Στην προηγούμενη Athens Exclusive Designers Week, ήταν η νικήτρια του βραβείου της καλύτερης νέας σχεδιάστριας. Η Αυγούστα Θεοδούλου εντυπωσίασε με μια κολεξιόν εμπνευσμένη από την αρχαία ελληνική μυθολογία και φέτος επανέρχεται δριμύτερη στο catwalk ενώ παράλληλα το brand της εξελίσσεται δημιουργικά στην Πόλη του Φωτός.

Είστε η νικήτρια του βραβείου “Best New Designer” της προηγούμενης ΑΧDW. Πώς αξιοποιήσατε τη διάκριση αυτή; Τι σήμαινε για εσάς και ποιά η θεωρητική και πρακτική της αξία;

Η διάκριση αυτή βοήθησε να γνωρίσει περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα τη δουλεία μου. Όταν κάνεις ένα θετικό πρώτο βήμα αποκτάς την αίσθηση ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που περιμένουν να δουν το επόμενο σου βήμα. Η διάκριση με γέμισε με ενέργεια για να ξεκινήσω αμέσως μετά τη διοργάνωση του περασμένου Απριλίου να αναζητώ νέα υφάσματα και να ετοιμάζω την επόμενη μου συλλογή με μεγαλύτερη όρεξη και αυτοπεποίθηση.

Η σχολή μόδας IFA Paris από την οποία αποφοίτησα είναι χορηγός αυτής της νέας προσπάθειας, μου παρείχε επίσης πλήρως εξοπλισμένο ατελιέ για τις ανάγκες της συλλογής. Προφανώς η άποψη που έχουν οι άνθρωποι της σχολής για εμένα και τη δουλειά μου, φυσικά και οι διακρίσεις, ήταν σημαντικοί παράγοντες για να έχω τη στήριξή τους.

Η κολεξιόν με την οποία αποσπάσατε το βραβείο σας, βασίστηκε στον αρχαίο μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου και το μήνυμα που θέλατε να περάσετε ήταν η θετική αξιοποίηση της ευφυίας. Με ποιό τρόπο το καταφέρατε αυτό μέσα από τα ρούχα σας;

Ο άνθρωπος έχει καταφέρει απίστευτα τεχνολογικά επιτεύγματα με την εφυία του, αλλά εξαιτίας της απληστίας και του εθισμού του σε αυτά οδηγείται στην  απομόνωση και αιχμαλωτίζεται στο πολύπλοκο κελί που ο ίδιος “κτίζει”.

Στην κολεξιόν “Δαιδάλεια” (“Daedaleia”) παραλλήλισα αυτή την πραγματικότητα με τον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου γιατί θεωρώ ότι η ιστορία του μπορεί να συμβολίσει ακριβώς αυτή την ανησυχία. Από τη μια οι πρωτοποριακές κατασκευές του ευφυούς Δαίδαλου και από την άλλη ο παρορμητισμός, η εξάρτηση και η απληστία του Ίκαρου που οδηγούν στο τραγικό του τέλος.

By Fabrice Malard

Στα ρούχα μου προσπάθησα να αποτυπώσω στοιχεία από αυτή την ερμηνεία του μύθου. Το ρούχο είχε όγκο και μια “δαιδάλεια” πολυπλοκότητα στην υφή του που αναπαριστούσε την τεχνική στις μυθικές δημιουργίες του Δαίδαλου, όπως τα φτερά της απόδρασης αυτού και του γιού του.  Υπό μια έννοια, αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό και ως μια περίτεχνη φυλακή για το σώμα.

Μέσα στην κολεξιόν μου ήθελα να περάσω δύο αντίθετα στοιχεία. Από τη μια την πολυτέλεια με τις χρυσές πινελιές και τις πολύπλοκες τεχνικές μακραμέ και από την άλλη τα στοιχεία ευθραυστότητας όπως τα ξεφτίσματα και τα raw edges.

 Έχετε μόλις δημιουργήσει το brand σας στο Παρίσι. Πως αγκαλιάζει η μητρόπολη της μόδας τις ιδέες σας και με ποια κριτήρια την επιλέξατε σε σχέση με τις υπόλοιπες σημαντικές για τη μόδα Ευρωπαϊκές πόλεις;

Το brand έχει όντως μόλις δημιουργηθεί στο Παρίσι, αλλά η διάθεση των δημιουργιών μου στο κοινό θα γίνει αμέσως μετά την παρουσίαση της νέας συλλογής SS18. Στο Παρίσι βρίσκομαι τα τελευταία 4 χρόνια μαζί με τον σύντροφό μου. Εκεί σπούδασα και ήταν θα έλεγα φυσική συνέχεια να δραστηριοποιηθώ και επαγγελματικά εκεί. Έτσι κι αλλιώς στο Παρίσι νιώθεις ότι είσαι στο κατάλληλο μέρος για να ασχοληθείς με τη μόδα.

