Είναι πολύ νωρίς το πρωί, και όλοι όσοι βρισκόμαστε στο YSL Beauty Hotel είμαστε κάπως αγουροξυπνημένοι μετά το ξέφρενο πάρτι που διοργάνωσε το brand το προηγούμενο βράδυ. Ο Τομ Πεσέ βεβαίως- σαν σωστός επαγγελματίας- δεν αργεί ούτε 10 λεπτά στο ραντεβού μας, κι ας έφυγε τελευταίος χθες.

Αφού ζητάει ευγενικά έναν καφέ από τη βοηθό του, καθόμαστε στο σαλόνι του YSL Beauty Hotel και βεβαίως πρώτο θέμα συζήτησης είναι το YSL party. Όταν τον ρωτάω πως πέρασε, δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για το πως περάσαμε εμείς οι υπόλοιποι και πριν μου απαντήσει, με ρωτάει εάν εγώ ευχαριστήθηκα τη βραδιά.

Ενθουσιάζομαι από τις πρώτες του κι όλας λέξεις, καθώς εγώ αυτό που συγκράτησα από το πάρτι ήταν ο χορός, η μουσική, οι εκθαμβωτικές εμφανίσεις των καλεσμένων ενώ εκείνος ήταν ευτυχισμένος που είδε τόσους πολλούς ανθρώπους από το χώρο των media να μην ασχολούνται με το κινητό τους, αλλά να έρχονται σε προσωπική επαφή.

Ο Τομ Πεσέ είναι ένας από τους διασημότερους make up artists παγκοσμίως. Έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους οίκους μόδας, τους διασημότερους celebrities, ενώ μερικοί από τους καλύτερους του φίλους είναι οι φωτογράφοι Πατρικ Ντεμαρσελιέ, Μάριο Τεστίνο και ο Καρλ Λάγκερφελντ. Τα εξώφυλλα του και οι beauty καμπάνιες τους έχουν μείνει στην ιστορία. Όταν όμως του αναφέρω όλα τα παραπάνω και τον ρωτάω πως κατάφερε να γίνει ο «Τομ Πεσέ» σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο, χωρίς ίχνος υπεροψίας μου απαντά: « δεν έχω συνεργαστεί με τους πάντες, αλλά έχω συνεργαστεί με τους περισσότερους στο χώρο. Το περιβάλλον της μόδας και της ομορφιάς είναι όντως πολύ ανταγωνιστικό. Όμως όλος ο κόσμος είναι ανταγωνιστικός, ειδικά εάν δουλεύεις ως ελεύθερος επαγγελματίας, όπως εγώ. Ένας οποιοσδήποτε ελεύθερος επαγγελματίας, έχει πάντα άγχος για το μέλλον του, αλλά αυτό είναι που σου δίνει δύναμη και πάθος να πας ένα βήμα παρακάτω.»

Ο διασημότερος make up artist της γενιάς του, βλέπει τον εαυτό του σαν έναν απλό «ελεύθερο επαγγελματία» κι αυτό είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς πόσο αφοσιωμένος και προσγειωμένος είναι κάνοντας αυτό που αγαπάει. Συνεχίζοντας την κουβέντα μας, τον ακούω να συγκρίνει τη φύση της δουλειάς του με έναν οποιονδήποτε freelancer «εάν δουλεύεις σε κάποιο κατάστημα ή γραφείο, έχεις ένα ωράριο και όλα πρέπει να μπουν σε πρόγραμμα. Από την ώρα που θα ξυπνήσεις για να πας τα παιδιά σου στο σχολείο, μέχρι την ώρα που θα επιστρέψεις σπίτι, θα δειπνήσεις με την οικογένεια σου και θα κοιμήσεις τα παιδιά. Τα ελεύθερα επαγγέλματα έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Μπορείς να οργανώσεις έτσι το χρόνο σου ώστε να περάσεις κάποια μέρα περισσότερο χρόνο με τα παιδιά σου, αλλά υπάρχουν και εκείνα τα βράδια που μπορεί να δουλεύεις μέχρι τα μεσάνυχτα ή να ξυπνήσεις στις 4 το ξημέρωμα.»

