Πότε έγιναν οι σχεδιαστές μόδας ξενοδόχοι, αρχιτέκτονες και διακοσμητές εσωτερικού χώρου; Στο χώρο του design θεωρούνται εξαρχής «μηχανικοί» και καλλιτέχνες ταυτόχρονα, απλώς τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι οίκοι μόδας αναλαμβάνουν νέα projects στον κλάδο της ανάπτυξης ακινήτων. Δεν είναι μόνο τα pop-up καταστήματα με ρούχα και αξεσουάρ, κυρίως εποχής, που εμφανίζονται για λίγους μήνες – ή καμιά φορά και για εβδομάδες – σε κάποιο ξενοδοχείο ή hot τουριστικό προορισμό. Πλέον μιλάμε για ολόκληρα ξενοδοχεία ή τους πιο σημαντικούς κοινόχρηστους χώρους τους ανά εποχή, εστιατόρια, καφέ και beach bars, που σχεδιάζονται και ντύνονται από γνωστούς οίκους, με το αποτέλεσμά τους να αλλάζει τόσο το τοπίο του τουρισμού, όσο και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη μόδα.

Τον περασμένο Απρίλιο το δημιουργικό δίδυμο των Dolce & Gabbana ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τις δραστηριότητές του και στο χώρο του real estate, έχοντας κλείσει ήδη συνεργασία με κατασκευαστικές εταιρείες, που θα δημιουργήσουν διαμερίσματα στο Miami και την Marbella της Ισπανίας, καθώς και ένα ξενοδοχείο στις Μαλδίβες. Φυσικά οι Stefano Dolce και Domenico Gabbana δεν είναι ούτε οι πρώτοι ούτε οι τελευταίοι σχεδιαστές μόδας που ασχολούνται με τη διαμόρφωση του χώρου, φτάνοντας μάλιστα στη δημιουργία κατοικιών, καθώς, σύμφωνα με το Best of Fashion, αντίστοιχες μοδάτες πολυκατοικίες ή μονοκατοικίες σκοπεύουν να δημιουργήσουν και οίκοι όπως ο Cavalli. Εδώ η ιστορία πηγαίνει πολύ παραπέρα από εβληματικά, κατά τα άλλα, project που ξεκίνησαν πριν από δεκαετίες, όπως τα σερβίτσια Medusa του οίκου Versace, και αναβίωσαν πριν από λίγα χρόνια στο πλαίσιο της τάσης της μόδα να καταλαμβάνει όχι μόνο το χώρο στη ντουλάπα, αλλά και το χώρο του σπιτιού μας, έστω κάποια ντουλάπια για αρχή. Πλέον μέρη όπως το Dubai κατακλύζονται από fashion ξενοδοχεία, όπως το Palazzo Versace Dubai, προσφέροντας πολυτέλεια, άνεση και μια διαφορετική προσέγγιση στον τουρισμό για όσους μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος του.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Maison Official (@diormaison)

Υπάρχουν, βέβαια, και πιο προσιτά μέρη τα οποία έχουν επιμεληθεί σχεδιαστές και που μπορούμε να επισκεφτούμε χωρίς να χρειαστεί να ταξιδέψουμε τόσα μίλια μακριά, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα αυτό του Café Dior στη λίμνη Como της βόρειας Ιταλίας. Το καφέ – εστιατόριο άνοιξε φέτος το καλοκαίρι, βρίσκεται διαθέτει μια εντυπωσιακή γαλάζια πισίνα με το logo του οίκου τοποθετημένο στον πυθμένα της, ενώ η διασκόσμησή του, από τα φλιτζάνια του καφέ ως τις πιατέλες και από τα στρώματα της ξαπλώστρας μέχρι τα μαξιλάρια στους αναπαυτικούς lounge καναπέδες, έχει γίνει από την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri. Η χλωρίδα και η πανίδα σκίτσων από τον 18ο αιώνα έχει ενσωματωθεί στο tableware και τις παροχές του καφέ, με το μπλε χρώμα να κυριαρχεί στα αντικείμενα κάθε χώρου. Υπερβολή; Καθόλου, αν κάποιος δει το τελικό αποτέλεσμα, μια φινετσάτη θεματική προσθήκη που αναδεικνύει την κληρονομιά του οίκου και δίνει στο κοινό τη δυνατότητα να απολαύσει το μπάνιο του μέσα σε ένα πολυτελές περιβάλλον που του εξασφαλίζει μια μοναδική εμπειρία.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Maison Official (@diormaison)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Maison Official (@diormaison)