Μέχρι στιγμής παρουσίαζα τη δουλειά μου (ουσιαστικά την κολεξιόν αποφοίτησης) σε διάφορα μέρη όπως Παρίσι, Ουάσινγκτον, Σανγκάι-Κεκιάο, και Αθήνα όπου η δουλειά μου αγκαλιάστηκε με πολλά ενθαρρυντικά σχόλια, καθώς επίσης και διακρίσεις.

Επικεντρώθηκα στο να δείξω τη δουλειά και τις δυνατότητες μου με όσες ευκαιρίες μου παρουσιάστηκαν. Έχω πάρει πολύ θερμά σχόλια και στήριξη από ανθρώπους που είναι στον χώρο και αυτό είναι σημαντικό δεδομένου και του ανταγωνισμού που υπάρχει στο Παρίσι. Το ότι έχω πλέον και την στήριξη από μια σχολή μόδας, όπως ανέφερα, είναι πολύ σημαντικό δείγμα αποδοχής της δουλειάς μου.

Μιλήστε μας για την κολεξιόν SS18 “Bodies out of Frames” την οποία και θα παρουσιάσετε στην 22η AXDW: Για την ιδέα πίσω από αυτή, τις τεχνικές που θα παρουσιάσετε και φυσικά τις wearable προτάσεις σας.

Η συλλογή “Bodies out of Frames” έχει διπλή ερμηνεία. Πρώτον, θεωρεί τον άνθρωπο μια σύνθεση πλαισίων. Δεύτερον, αναφέρεται στην ανθρώπινη φιγούρα που αγκαλιάζει τις αδυναμίες της προκειμένου να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα από το πλαίσιο της.

Έμπνευση για αυτή τη συλλογή υπήρξε το έργο γλυπτών όπως o Jean-Louis Corby και η Isabel Miramontes που αναπαριστά τον άνθρωπο με μια ασάφεια που απορρέει από τη δύναμη και την ευθραυστότητά του, και τον φωτογράφο Karl Blossfeldt που φωτογράφισε φυτά να αναπτύσσονται αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον τους με τρόπο που τελικά δημιουργούν -θα λέγαμε- μορφές υψηλής τέχνης.

Μιλώντας για το “πλαίσιο”, αυτό είναι ένα θεμελιώδες στοιχείο της αντίληψης του ανθρώπου. Κυριολεκτικά, είναι κάτι σαν κορνίζα, δίνει έμφαση σε ένα τμήμα του φυσικού χώρου ενώ παράλληλα συλλαμβάνει και περιορίζει το περιεχόμενο στα όριά του. Τα πλαίσια είναι επίσης δομικά στοιχεία της προσωπικότητας του ατόμου και του πως αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Ένα τέτοιο πλαίσιο μπορεί να έχει περιεχόμενο και να τονίζει έτσι κάποια έννοια, εμπειρία, ιδέα, ανησυχία, γνώση. Ή μπορεί να είναι κενό περιεχομένου, επισημαίνοντας μια ανάγκη, επιθυμία, φιλοδοξία, ή άγνοια. Και στις δύο περιπτώσεις, το πλαίσιο λειτουργεί εμφατικά είτε προς το υπάρχον περιεχόμενο, είτε στην απουσία του κάνοντας πιο έντονη την αίσθηση του κενού και της μη ικανοποίησης (ανεκπλήρωτες επιθυμίες και στόχοι).

Σε αντιστοιχία με τις παραπάνω σκέψεις, στα ρούχα μου αυτή τη φορά προσπάθησα να δημιουργήσω φιγούρες σωμάτων αποτελούμενες από πλαίσια διαφορετικού περιεχομένου, αλλά και πλαίσια που δημιουργούνται από τμήματα υφάσματος που απουσιάζουν. Υπάρχουν ξανά στοιχεία φθοράς (π.χ. ξεφτίσματα). Τα κομμάτια είναι σε άχρωμους τόνους που μοιάζουν στην υφή των γλυπτών σωμάτων. Τα υφάσματα που χρησιμοποίησα και αυτή τη φορά είναι φυσικά, όπως οργανικό βαμβάκι και λινό.

