθήστε να μην «αντιστέκεστε» πολύ. Βρείτε τις λεπτομέρειες που ζητά, ακόμα και αν τις έχετε ξανασυζητήσει. Να είστε ξεκάθαρη και να κάνετε συχνά follow ups, ακόμα και ένα απλό email ίσως είναι αρκετό. Δείξτε δυναμισμό και χτίστε εμπιστοσύνη. Κάντε ό,τι μπορείτε για να προσαρμοστείτε στα δικά του στάνταρντ – όχι να αφήσετε στην άκρη τον εαυτό σας και να γίνετε φερέφωνο, αλλά στο πλαίσιο που δεν ξεπερνά τα δικά σας όρια και τους δικούς σας αξιακούς κανόνες.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below