Μουσείο Neues, Βερολίνο, μερικοί μήνες πριν. Η ψυχρή αίθουσα με τους πέτρινους τοίχους και τη μαρμάρινη σκάλα φιλοξενεί το πρώτο σόου μετά την αποκατάστασητων φθορών που υπέστη από βομβαρδισμό κατά τη διάρκεια του B’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Max Mara, Iαν Γκρίφιθς, έπλασε μια ιστορία αντάξια της πολιτισμικής κουλτούρας του Βερολίνου και το ψυχρό περιβάλλον του ανακαινισμένου -από τονΒρετανό αρχιτέκτονα Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ- μουσείου έμοιαζε το ιδανικό σκηνικό για να παρουσιάσει τη Resort 2020 συλλογή. Μούσα του γι’ αυτή τη συλλογή ήταν η Μάρλεν Ντίτριχ, μια υπέρμαχος του ανδρόγυνου στυλ που ήταν δεκαετίες μπροστά από την εποχή της. «Τόλμησε να φορέσει το ανδρικό κοστούμι τη δεκαετία του 1930 παραμένοντας μία από τις καλύτερα αμειβόμενες ηθοποιούς στον κόσμο», δήλωσε ο Γκρίφιθς. Με tailored παντελόνια και σατέν πουκάμισα, η συλλογή θύμιζε και κάποια από τα εμβληματικά looks του Ντέιβιντ Μπάουι. «Η Ντίτριχ γεννήθηκε εδώ και αγαπώ όλητην περίοδο του καμπαρέ και του γερμανικού εξπρεσιονιστικού κινηματογράφου, ενώ ο Μπάουι είναι ένας από τους προσωπικούς μου ήρωες. Εμοιαζαν αρκετά, αγαπούσαν τις καμπαρντίνες και τo αυστηρό tailoring, ενώ και οι δύο κατανόησαν τη δύναμη της περσόνας τους και αψηφούσαν τις συμβάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γκρίφιθς.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Max Mara Ιαν Γκρίφιθς επιμελείται backstage το Look των μοντέλων.

Τα ρούχα τηςσυλλογής ήταν κυρίως μονόχρωμα με σημείο αναφοράς τους τονισμένους ώμους, τα wide-leg παντελόνια και μια σειρά από παλτό πιστά στην παράδοση της Max Mara. Η γήινη και ελαφρώς σκονισμένη χρωματική παλέτα εναρμονίστηκε με την αισθητική του μουσείου, το οποίo διαθέτει μία από τις πιο πολύτιμες συλλογές προϊστορικών αντικειμένωνστον κόσμο.

Ενας οίκος που παραδοσιακά επιλέγει να ντύσει τις δυναμικές γυναίκες παρά τα It girls, έχει καταφέρει να αλλάξει την πεποίθηση ότι η ανδρόγυνη ταυτότητα αποτελεί εμπόδιο στα διαφορετικά στάδια της καθημερινότητας. «Ο καθένας στη μόδα μιλά για ενδυνάμωση σήμερα, αλλά στην περίπτωση της Max Mara αυτή η έννοια είναι ταυτόσημη με την ιστορία του οίκου», ανέφερε ο Γκρίφιθς μετά το σόου. Οι γυναίκες άνω των 40 ετών, κάποτε αόρατες στον κόσμο της μόδας, καταλαμβάνουν την κεντρική σκηνή. Η 55χρονη Γερμανίδα τραγουδίστρια Ούτε Λέμπερ και η 44χρονη ακτιβίστρια Καρολίν Μέρφι ήταν οι πρωταγωνίστριες της πασαρέλας. Ανάμεσα στους διεθνείς καλεσμένους ήταν και η φασιονίστα από τη Σιγκαπούρη Yoyo Cao, η οποία ανέφερε αποκλειστικά στο Marie Claire για τη συλλογή: «Ηταν πιο θηλυκή και ρομαντική απ’ ό,τι συνήθως, χρησιμοποιώντας κλασικά υφάσματα με μια σύγχρονη προσέγγιση που εξακολουθεί να αποπνέει αισθησιασμό. Μια συλλογή που τονώνει την αυτοπεποίθηση των γυναικών, γιατί αυτό το σκοπό πρέπει να υπηρετούν τα ρούχα».

Το moodboard του Ιαν Γκρίφιθς.

H φασιονίστα από τη Σιγκαπούρη Yoyo Cao ήταν ανάμεσα στους καλεσμένους του σόου.

Ανακαλύψτε τις συλλογές Max Mara στις Max Mara boutiques σεΑθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.