Ολοκληρώθηκε η συζήτηση γύρω από τη γυναικεία ευεξία και την ψυχική υγεία στο 5ο Marie Claire Power Trip, την Τρίτη 30 Μαΐου, στο Cape Sounio.

Η κορυφαία εκδήλωση δικτύωσης και ανταλλαγής απόψεων ανάμεσα σε εξέχουσες ομιλήτριες μεταδόθηκε ζωντανά από το marieclaire.gr. Είχε ως κεντρική θεματική Ψυχική Υγεία & Ευεξία, με κύριους άξονες συζήτησης την ποιότητα ζωής, το σπάσιμο των στερεοτύπων, τις επιπτώσεις της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, την ψυχική υγεία των γυναικών που εργάζονται στο χώρο του θεάματος, καθώς και το εργασιακό burnout.

Η Τίνα Μανδηλαρά, δημοσιογράφος και αρχισυντάκτρια πολιτιστικού στο Πρώτο Θέμα, συντόνισε μια συζήτηση με τις ηθοποιούς Esther Acebo και Melia Kreiling, με θέμα «Πίσω από τις κάμερες: πόσο άλλαξαν τα πράγματα στη showbiz ως χώρο εργασίας για τις γυναίκες». Η Acebo έγινε διεθνώς γνωστή από τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στο «Casa de Papel», ενώ την ελληνικής καταγωγής -από την πλευρά της μητέρας της- Kreiling την παρακολουθούμε αυτή την περίοδο στο «Emily in Paris» στο ρόλο της Sofia. Η Acebo ανέλαβε επίσης πρόσφατα έναν ακόμα ρόλο, της μητέρας.

Ακολουθούν μερικές από τις πιο δυνατές δηλώσεις που έκαναν στο 5ο Marie Claire Power Trip:

Για τις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει ως γυναίκες ηθοποιοί

Esther Acebo: «Τα πράγματα αλλάζουν σιγά σιγά αλλά σταθερά. Το γεγονός ότι έχουμε τόσο πολλές πλατφόρμες streaming βοηθάει πάρα πολύ, είναι σπουδαίο το ότι μπορούμε να δούμε μια ισπανική παραγωγή με Ισπανούς ηθοποιούς! Έχει αλλάξει όλη μου η ζωή και αισθάνομαι ευγνωμοσύνη. Δεν ξέρω ποια είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, αλλά μόλις το 3% των ηθοποιών στην Ισπανία μπορούν να βγάλουν τα προς το ζην από αυτό το επάγγελμα και είμαι πολύ τυχερή που ανήκω σε αυτό το ποσοστό. Μου άνοιξε πόρτες αυτό το πρότζεκτ [το «Casa de Papel»] και μου επέτρεψε να απολαμβάνω στιγμές όπως αυτή εδώ. Είμαι πάρα πολύ τυχερή και ελπίζω ότι θα συνεχίσω να εργάζομαι να παραμένω τυχερή.

»Υπάρχουν προκαταλήψεις, αλλά τα πράγματα βελτιώνονται. Σε κάποια πρότζεκτ είναι πιο δύσκολα, αλλά μπορούμε να σπάσουμε τα στερεότυπα. Όλοι πιστεύουν ότι οι μεσογειακές είναι εξωτικές γυναίκες. Εγώ ίσως δεν είμαι ένα αμιγώς μεσογειακό παράδειγμα, αλλά πιστεύω ότι όλοι πλέον διαπιστώνουμε αυτές τις αλλαγές, αν και πρέπει να γίνουν ακόμα βήματα».

«Δεν ξέρω ποια είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, αλλά μόλις το 3% των ηθοποιών στην Ισπανία μπορούν να βγάλουν τα προς το ζην από αυτό το επάγγελμα και είμαι πολύ τυχερή που ανήκω σε αυτό το ποσοστό».

Δείτε ολόκληρη τη συζήτησή τους παρακάτω:

Melia Kreiling: «Μιλάω ελληνικά, αλλά θα μιλήσω αγγλικά προς τιμήν της ξένης προσκεκλημένης! Υπήρξα πάρα πολύ τυχερή γιατί είμαι δίγλωσση, μιλάω τα ελληνικά εξίσου καλά με τα αγγλικά. Η γλώσσα είναι εργαλείο μας στην υποκριτική. Θαυμάζω τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν γλώσσες που δεν είναι οι μητρικές τους: προσωπικά όποτε έχω προσπαθήσει να υποδυθώ έναν ρόλο, π.χ., στα γερμανικά ή στα ισπανικά, έκανα διπλή προσπάθεια.

