Με την αιθέρια φωνή της συνέβαλε στην ατμόσφαιρα του σόου του Dior στο Καλλιμάρμαρο. Η παρουσίαση της Cruise Collection 2022 του λαμπερού οίκου έγινε αφορμή για να γνωρίσουμε την Ελληνοαμερικανίδα τραγουδίστρια Ιωάννα Γκίκα, που καθήλωσε το κοινό με την ερμηνεία της αλλά και με την παρουσία της καθώς, με τα μακριά, ξανθά μαλλιά της και την τουαλέτα με τη δραματική ουρά, έμοιαζε με νεράιδα παραμυθιού.

Η Ιωάννα Γκίκα, που γεννήθηκε το 1994 στην Ουάσινγκτον από Έλληνες γονείς, ασχολείται από πολύ μικρή με την ερμηνεία, τη στιχουργική και τη μουσική σύνθεση. Μάλιστα η βραβευμένη με Booker συγγραφέας Arundhati Roy – την οποία γνωρίζουμε κυρίως από το μυθιστόρημά της «Ο θεός των μικρών πραγμάτων»– στο μπεστ σέλερ της «Το υπουργείο της υπέρτατης ευτυχίας» (2018, εκδ. Ψυχογιός) έχει παραθέσει στίχους της Ιωάννας.

Στο παρελθόν η Ιωάννα συμμετείχε στο συγκρότημα IO Echo, που έκανε support σε καλλιτέχνες όπως οι Nine Inch Nails, Haim, New Order και Jon Hopkins, περιοδεύοντας μαζί τους. Το 2019 έκανε σόλο support στην περιοδεία των Garbage. Μια από τις πλέον αξιομνημόνευτες στιγμές της καλλιτεχνικής διαδρομής της ήταν, όπως είπε η ίδια σε συνέντευξη, όταν ο Bono, των U2, μοιράστηκε μαζί της το θαυμασμό του για τα τραγούδια της.

Από το πένθος στην έμπνευση

Ένα τραγικό οικογενειακό γεγονός, ο θάνατος του πατέρα της, την έφερε πριν από λίγα χρόνια στην Ελλάδα για να τον κηδεύσει και το πένθος, σε συνδυασμό με το ελληνικό τοπίο, έφεραν την έμπνευση. Στο πατρικό σπίτι της μητέρας της, όπου πέρασε περισσότερο χρόνο από όσο είχε υπολογίσει, οραματίστηκε τα τραγούδια του πρώτου σόλο άλμπουμ της που κυκλοφόρησε με τίτλο-φόρο τιμής στη γενέτειρά της, «Thalassa». «Ένα από τα θέματα που καθόρισαν τη δημιουργία των τραγουδιών μου είναι η αλλαγή. Η ιδέα της προσωρινότητας. Του να μην επαναπαύεσαι σε ένα μοτίβο, να μη φοβάσαι να το διακόψεις» σχολίασε η ίδια σχετικά. Από το ίδιο άλμπουμ προέρχονται και τα κομμάτια που ακούγονται στο σόου του Dior «Roseate», «Swan» και «Messenger».

«Ένα από τα θέματα που καθόρισαν τη δημιουργία των τραγουδιών μου είναι η αλλαγή. Η ιδέα της προσωρινότητας. Του να μην επαναπαύεσαι σε ένα μοτίβο, να μη φοβάσαι να το διακόψεις»

Δεν ήταν μάλιστα η πρώτη φορά που η μουσική της έντυσε επίδειξη μόδας, καθώς το 2020 ένα ακόμα τραγούδι της, το «One Thing Leads To Another», είχε βρει τη θέση του στο σάουντρακ ενός σόου του Chanel.

«Η μουσική της έχει κάτι μαγικό και μεταμορφωτικό, αβίαστα γοητευτικό για νέους ακροατές. Αποκαλύπτει κάτι παραδοσιακό, το οποίο γεφυρώνει με ήχους τέκνο δημιουργώντας μια δυνατή αφήγηση για εκείνους που η διάθεσή τους ισορροπεί ανάμεσα στο διαλογισμό και τον ενθουσιασμό» γράφει το flaunt.com σε μια συνέντευξη για την 27χρονη καλλιτέχνιδα, που φαίνεται πως έχει κατανοήσει από νωρίς θεμελιώδεις αρχές της ζωής και του θανάτου: «Το “Thalassa” γράφτηκε σε μια εποχή γεμάτη ανεξήγητα γεγονότα, ειδικά γύρω από τον θάνατο του πατέρα μου» είπε η ίδια, προσθέτοντας: «Όταν ο πατέρας μου αρρώστησε και οι γιατροί δεν μπορούσαν να εξηγήσουν τι συνέβαινε, πρώτα έχασε την ικανότητα να μιλάει αγγλικά. Μετά έχασε την ικανότητα να μιλάει ελληνικά. Το τελευταίο πράγμα που μπορούσε να κάνει πριν από το θάνατό του ήταν να τραγουδάει. Η μουσική είναι ό,τι απομένει εκεί όπου η γλώσσα αποτυγχάνει».

Δες την ερμηνεία της στο σόου του Dior στο Καλλιμάρμαρο:

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below