Κατερίνα Μακρυγιάννη: Ποια είναι άραγε η σχεδιάστρια κοσμημάτων με τις κρητικές ρίζες και το πηγαίο σχεδιαστικό ταλέντο που έχει καταφέρει να προσθέσει πλήθος σπουδαίων συνεργασιών στο βιογραφικό της και να κάνει τις δημιουργίες να ταξιδέψουν σε όλα τα πλάτη και τα μήκη του πλανήτη.

Σπούδασε θέατρο και έπειτα καταπιάστηκε με την οικογενειακή επιχείρηση με έδρα τα Χανιά, θέλοντας να συνδυάσει την ελεύθερη έκφραση της πρώτης της τέχνης με τον σχεδιασμό κοσμημάτων. Έγινε μία από τις μόλις δέκα Ελληνίδες σχεδιάστριες που συνάντησε η Anna Wintour κατά τον ερχομό της στην Ελλάδα, κόσμησε ως brand το εξώφυλλο της ισπανικής Vogue, υπό της οδηγίες της Penelope Cruz η οποία ήταν guest editor του τεύχους, βραβεύτηκε στα Greek Internation Women Βραβεία όπου δέχτηκε την αμέριστη στήριξη του κοινού, ενώ πρόσφατα είδε το όνομά της να γίνεται μέρος της συλλογής Greekaba του οίκου Christian Louboutin.

«Μέχρι σήμερα δεν είχα προλάβει, ούτε είχα τολμήσει να κάνω τόσο μεγαλεπήβολα σχέδια. Nιώθω πραγματικά σαν σε όνειρο για τη συνεργασία αυτή που προσπαθώ ακόμη και τώρα μετά το πέρας της να συνειδητοποιήσω», δηλώνει με ενθουσιασμό.

Έχοντας ως βάση τα Χανιά, συνήθως θα την βρει κάποιος χαμένη στον μικρόκοσμο του εργαστηρίου της. Εκεί ακριβώς είναι που την εντόπισε και ο οίκος Christian Louboutin.

«Δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από την κυρία Τίνα Δασκαλαντωνάκη, ότι θα με επισκεφτεί στο εργαστήριό μου μαζί με τον Yannick Flageul, τον senior designer manager του οίκου, και τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά με σκοπό να δουν την δουλειά μου για ενδεχόμενη συνεργασία», περιγράφει.

«Όπως μου εξήγησαν και από κοντά, το project αφορούσε την κολεξιόν AW2023 με την ονομασία Greekaba. Θέμα της ήταν η παρουσία της πολύχρονης φιλίας του κυρίου Κακανιά με τον Louboutin και τις εμπειρίες του δεύτερου στην Ελλάδα, μέσα από το συνδυασμό των έργων τους. Η επιθυμία τους ήταν να καταφέρουν να εντάξουν εγχώριους καλλιτέχνες στην παραγωγή, που με τη δεξιοτεχνία τους θα πρόσθεταν ένα ακόμα ελληνικό στοιχείο στην συγκεκριμένη κολεξιόν. Πράγματι είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Δεν είχα καν τολμήσει να το φανταστώ. Αυτή η συνεργασία θα είναι για πάντα ένα παράσημο στην καριέρα μου. Αγαπούσα τις δημιουργίες του Christian Louboutin από μικρό παιδί γιατί αντιμετωπίζει τα έργα του σα μικρά έργα τέχνης, και στα έργα τέχνης δεν βάζεις περιορισμούς και όρια. Ούτε στη φαντασία, ούτε στα υλικά σου», συνεχίζει.

«Ο κος Flageul πήρε μαζί του αρκετά δείγματα της δουλειάς μου να τα μελετήσει και βρήκε ενδιαφέροντα τον τρόπο που συνδυάζω το μέταλλο με το ύφασμα στα κοσμήματά μου. Από εκείνο το σημείο ξεκίνησε η διαδικασία του δειγματισμού. Κράτησε μεγάλο διάστημα αλλά ήταν η πιο δημιουργική, χωρίς άγχος, και αυτή που απόλαυσα περισσότερο. Έπρεπε να καταφέρουμε να τελειοποιήσουμε τις τεχνικές που χρησιμοποιούμε στα κοσμήματά μας για να καταφέρουμε να φτάσουμε τα standards του οίκου. Ήταν ένα στοίχημα που ήθελα να κερδίσω για τον εαυτό μου και την επιχείρηση μου, κυρίως γιατί ήξερα ότι μπορώ να ανταπεξέλθω 100%. Η συλλογή Greekaba είναι πολύ κοντά σε μένα, στυλιστικά και σχεδιαστικά, οπότε κατανόησα ακριβώς το ύφος που ήθελαν να αποδώσουν στα σχέδια. Μπορώ να το παραλληλίσω με μία παράσταση. Απολαμβάνω πολύ περισσότερο τις πρόβες ενός θεατρικού έργου από την ίδια την παράσταση».