Όταν τον ρωτάω λοιπόν ποιο είναι το «μυστικό» της επιτυχίας του μου απαντά: «το μυστικό είναι η αφοσίωση. Το γεγονός ότι είσαι ελεύθερος να οργανώσεις μόνος σου το πρόγραμμα σου, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσεις τη δουλειά πίσω, αλλά να την κυνηγήσεις. Πολλές φορές δεν υπάρχει χρόνος για γυμναστήριο, θέατρο ή σινεμά. Θα πάω να δω μια συναυλία μόνο όταν συνεργάζομαι με τον τραγουδιστή, άρα όταν είναι μέρος της δουλειάς μου, διαφορετικά θα έχω κάποια δουλειά την επόμενη ή την ίδια μέρα που δεν θα μου επιτρέψει να «ξεκλέψω» ελεύθερο χρόνο. Όμως είμαι τυχερός, γιατί η δουλειά μου έχει και ένα μεγάλο μέρος διασκέδασης.»

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν: η δουλειά του είναι το πάθος του. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που δεν ήξερα, μιας και στις περισσότερες συνεντεύξεις του μιλάει για την αφοσίωση του σε αυτή τη μεγάλη του αγάπη. Πριν ταξιδέψω στο Παρίσι, είχα κάνει την έρευνα μου διαβάζοντας πολλές συνεντεύξεις που έχει δώσει κατά καιρούς ο Τομ Πεσέ.Αυτό που με ενθουσίασε είναι ότι σε όλες μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τους συνεργάτες του και τόνιζε πόσο σημαντικό είναι σε αυτή τη δουλειά να υπάρχει μια καλή ομάδα. «Μετά από τόσα χρόνια σε αυτή τη δουλειά, έμαθα ότι δεν μπορείς να κάνεις τα πάντα μόνος σου. Πάντα χρειάζεται μια καλή ομάδα για να βγει ένα σωστό αποτέλεσμα. Ο καθένας έχει το ταλέντο του, όταν συνδυάζονται τα ταλέντα , οι γνώσεις, η εμπειρία χρόνων μαζί με τη νεανική ματιά, μόνο τότε μπορείς να δημιουργήσεις κάτι όμορφο», μου λέει με χαμόγελο. Και κάπου εκεί -ανάμεσα στη συζήτηση σχετικά με την εμπειρία και τη νεανική ματιά- έρχονται στη συζήτηση τα Social Media. Ο Τομ Πεσέ μπορεί να έχει πάνω από 150 χιλιάδες ακόλουθους στο ίνσταγκραμ αλλά δηλώνει ότι κάπως τα «φοβάται», όταν τον ρωτώ γιατί μου απαντάει ότι του φαίνεται τρομερά τρομαχτικό οι άνθρωποι να δουλεύουν εντελώς μόνοι τους, χωρίς ομάδα.

«Όταν με ρωτάνε για το τι αγαπώ στη δουλειά μου, πάντα απαντώ: τα Fashion Shows. Γιατί τότε δουλεύουμε όλοι μαζί σαν «οικογένεια», ο σχεδιαστής, τα μοντέλα, οι βοηθοί μου. Τα shows μοιάζουν λίγο σαν το χθεσινό πάρτι. Μιλάμε, γελάμε, συζητάμε. Εννοείται ότι βγάζουμε selfies και νideos αλλά υπάρχει μια σωστή ισορροπία κοινωνικής δικτύωσης με την πραγματική, ανθρώπινη επαφή. Σκέψου να κλείσεις για λίγο το Instagram σου, θα νομίζεις ότι έχεις χάσει όλους σου τους φίλους, ενώ στην ουσία ούτως ή άλλως έχεις χάσει μαζί τους την ουσιαστική επαφή. Τότε είναι η στιγμή που θα καταλάβεις ότι η σχέση με τους φίλους σου έχει γίνει «εικονική».»
Αφού λοιπόν το ίντερνετ δεν αποτελεί έμπνευση για εκείνον, τον ρωτώ τι τον εμπνέει περισσότερο, τα ταξίδια, η μόδα, οι συζητήσεις με την ομάδα του; «Τα πάντα μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση για εμένα. Από το να ακούω τις απόψεις των γύρω μου, να ταξιδεύω πολύ, ακόμη και τα εργαστήρια του brand ή το τμήμα marketing μπορούν να με εμπνεύσουν για τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος. Κύρια πηγή έμπνευσης μου είναι πάντα η τέχνη, αλλά και οι συζητήσεις μου με άλλους make up artists και τις γυναίκες. Ακούω προσεκτικά πάντα τι συζητούν οι γυναίκες ή πως βλέπουν τις τάσεις».