»Με την πανδημία και με την καθυστέρηση όλων των παραγωγών, πλατφόρμες όπως το Netflix αναζητούσαν περισσότερο περιεχόμενο κι αυτό άνοιξε έναν ολόκληρο κόσμο ευκαιριών. Εγώ τότε εκείνη την εποχή ανακάλυψα, μέσω του Netflix, τον κόσμο των κορεάτικων δραματικών σειρών. Στην COVID οι πάντες γνώρισαν παραγωγές και από άλλες γωνιές του κόσμου. Μόνο καλό είναι, για παράδειγμα, που στο Netflix υπάρχει και το “Maestro”. Ενθαρρύνει τους δημιουργούς και τους ηθοποιούς να κάνουν μεγαλύτερα όνειρα, ενώ πλέον και το κοινό είναι πιο ανοιχτό στο να βλέπει και ξένες σειρές, σε μια γλώσσα που δεν γνωρίζει, και να εκτιμά διαφορετικά στυλ».

Photo: Σπύρος Στεργίου

Για το τι χρειάζεται να έχει μια γυναίκα ηθοποιός

Esther Acebo: «Πρέπει να έχει ταλέντο, πάθος. Προηγουμένως μιλήσαμε με κάποιους ανθρώπους για την απόρριψη: πιστέψτε με, είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά οι ηθοποιοί. Το πάθος για αυτό που κάνουμε μάς δίνει τη δύναμη να συνεχίσουμε».

Melia Kreiling: «300, 400 άτομα πρέπει πολλές φορές να λειτουργήσουν αρμονικά για μία και μοναδική σκηνή που θα προβληθεί στην τηλεόραση. Πρέπει να υπάρξει μια πλήρης ευθυγράμμιση πολλών παραγόντων για να φτάσει κάτι στην οθόνη μας. Είναι δύσκολο».

«300, 400 άτομα πρέπει πολλές φορές να λειτουργήσουν αρμονικά για μία και μοναδική σκηνή που θα προβληθεί στην τηλεόραση. Πρέπει να υπάρξει μια πλήρης ευθυγράμμιση πολλών παραγόντων για να φτάσει κάτι στην οθόνη μας. Είναι δύσκολο».

Esther Acebo: «Πρέπει να συνεργαστείς με κάποιον, προσπαθούμε να πιούμε έναν καφέ, να πούμε δύο κουβέντες αλλά μερικές φορές δεν σου βγαίνει, οπότε προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις όποια εργαλεία έχεις για να κάνεις, απλά, σωστά τη δουλειά σου. Η χημεία είναι πολύ σημαντική όχι μόνο στην επαγγελματική σφαίρα αλλά σε ολόκληρη τη ζωή. Πώς μπορεί κάποιος να μη λειτουργήσει καλά αν δεν νιώθει άνετα;».

Για τη μικρή επανάσταση του intimacy co-ordinator

Melia Kreiling: «Όταν άρχισαν να εμφανίζονται οι συντονιστές των ερωτικών σκηνών, οι intimacy co-ordinators, έφερναν ανθρώπους εκπαιδευμένους ώστε να μη χρειάζεται να διαπραγματευτείς με τον παραγωγό ή το σκηνοθέτη το πόσα θα κάνεις [σε μια σκηνή]. Μιλάς με τον συντονιστή της εγγύτητας, έτσι δεν χρειάζεται οι ηθοποιοί να έρθουν σε αντιπαράθεση με τον εργοδότη, το οποίο είναι πολύ δύσκολο όταν μετά από δύο λεπτά πρέπει να γυρίσεις μια ιδιαιτέρως απαιτητική σκηνή που δεν θα σου είναι και ευχάριστη.

