Υπάρχουν προϊόντα που δεν είναι απλώς μέρος της ρουτίνας μας αλλά γίνονται κομμάτι της ιστορίας μας. Το εμβληματικό μπλε κουτί της NIVEA είναι ακριβώς αυτό: μια μικρή μεταλλική σταθερά που έχει περάσει από χέρια μητέρων, γιαγιάδων και κοριτσιών σε περισσότερες από 170 χώρες, αφήνοντας πάντα πίσω της ένα απαλό άρωμα φροντίδας.
Και φέτος, το γνωστό σε όλους μπλε κουτί έχει λόγο να γιορτάζει. Κλείνει 100 χρόνια από τη στιγμή που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα ράφια το 1925, φέρνοντας μαζί του μια ολόκληρη εποχή αλλαγής στη φροντίδα της επιδερμίδας.
Το design που άλλαξε τα δεδομένα
Η ιστορία θέλει τον Juan Gregorio Clausen, τότε επικεφαλής διαφήμισης, να αλλάζει το 1925 το περίτεχνο Art Nouveau κίτρινο κουτί σε κάτι απλό, καθαρό, μοντέρνο. Δεν μπορούσε να φανταστεί ότι δημιουργούσε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες συσκευασίες παγκοσμίως.
Μπορεί να ξεκίνησε στο Αμβούργο, όμως το μπλε κουτί ταξίδεψε γρήγορα σε όλο τον κόσμο. Η φράση που συνόδευε την μεταμόρφωση έμεινε στην ιστορία: «Το περιεχόμενο παραμένει το ίδιο, καθώς δεν μπορεί να βελτιωθεί.»

Και πράγματι, η κρέμα μέσα στο κουτί έγινε το πολυχρηστικό προϊόν που όλοι γνωρίζουμε σήμερα: θρέψη για πρόσωπο, σώμα, χέρια, ακόμα και για τις ξηρές φτέρνες. Ένα προϊόν που κάθε γυναίκα έχει χρησιμοποιήσει έστω μία φορά στη ζωή της.
Σήμερα, τα κυκλικά στοιχεία της νέας οπτικής ταυτότητας της NIVEA αποτελούν φόρο τιμής στο αρχικό σχήμα του κουτιού, ενώ η αίσθηση εμπιστοσύνης παραμένει ίδια όπως και τότε.
Η Grita Loebsack, Πρόεδρος της NIVEA και Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Beiersdorf, δηλώνει: «Όταν βλέπω το μπλε κουτί, βλέπω την ψυχή της NIVEA: τη σταθερή ποιότητα, τη συναισθηματική σύνδεση και τη διαχρονική της αξία. Είναι ένα design που ενώνει γενιές και έχει αντέξει στον χρόνο. Ο εορτασμός αυτής της επετείου δεν αφορά μόνο μια τολμηρή δημιουργική απόφαση πριν από εκατό χρόνια, αλλά και τη διαχρονική πίστη των καταναλωτών μας σε όλο τον κόσμο. Το μπλε κουτί δεν είναι απλώς μέρος της ιστορίας μας – είναι μέρος της καθημερινότητας εκατομμυρίων ανθρώπων.»
Πράγματι, το πιο εντυπωσιακό δεν είναι μόνο το πόσα χρόνια παραμένει αναλλοίωτο το design, αλλά και το πόσο σταθερά βρίσκεται στη ζωή τόσων ανθρώπων παγκοσμίως.

Το 2024 πωλούνταν πάνω από τέσσερα μπλε κουτιά το δευτερόλεπτο, δείχνοντας ότι η NIVEA δεν είναι απλώς μια μάρκα, είναι μια καθημερινή συνήθεια φροντίδας που μάθαμε από τις προηγούμενες γενιές και συνεχίζουμε να επιλέγουμε.
Παρότι το design παραμένει πιστό στον χαρακτήρα του, η NIVEA εξελίσσεται με την εποχή. Σήμερα, κάθε μπλε κουτί περιλαμβάνει τουλάχιστον 80% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που κουβαλάει.
Είναι μια υπενθύμιση πως η παράδοση και η βιώσιμη καινοτομία μπορούν να συμβαδίσουν -και μάλιστα όμορφα.
100 χρόνια μετά συνεχίζει να μας φροντίζει
Η NIVEA έχει πάνω από 110 χρόνια εμπειρίας στην περιποίηση της επιδερμίδας και δεν σταματά να εξελίσσεται. Παράλληλα με τα εμβληματικά προϊόντα της, στηρίζει την κοινωνική πρωτοβουλία NIVEA CONNECT, με στόχο να μειωθεί η κοινωνική απομόνωση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το μπλε κουτί δεν είναι απλώς ένα προϊόν. Είναι ένα σύμβολο φροντίδας που πέρασε μέσα στις δεκαετίες χωρίς να χάσει τίποτα από τη γοητεία του. Και όσο το κρατάμε στα χέρια μας, μοιάζει σαν η ιστορία της ομορφιάς να συνεχίζεται με κάθε άνοιγμα και κάθε εφαρμογή, σε κάθε στιγμή περιποίησης.