Οι «πρόβες» ήταν πολλές, ωστόσο ένα δημιούργημά της κατάφερε να ξεχωρίσει και να περάσει από το παρασκήνιο στο προσκήνιο:

«H συμμετοχή μου στο project αφορούσε τη δημιουργία υφασμάτινων χαντρών που θα κοσμούσαν όλες τις τσάντες της κολεξιόν, τη δημιουργία ενός βραχιολιού που ήταν και το μοναδικό κόσμημα της κολεξιόν, ένα βραχιόλι για τον αστράγαλο που θα τοποθετούταν στο δέσιμο μίας γόβας με το όνομα Konstantinella κι ένα μικρό διάκοσμο που τοποθετήθηκε σε ένα όμορφο πασούμι με την ονομασία Konstantimule. Τα δύο τελευταία σχέδια, επειδή ήταν εξ ολοκλήρου χειροποίητα και πολύ απαιτητικά στην παραγωγή, ο οίκος τα παρουσίασε ως limited edition με τη σχετική αρίθμηση στο εσωτερικό του παπουτσιού».

Όπως είναι άλλωστε γνωστό οι γρήγοροι ρυθμοί του κόσμου της μόδας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια χρόνου. Η δύναμη της ομάδας είναι αυτή που χάρισε στην Κατερίνα και τις συνεργάτιδές της το χρυσό εισιτήριο της επιτυχίας. Δεν ήταν μόνο ο συντονισμός και η παραλαβή των πρώτων υλών, ή ο έλεγχος της παραγωγής και η παράλληλη παραγωγή των δικών τους σχεδίων, αλλά και ο δικός τους, προσωπικός χρόνος που έπρεπε να συντονιστεί με αποδοτικό τρόπο ώστε να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα.

«Η ομάδα είναι το παν για μένα», τονίζει. «Κανείς δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνος του. Χωρίς την ομάδα μου που απαρτίζεται από ικανότατα κορίτσια, δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί αυτό το project. Τις ευχαριστώ που μου στάθηκαν ψυχή τε και σώματι σε κάθε πρόκληση που προέκυψε κατά την διάρκεια του δειγματισμού και της παραγωγής».

Οι τελικές της σκέψεις από αυτή την εμπειρία;

«Η συνεργασία με έναν παγκόσμιο οίκο σού δίνει τη δυνατότητα να μάθεις τρόπους σκέψης, διαδικασίες παραγωγής, σχεδιασμού και οργάνωσης που είναι πολύτιμες για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους. Αντιλήφθηκα αμέσως το πώς οργανώνουν τη δημιουργία μιας κολεξιόν από τη στιγμή του σχεδιασμού, μέχρι την υλοποίηση και την προώθησή της και πλέον μπορώ να πω με σιγουριά πως δεν είναι άδικα οι κορυφαίοι στο είδος», μοιράζεται.

«Άλλο ένα σημαντικό μάθημα για μένα ήταν η αυτοπεποίθηση που κέρδισα μέσα από αυτήν την διαδικασία. Όταν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι σε συγχαίρουν για όλη την πορεία της συνεργασίας σας, από το σημείο του σχεδιασμού/δειγματισμού μέχρι και την παραγωγή, σημαίνει ότι καταφέραμε και κάναμε τη δουλειά μας σωστά. Αυτό ήταν το σημαντικότερο απόκτημα για μένα. Σου δίνει τεράστια δύναμη όταν μια εταιρία κολοσσός επιβεβαιώνει όλες σου τις αγωνίες, τους κόπους και τις προσπάθειες που κάνεις όλα τα χρόνια της καριέρας σου. Και φυσικά πάντα από μία μικρή πόλη στην επαρχία της Ελλάδας».

Ανακαλύψτε τις μοναδικές δημιουργίες της Κατερίνας Μακρυγιάννη στην επίσημη ιστοσελίδα της.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below