»Για παράδειγμα, στο “Emily in Paris” βρέθηκα να έχω έναν μικρό ρόλο και είχαμε τον intimacy co-ordinator και ήταν καταπληκτικό. Δεν ήξερα τους σκηνοθέτες πολύ καλά, είχα όμως τη δυνατότητα να πω, ξέρετε, δεν θέλω να το κάνω αυτό. Και ειδικά αν είναι η πρώτη σου μέρα στη δουλειά. Η γυναίκα που έκανε το συντονισμό, με ρωτούσε, θέλεις να το κάνεις αυτό; Μου έλεγε, εντάξει, άσε με να μιλήσω. Θα κάνουμε, απλά, κάτι άλλο».

«Στο “Emily in Paris” βρέθηκα να έχω έναν μικρό ρόλο και είχαμε τον intimacy co-ordinator και ήταν καταπληκτικό. Δεν ήξερα τους σκηνοθέτες πολύ καλά, είχα όμως τη δυνατότητα να πω, ξέρετε, δεν θέλω να το κάνω αυτό».

Photo: Σπύρος Στεργίου

Για το τρικ χαλάρωσης του Morgan Freeman – και το δικό τους

Melia Kreiling: «Κάποιοι μου είπαν ότι ο Morgan Freeman είχε ένα κόλπο στο σετ, σε πολύωρα γυρίσματα: όταν ήθελε λίγο να κατεβάσει διακόπτες, καθόταν σε μια καρέκλα, κρατούσε ένα κουτάλι, έκλεινε τα μάτια και όταν έπεφτε το κουτάλι από τα χέρια του ήξερε ότι είχε ηρεμήσει αρκετά. Και πάλι δεν ξέρω αν είναι αληθινή η ιστορία, αλλά σε εμένα δούλεψε!».

Esther Acebo: «Προσπαθώ να μην αντιμετωπίζω όλους τους ρόλους ταυτόχρονα και οτιδήποτε κάνω να το κάνω με πάθος και αγάπη. Έχω μάθει να συγχωρώ τον εαυτό μου. Ξέρω ότι τίποτα δεν είναι τόσο τέλειο όσο θα ήθελα και ότι δεν πρέπει να είμαστε σκληροί με τον εαυτό μας. Αυτή η συνειδητοποίηση με έχει βοηθήσει πολύ».

«Κάποιοι μου είπαν ότι ο Morgan Freeman είχε ένα κόλπο στο σετ, σε πολύωρα γυρίσματα: όταν ήθελε λίγο να κατεβάσει διακόπτες, καθόταν σε μια καρέκλα, κρατούσε ένα κουτάλι, έκλεινε τα μάτια και όταν έπεφτε το κουτάλι από τα χέρια του ήξερε ότι είχε ηρεμήσει αρκετά».

Melia Kreiling: «Νωρίτερα μια άλλη ομιλήτρια, η Εριέττα [Κούρκουλου-Λάτση], μιλούσε για τις κρίσεις πανικού και περιέγραφε ακριβώς αυτό που βίωνα κι εγώ. Είχα κι εγώ από τα 16 μου. Πολύ δύσκολες στιγμές, πολύ δύσκολο να το διαχειριστείς. Ξυπνάω πολλές βραδιές, στις τρεις η ώρα το πρωί, τη μαμά μου ή έναν φίλο, γιατί νομίζω ότι πεθαίνω. Ξέρω ότι δεν πεθαίνω, αλλά πηγαίνω σαν τρελή στο νοσοκομείο. Ξέρεις τι είναι, αλλά και πάλι σε καταλαμβάνει. Υπάρχουν τεχνικές, μερικές φορές δουλεύουν, άλλες όχι. Αλλά όταν είμαι σε μια δουλειά, ξέρω ότι πρέπει να είμαι εκεί, δεν χρειάζεται να λάβω αποφάσεις πλέον, δεν είναι κάτι σε εκκρεμότητα, κι αυτό πιστεύω ότι δημιουργεί κάποιες συνθήκες ασφάλειας».

Photo: Σπύρος Στεργίου

Για το #metoo

Esther Acebo: «Χαίρομαι που μπορούμε να μιλήσουμε ανοιχτά γι’ αυτό, δεν θέλω καν να το φανταστώ, να υποφέρει κάποιος κάτι τέτοιο και να παραμένει σιωπηλός. Ένας συνάδελφος είπε, δεν είναι απαραίτητο, και λέω, όχι, είναι απαραίτητο, όταν νιώθεις άσχημα να πάρεις ένα τηλέφωνο. Πρέπει να γνωρίζουμε αυτά τα πράγματα, να είμαστε αποφασισμένοι, είναι έγκλημα».