Πέρυσι ο διάσημος οίκος είχε κάνει κάτι παρόμοιο στην παραλία Bagni Fiore του ιταλικού Portofino, διαμορφώνοντας το χώρο με ομπρέλες, ξαπλώστρες, σπα και, φυσικά, pop-up κατάστημα με την κολεξιόν Dioriviera 2022. Αντίστοιχα, η φετινή κολεξιόν παρουσιάζεται και στο The Beverly Hills Hotel του ομίλου Dorchester, με την πισίνα και τους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου να έχουν βαφτεί στα ροζ.

Η μητέρα εταιρεία του Dior, LVMH, έχει σκοπό να μετατραπεί σταδιακά σε cultural brand, αναπτύσσοντας εφαρμογές που σχετίζονται με το βασικό προϊόν της, τη μόδα, σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας. Από την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία ως τις ΗΠΑ και τη Μύκονο, πολλά high fashion brands έχουν ξεκινήσει να προσφέρουν υπηρεσίες φιλοξενίας και βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του φαινομένου. Ίσως ένα γεγονός που να έχει σπρώξει τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση να είναι, εκτός από την ανάγκη του κόσμου να ταξιδέψει και να περάσει καλά μετά από τρία χρόνια πανδημίας, και η τηλεόραση, και συγκεκριμένα τηλεοπτικά προϊόντα όπως η σειρά The White Lotus, οι δύο σεζόν της οποίας διαδραματίζονται σε πολυτελή ξενοδοχεία και εστιάζουν στους ενοίκους και τους εργαζόμενούς τους, παρουσιάζοντας επί της οθόνης τόσο τις προσωπικές τους ιστορίες, όσο και τις ανέσεις των ξενοδοχείων, το σέρβις, τις τοποθεσίες και τις δυνατότητες που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο επισκέπτης για να περάσει καλά (εκτός αν ο σεναριογράφος έχει άλλη άποψη). Το ξενοδοχείο όπου γυρίστηκε η 2η σεζόν White Lotus, San Domenico, βρίσκεται πράγματι στην Ταορμίνα της Σικελίας, η οποία φέτος βουλιάζει από τουρισμό και χάρη στην προβολή που είχε η περιοχή λόγω της σειράς. Οι Dolce & Gabbana, που πριν από χρόνια είχαν αντιληφθεί τις δυνατότητες εκμετάλλευσης της τοποθεσίας και είχαν διοργανώσει μια open air επίδειξη μόδας, φέτος έντυσαν το pool bar του ξενοδοχείου, σε μπλε, γαλάζιες και λευκές αποχρώσεις.

Πλέον, ο χώρος και η διαχείρισή του αποτελούν τη νέα πρόκληση για τους οίκους μόδας, που δεν αρκούνται σε one-and-off συλλεκτικές σειρές αντικειμένων διαφόρων τύπων, αλλά επιδιώκουν να δημιουργούν σημεία – αναφοράς, τοπόσημα μόδας και design. Λονδίνο, Χαβάη ή Βερολίνο; Δεν έχουμε ξεχάσει ακριβώς πού θέλουμε να πάμε, τουναντίον, θέλουμε να ακολουθούμε κι εμείς τη μόδα, τους σχεδιαστές και τις πάσης φύσης ιδέες τους, έστω και μακριά για αρχή.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below