Μόλις μου αναφέρει τη λέξη «τάσεις» αναρωτιέμαι… πρέπει να τις ακολουθούμε κατά γράμμα; Τι άραγε θα με συμβούλευε ο άνθρωπος που δημιουργεί τα trends; «Όχι, δεν πρέπει να ακολουθείς τα trends, αλλά να τα απολαμβάνεις . Η λέξη «ακολουθώ» έχει αρνητική σημασία, σημαίνει «βρίσκομαι από πίσω». Αυτό που κάθε γυναίκα πρέπει να κάνει είναι να απολαμβάνει την εκάστοτε τάση και να την προσαρμόζει στο προσωπικό της στυλ. Εάν για παράδειγμα η τάση στην ομορφιά είναι οι μπλε αποχρώσεις, δεν θα βάψεις όλο σου το πρόσωπο μπλε, έτσι δεν είναι; Ίσως αναμείξεις λίγο μπλε με την καφέ σκιά σου, ίσως χρησιμοποιήσεις ένα μπλε eyeliner ή μια μάσκαρα. Αλλά εάν θέλεις να είσαι πιο extreme, μπορείς ακόμη και να σχεδιάσεις μια μπλε ελιά στο πρόσωπο σου. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να σέβεσαι αυτό που είσαι, το προσωπικό σου στυλ και χαρακτήρα και όχι να υπερβάλλεις ακολουθώντας τις τάσεις. Εάν δεν σου αρέσει το μπλε, μην ακολουθήσεις καν το trend. Περίμενε μέχρι να επανέλθουν οι κόκκινες αποχρώσεις, εάν αυτές είναι οι αγαπημένες σου. Το ότι μπορεί να μην είσαι «trendy» εκείνη την περίοδο, δεν σημαίνει ότι είσαι και εκτός μόδας».

Κάτι σαν τις… Παριζιάνες δηλαδή, αναρωτιέμαι και σκέφτομαι ότι ο Τομ Πεσέ είναι ο ιδανικός για να μου μιλήσει για το Parisian Beauty Look, που τόσο αγαπάμε στο Marie Claire. Του αναφέρω λοιπόν την αγάπη μας για την Παριζιάνικη ομορφιά και τον ρωτώ, ποια είναι εκείνα τα βήματα που ακολουθούν πάντα οι πάντα κομψές Γαλλίδες στο μακιγιάζ τους. «Οι Παριζιάνες έχουν πάντα διάφανη επιδερμίδα. Σχεδόν δεν βλέπεις ότι φορούν foundation και βεβαίως για να πετύχουν αυτό το αψεγάδιαστο αποτέλεσμα, το skincare είναι το σημαντικότερο βήμα στη ρουτίνα ομορφιάς τους. Έπειτα, πάντα φροντίζουν να είναι τέλειο το μακιγιάζ των χειλιών τους, αλλά στα μάτια πάντα το αποτέλεσμα δείχνει πιο smudgy και «χαλασμένο». Στη Γαλλία μάλιστα, έχουμε και ένα ρητό που λέει ότι οι γυναίκες είναι πιο όμορφες αφού κάνουν έρωτα, παρά πριν. Κάπως έτσι φαντάζει και το ιδανικό beauty look…»

Πως όμως φαντάζει η ιδανική YSL beauty μούσα του; Είναι Γαλλίδα; Είναι γυναίκα; Είναι κορίτσι; Είναι τα πάντα, μου απαντά, αλλά κυρίως είναι μια γυναίκα που πιστεύει στον εαυτό της, «Είναι μια δυναμική γυναίκα, πολύ χαρούμενη και υπερήφανη για τη θηλυκότητα της. Δεν έχει ηλικία, δεν έχει συγκεκριμένο σωματότυπο, δεν έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα. Είναι ρομαντική, είναι ροκ αλλά κυρίως είναι ο εαυτός της. Δεν φοράει μακιγιάζ για να καλύψει τις ατέλειες της, αλλά για να «παίξει». Δεν αγαπάει το κοντούρινγκ, δεν είναι αυτή η γυναίκα. Αγαπάει το μακιγιάζ αλλά δεν υπερβάλει με πολύ βαριές υφές και κάλυψη. Πιστεύει στον εαυτό της και αναδεικνύει της ατέλειες της. Είναι μοναδική.».