Για μένα αποτελεί πρόκληση να συνδυάζω το χειροποίητο (handmade) με κλασικές τεχνικές ραψίματος (αυστηρό tailoring) και να διακοσμώ το ρούχο χρησιμοποιώντας μόνο το ύφασμα που έχω επιλέξει, χωρίς έτοιμα συνθετικά στοιχεία όπως χάντρες, δανδέλες ή φανταχτερά prints. Όταν δημιουργώ έχω μπροστά μου μόνο δύο εργαλεία: την κούκλα-μανεκέν και το ύφασμά μου.

Αυτή η συλλογή σίγουρα έχει στόχο να δώσει μια γεύση από τις wearable προτάσεις μου!

Συνδέετε τη μόδα με τη φιλοσοφία ανάγοντας τις συλλογές σας σε άλλο επίπεδο, εξαιρετικά ουμανιστικό. Πιστεύετε ότι η σύλληψή σας γίνεται αντιληπτή και μεταδίδεται στο κοινό, κι αν ναι πως το εκλαμβάνετε;

Η μόδα αιώνες τώρα ήταν συνδεδεμένη με τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις, αλλά και με την ίδια τη θέση της γυναίκας και του άντρα μέσα σε αυτές. Με στεναχωρεί που μόδα έχει αποκτήσει για πολλούς επιφανειακή σημασία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην σύγχρονη καταναλωτική μανία και την άγνοια ή και την βολική αδιαφορία για το τι φοράμε πως φτιάχτηκε και κάτω από ποιες συνθήκες. Για μένα η μόδα είναι ένα ολοκληρωμένο μέσο έκφρασης που έχει την πολυτέλεια να παρουσιάζεται σε ευρύ κοινό… Κάποιοι θα δουν αυτό που έχεις να δείξεις επιφανειακά… κάποια θα κοιτάξουν τι έχεις να πεις… και κάποιοι θα ταξιδέψουν…

Μια συλλογή είναι και για εμένα ένα ταξίδι που ξεκινάει με μια αρχική σύλληψη η οποία θα με συνεπάρει σε σημείο να φτιάξω γύρω από αυτή έναν ιδιαίτερο κόσμο στον οποίο “χάνομαι” κατά τη δημιουργική περίοδο. Ο κόσμος αυτός περιλαμβάνει εμπνεύσεις όπως σχήματα, άλλα έργα τέχνης, μουσικά κομμάτια, κλπ, τα οποία όλα μαζί βοηθούν να δημιουργηθεί το κλίμα που θέλω για να φτιάξω τη συλλογή μου.

Έχω την εντύπωση ότι αν εμμέσως “βιώσεις” για κάποιο διάστημα αυτό που τελικά αποτυπώνεις σε ένα κομμάτι ύφασμα, με κάποιον τρόπο αυτό θα περάσει και στον θεατή… ίσως υπό τη μορφή ενός συναισθήματος.  Όλο αυτό φυσικά ξεκινάει πρώτα από όλα από την προσωπική ανάγκη, αλλά είναι κολακευτικό αν καταφέρει το δικό μου ταξίδι να εμπνεύσει άλλους για τα δικά τους ταξίδια.

Ποιός είναι ο τύπος γυναίκας τον οποίο θεωρείτε έμπνευση;

Η γυναίκα με εκλεπτυσμένο γούστο που θέλει να ξεχωρίσει, αρνείται να ακολουθήσει τυφλά τις τάσεις της μόδας και επιλέγει κομμάτια που είτε δημιουργούν μόδα, γιατί απλά είναι κάτι ιδιαίτερο και διαφορετικό, είτε αποδίδουν κάποιες τάσεις της μόδας με μοναδικό τρόπο.

Επίσης με ενδιαφέρει η γυναίκα να αντιλαμβάνεται το ρούχο ως μέρος του πολιτισμού μας, που μέσα από ένα καλαίσθητο ρούχο θέλει να δηλώσει και άλλα πράγματα που αφορούν την πραγματικότητα, που δίνει για παράδειγμα βάση στο πως παράγεται ένα κομμάτι, με τι υλικά, κάτω από ποιες συνθήκες, κλπ.

  • * Το show της Αυγούστας Θεοδούλου θα παρουσιαστεί την Κυριακή 22/10 στις 17 30

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below