Γιατί κάποια ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα brands από σοκολατάκια που αγοράζουμε, ιδιαίτερα στην περίοδο των Χριστουγέννων, π.χ. στο αεροδρόμιο πριν ή μετά από μια πτήση στο εξωτερικό, γίνονται και μικρότερα και πιο ακριβά; Σε αυτό το ερώτημα επιχείρησε να δώσει μια απάντηση το BBC. O δημοσιογράφος έφερε ως παράδειγμα ένα κουτί δημοφιλούς σοκολατοβιομηχανίας της Βρετανίας που αν και είναι κατά 23% μικρότερο από το 2021 η τιμή του έχει ανέβει στη βρετανική αγορά κατά 44%.
Όπως επιβεβαιώνει το BBC, «παρόμοια φαινόμενα shrinkflation συναντάμε παγκοσμίως». Εδώ θα διευκρινίσουμε ότι το shrinkflation περιγράφει τη μυστική συρρίκνωση του μεγέθους ή της ποσότητας ενός προϊόντος ενώ η τιμή παραμένει η ίδια (ή και αυξάνεται).
Στη συνέχεια ο δημοσιογράφος παρουσιάζει το παράδειγμα μπισκότων που η ποσότητά τους μειώθηκε από τα 157 γραμμάρια στα 145. Η πληροφορία αποσιωπήθηκε από την εταιρεία, ενώ η τιμή τους αυξήθηκε κατά 50%.
Ο ρεπόρτερ μας φέρνει επίσης σε επαφή με το λεγόμενο skimpflation, όπου οι εταιρείες μειώνουν την ποσότητα κακάο και γάλακτος στις σοκολάτες τους, αντικαθιστώντας αυτά τα συστατικά με πιο φτηνά υποκατάστατα όπως φοινικέλαιο. Στη συνέχεια αναφέρεται σε μια μεγάλη σοκολατοβιομηχανία, «που έχει κατηγορηθεί ότι υποβάθμισε τη γεύση των προϊόντων της μετά την εξαγορά της [από μεγάλο όμιλο], παρόλο που ισχυρίζεται ότι διατηρεί την ίδια συνταγή εδώ και χρόνια». Κάποια προϊόντα έχουν αλλάξει τόσο πολύ, προσθέτει, ώστε σύμφωνα με τους βρετανικούς κανονισμούς δεν μπορούν πλέον να αποκαλούνται «σοκολάτες».
Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ:
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.