Όπως ο Yves Saint Laurent, έτσι και ο Τομ Πεσέ, σέβεται τις γυναίκες και θέλει να τις κάνει να νιώθουν γεμάτες αυτοπεποίθηση με κάθε τους επιλογή. Αυτή είναι και η προσωπικότητα του brand, το οποίο αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα κάθε γυναίκας, χωρίς να χάνει την διαχρονικότητα και την κλασική του αξία. «Εάν ρωτήσεις ποιο είναι το χρώμα που χαρακτηρίζει τον οίκο Saint Laurent, η απάντηση θα είναι: τα πάντα. Εάν κοιτάξεις όλο το παρελθόν του οίκου υπάρχουν πολλά έντονα χρώματα, αλλά υπάρχει και πολύ μαύρο. Θα δεις συλλογές εμπνευσμένες από το Μαρόκο, από το Παρίσι, από την Αφρική, από τη Νέα Υόρκη. Θα δεις πολύτιμα υφάσματα, όπως βελούδο, σατέν… κομμάτια εμπνευσμένα από την τέχνη, η οποία είναι διαχρονική ακριβώς όπως και το όνομα του οίκου».

Στο τελευταίο show του οίκου Saint Laurent το μακιγιάζ ήταν απόλυτα φυσικό, ενώ είδαμε ακόμη και τις ατέλειες του προσώπου κάθε μοντέλου σχεδόν να… αναδεικνύονται. Εκτός από το μοντέλο Anja Rubik, η οποία εμφανίστηκε με κατακόκκινα χείλη. Τον ρώτησα ποια ήταν η λογική πίσω από αυτή του την κίνηση και μου απάντησε με πάθος: «Αγαπώ την ατελώς-τέλεια αλλά ταυτόχρονα λαμπερή επιδερμίδα, αλλά αγαπώ και τις γυναίκες που δεν φοβούνται να είναι διαφορετικές. Γι’αυτό και επέλεξα ένα από τα μοντέλα να έχει μια εντελώς διαφορετική και statement πινελιά στο μακιγιάζ της. Ζούμε στην εποχή του ίντερνετ που όλα κατά κάποιο τρόπο πρέπει να είναι πανομοιότυπα. Όλοι «πρέπει» να αγοράζουν τα ίδια ρούχα, όλοι «πρέπει» να κάνουν κοντούρινγκ, όλοι «πρέπει» να ακολουθούν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Η γυναίκα YSL είναι μοναδική και δεν φοβάται να είναι διαφορετική, πιστεύει στον εαυτό της και δεν θέλει να τον αλλάξει για να μοιάζει με κάποια άλλη.»

Με αυτό το show βεβαίως, ο Τομ Πεσέ δημιούργησε και τη νέα τάση στο μακιγιάζ που αλλάζει όλη την κοσμοθεωρία της ομορφιάς. Το φυσικό λουκ που δεν καμουφλάρει τις ατέλειες. Του λέω ότι κατά την άποψη μου αυτή είναι η κίνηση-ματ που θα αλλάξει όλη τη λογική του beauty, καθώς πλέον η βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς αγκαλιάζουν τις ατέλειες και δεν προωθούν αυτή την αλαβάστρινη-ονειρική- επιδερμίδα, ή τα τέλεια χείλη, τα εκφραστικά μάτια, τα τέλεια ζυγωματικά. Επιτέλους η Haute Beaute μας κάνει να αγαπάμε τον εαυτό μας και μας μαθαίνει πως θα νιώσουμε ακόμη ομορφότερες, τονίζοντας τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μας. Ο ίδιος συμφωνεί μαζί μου, και σχεδόν ενθουσιάζεται με τη νέα τάξη πραγμάτων στο fashion & beauty industry: «Δεν ψάχνουμε τα τέλεια πρόσωπα. Ψάχνουμε γυναίκες με χαρακτήρα και προσωπικό στυλ. Βεβαίως και στον YSL πουλάμε προϊόντα, αλλά αυτό που με απασχολεί περισσότερο δεν είναι να πουλήσω ένα προϊόν, αλλά να «πουλήσω» ένα attitude. Και η Ζόη Κράβιτς, η ambassador του οίκου, μετενσαρκώνει αυτές τις αξίες του οίκου. Είναι όμορφη, δυναμική, έχει έντονο χαρακτήρα και μπορείς να τη δεις από τη μια μέρα στην άλλη με διαφορετικό λουκ. Τη μια έχει ξανθά ράστα, την άλλη κοντά, καστανά μαλλιά. Αγαπώ αυτή την ελευθερία και το δυναμισμό της. Δεν φοβάται να είναι διαφορετική και να εκφράζεται μέσα από το εκάστοτε beauty look της.»

