Η Ιαπωνία απέκτησε το πρώτο της υποθαλάσσιο γλυπτό. Το Ocean Gaia, μια εντυπωσιακή εγκατάσταση αφιερωμένη στη φύση και τη μητρότητα, τοποθετήθηκε στις 14 Οκτωβρίου 2025 στα νερά του νησιού Tokunoshima, στο σύμπλεγμα Amami, βόρεια της Οκινάουα. Το έργο φέρει την υπογραφή του Βρετανού γλύπτη και περιβαλλοντιστή Jason deCaires Taylor, γνωστού για τις υποθαλάσσιες δημιουργίες του σε όλο τον κόσμο.

Η τοποθεσία επιλέχθηκε λόγω της φήμης της για τον υγιεινό τρόπο ζωής και το υψηλό ποσοστό γεννήσεων, ενώ είναι γνωστή και για τον μεγάλο αριθμό αιωνόβιων κατοίκων. Η οροσειρά που διατρέχει το νησί, Mount Amagidake, είναι γνωστή στους ντόπιους ως nesugata-yama, δηλαδή «το βουνό με τη μορφή που κοιμάται», καθώς το περίγραμμα της κορυφής λέγεται ότι θυμίζει μια έγκυο γυναίκα που κοιμάται.

Σε βάθος περίπου πέντε μέτρων κάτω από την επιφάνεια, το Ocean Gaia, που ζυγίζει πάνω από 45 τόνους και εκτείνεται σε 5,5 μέτρα πλάτος, απεικονίζει το πρόσωπο της Ιαπωνέζας δύτριας Kiko Mizuhara. Το έργο, τοποθετημένο κοντά στην ακτή και ενσωματωμένο στο φυσικό κοραλλιογενές περιβάλλον, μοιάζει να «αναπνέει» μαζί με τη θάλασσα.

Η κατασκευή διαθέτει ανοίγματα που επιτρέπουν στα ψάρια και στους θαλάσσιους οργανισμούς να κινούνται μέσα του, μετατρέποντάς τη σταδιακά σε τεχνητό ύφαλο και κατοικήσιμο έργο τέχνης. Οι σπειροειδείς μορφές της είναι εμπνευσμένες από τα κυκλικά σχέδια που σχηματίζει το ιαπωνικό pufferfish στον βυθό, αλλά και από τις κορυφές και τις κοιλάδες του Tokunoshima, δημιουργώντας έναν διάλογο ανάμεσα στη γη και τη θάλασσα.

Σύμφωνα με τον δημιουργό, «το Ocean Gaia αντιμετωπίζει τη θάλασσα ως μητρική δύναμη – μια πρωταρχική ενέργεια που αναπνέει, θεραπεύει και αναγεννά. Εμπνευσμένο από τον μύθο της Gaia, της αρχέγονης μητέρας της ζωής, το έργο αποτυπώνει τη σχέση του ανθρώπου με τη θάλασσα, όχι μόνο ως πηγή ζωής αλλά και ως σύμβολο συνείδησης και φροντίδας».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Tatler Taiwan (@tatlertaiwan)

Πρόκειται για το πρώτο έργο του Jason deCaires Taylor στην Ιαπωνία, που προστίθεται σε μια διεθνή συλλογή περισσότερων από 1.200 υποθαλάσσιων γλυπτών. Μέσα από αυτά, ο καλλιτέχνης επιδιώκει να ενισχύσει τη θαλάσσια βιοποικιλότητα και να ευαισθητοποιήσει το κοινό γύρω από την περιβαλλοντική κρίση αναδεικνύοντας την αναγεννητική δύναμη της φύσης και, τελικά, της ίδιας της μητρότητας.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below