Melia Kreiling: «Δεν μου έτυχε κάτι φοβερά σοβαρό, κάποιες φορές δοκιμάζουν τα όριά μου, σαν ένα αστείο που παρατράβηξε για παράδειγμα, το να επιλέγει κάποιος την κατάλληλη στιγμή είναι σημαντικό. Αποφασίστε πότε θα κάνετε το κατάλληλο αστείο για να γελάσουμε όλοι, όχι να γελάσετε μόνοι σας. Και υπάρχουν στιγμές, σε μια ερωτική σκηνή, όταν σου λένε, πρέπει να βάλεις το πόδι σου εδώ, και βλέπεις πόσο ενθουσιασμένος είναι ο παρτενέρ σου και δεν υπάρχει συντονιστής. Μπορεί να υπάρχει περισσότερη επιθετικότητα ή επιθυμία από τον παρτενέρ. Είναι καλό να κάνεις μια συμφωνία, μια προσυνεννόηση ώστε να ανταποκριθείς στη σκηνή. Αλλά εάν έχεις συμφωνήσει σε συγκεκριμένα πράγματα και η άλλη πλευρά προχωρήσει, καλό είναι να του πεις, κόφ’το!

»Δεν χρειάζεται να μου δώσει κανείς κανένα δικαίωμα για να πω σταμάτα. Είναι σημαντικό να ξέρει κάποιος πότε πρέπει να ζητάει άδεια, είναι οι δικοί μας κανόνες και το δικό μας σώμα. Δεν πρέπει να φοβόμαστε να το πούμε».

«Υπάρχουν στιγμές, σε μια ερωτική σκηνή, όταν σου λένε, πρέπει να βάλεις το πόδι σου εδώ, και βλέπεις πόσο ενθουσιασμένος είναι ο παρτενέρ σου και δεν υπάρχει συντονιστής. Μπορεί να υπάρχει περισσότερη επιθετικότητα ή επιθυμία από τον παρτενέρ».

Για τα social media

Esther Acebo: «Είναι επικίνδυνα και χρήσιμα ταυτόχρονα, αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν όσα βλέπουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι η πραγματικότητα όμως. Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και να διασταυρώνουμε από πολλές πηγές. Δεν πιστεύω ότι τα social media είναι καλός τρόπος να διαχειριζόμαστε τις ανασφάλειές μας. Καταλαβαίνω ότι κάποιοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Γιατί αν κάποιος δεν είναι πολύ ισορροπημένος, τα πράγματα είναι πάρα πολύ επικίνδυνα. Πολλοί αναζητούν τα likes για να αισθανθούν καλύτερα, αλλά πρέπει να είμαστε προσγειωμένοι».

«Πέρυσι έκανα μια επέμβαση στον ώμο, καθόμουν σε έναν καναπέ, έπαιρνα βάρος και ήμουν στα χάλια μου, πονούσα, σε κατάθλιψη. Στα social media, βεβαίως, οι φωτογραφίες ήταν τελείως διαφορετικές, ανέβαζα φωτογραφίες πριν από την επέμβαση».

Melia Kreiling: «Πέρυσι έκανα μια επέμβαση στον ώμο, καθόμουν σε έναν καναπέ, έπαιρνα βάρος και ήμουν στα χάλια μου, πονούσα, σε κατάθλιψη. Στα social media, βεβαίως, οι φωτογραφίες ήταν τελείως διαφορετικές, ανέβαζα φωτογραφίες πριν από την επέμβαση. Πολλές φορές πιεζόμαστε να προβάλουμε μια εικόνα και να είμαστε συνέχεια παρούσες. Δεν γίνεται να μείνουμε εκτός των ραντάρ. Και για μένα τα social media είναι αμφιλεγόμενα, δεν έχω αποφασίσει ποια είναι η ιδανική χρήση τους. Πολλοί με ρωτούν γιατί δεν κάνω πολύ branding, η απάντηση είναι: γιατί δεν γνωρίζω πολύ καλά πώς να το κάνω».

Παρακολουθήστε όλο το συνέδριο:

Marie Claire – Power Trip from MarieClaire.gr on Vimeo.

 Διαβάστε εδώ αναλυτικά τα θέματα συζήτησης, τις ομιλήτριες και το πρόγραμμα.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below