Αφού έχουν περάσει τα 20 λεπτά που είχαμε στη διάθεση μας, ο Τομ Πεσέ συνεχίζει τη συζήτηση χωρίς να έχει κοιτάξει το ρολόι του ή να ρίξει κάποιο βλέμμα στη βοηθό του. Συνεχίζει τη χαλαρή συζήτηση μας, κάνοντας με να νιώθω ότι μιλάω με ένα φίλο που έχει τις ίδιες beauty-ανησυχίες με εμένα και όχι με έναν από τους διασημότερους make up artists της γενιάς του. Και η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσα να συζητάω για πάντα μαζί του. Όχι για να τον ρωτήσω κάποιο περίεργο beauty trick ή πως να υιοθετήσεις την τάση του no make up-make up, αλλά για να πάρω μαθήματα αληθινής ομορφιάς από έναν άνθρωπο που πίσω από κάθε του δημιουργία, δεν κρύβεται ένα προϊόν αλλά μια ιδεολογία.

Φεύγοντας από το YSL Beauty Hotel βέβαια, δεν θα μπορούσα να μην τον ρωτήσω ποιο θα ήταν το Νο1 προϊόν στο οποίο θα έπρεπε να επενδύσω για να δημιουργήσω το τέλειο λουκ. «Δεν μπορώ να σου πω 1 αλλά θα σου πω 4 προϊόντα που θα χρειαστείς για να έχεις πάντα το τέλειο μακιγιάζ:

Ένα πολύ καλό προϊόν για βάση που περιποιείται την επιδερμίδα, όπως το νέο Touche Éclat All-in-One Glow Tinted Moisturizer το οποίο έχει ενυδατικά στοιχεία αλλά χαρίζει και ανάλαφρη κάλυψη. (κυκλοφορεί τον Μάρτιο)

Ένα καλό κονσίλερ, όπως το Touche Eclat το οποίο θα χαρίσει λάμψη σε όλο το πρόσωπο, θα σε κάνει να δείχνεις ξεκούραστη και θα καλύψει και μικρές ατέλειες.

Ένα κραγιόν με έξτρα διάρκεια που κρατάει ενυδατωμένα τα χείλη αλλά μπορεί να φορεθεί και στα μάγουλα για να δώσεις μια όψη φρεσκάδας στο πρόσωπο, όπως τα Tatouage Couture lipsticks που μόλις δοκίμασες στο YSL Beauty Hotel. (μόλις λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά)

Και μια καλή μάσκαρα που θα χαρίσει σαγηνευτικό όγκο στις βλεφαρίδες,αλλά μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις και σαν σκιά αναμειγνύοντας τη με μικρή ποσότητα από το κραγιόν σου, όπως βεβαίως είναι η The Shock Mascara.

Με αυτά είσαι πάντα ασφαλής».

Έβαλα τα απαραίτητα στο νεσεσέρ μου, έβγαλα τις τελευταίες μου φωτογραφίες στο YSL Beauty Hotel και επέστρεψα στην Ελλάδα γεμάτη έμπνευση και ακόμη μεγαλύτερο πάθος για την ομορφιά.

Περισσότερα από το ταξίδι μου στο Παρίσι, μπορείτε να δείτε και εδώ.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below