Για μήνες κρυβόμασταν κάτω από αρκετές στρώσεις υφάσματος, με τις άνετες φόρμες και τα cozy πλεκτά να έχουν γίνει εδώ και αρκετό καιρό η μοναδική επιλογή στις online αγορές μας. Αν η ντουλάπα σας από το πρώτο lockdown μέχρι σήμερα μοιάζει με εκείνη μιας έφηβης, να ξέρετε πως ταυτίζομαι απόλυτα μαζί σας. Mε την αλλαγή της σεζόν ήρθε η στιγμή να κόψουμε τους όποιους συναισθηματικούς δεσμούς με την ασφάλεια που προσφέρουν τα άνετα ρούχα και να ξαναδώσουμε φτερά στη θελκτική πλευρά μας, να ξαναφέρουμε τη χαρά πίσω στην γκαρνταρόμπα μας.

Με τo loungewear να έχει γίνει ξαφνικά η μεγαλύτερη τάση της μόδας των περασμένων σεζόν, πολλοί σχεδιαστές θέλησαν να απεγκλωβιστούν από τα αθλητικά κολάν και τις φόρμες παρουσιάζοντας το όραμα μιας φανταστικής μόδας, της μόδας που μας είχε λείψει περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο. Εμπνεύστηκαν, θα λέγαμε, από τη θερμή μας επιθυμία για ρούχα που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα – θεωρήστε το ως τον τρόπο τους να μας αποζημιώσουν σχεδιαστικά για τη μονότονη χρονιά που πέρασε.

Οι Supremes στο Παρίσι στα μέσα της δεκαετίας του 1960

Κολακευτικές δημιουργίες με βολάν, έντονες βάτες, κοψίματα και χρωματιστά μοτίβα, όλα για να επαναφέρουν τη χαρά στο ντύσιμο. Ολα έχουν να κάνουν πλέον περισσότερο με το συναίσθημα, με την αυθόρμητη αντίδρασή μας στη θέα και μόνο των αισιόδοξων χρωμάτων. Ας μην ξεχνάμε μάλιστα πως έρευνες έχουν δείξει ότι τα όμορφα χρώματα μπορούν να ηρεμήσουν το καρδιαγγειακό σύστημα και να προαγάγουν την απελευθέρωση της οξυτοκίνης, της ορμόνης της αγάπης. Το πώς ντυνόμαστε μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην ψυχολογία μας, ενώ παράλληλα αντανακλά οποιαδήποτε μεταβολή στη διάθεση. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών που βιώνουμε, που οι σχεδιαστές εξέτασαν σε βάθος τι πραγματικά χρειαζόμαστε από τη μόδα σήμερα.

Μiu Miu

Οι τέσσερις μεγάλες μητροπόλεις της μόδας καλύφτηκαν με ένα πέπλο αισιοδοξίας. Στις πασαρέλες κυριάρχησαν ρούχα σχεδιασμένα για έναν κόσμο μετά την άρση της καραντίνας. Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι υπήρχαν δύο προσεγγίσεις: μερικοί οίκοι δημιούργησαν αισθησιακά ρούχα που αναδεικνύουν τη σέξι πλευρά του εαυτού μας και άλλοι μετατόπισαν τη χρωματική παλέτα των κλασικών κομματιών, τα οποία εξακολουθούν να λειτουργούν ως επέκταση της άνετης στολής του περασμένου έτους, σε πιο χαρούμενους τόνους (δείτε τις πολυμορφικές ολόσωμες φόρμες της Nadège Vanhée-Cybulski για τον οίκο Hermès).

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below
Hermes

Οι σχεδιαστές προμηνύεται να συνεχίσουν και την επόμενη σεζόν να προβάλλουν την ηλιόλουστη προοπτική τους, ενώ μας προτρέπουν να διασκεδάσουμε με τα ρούχα μας, είτε μέσα από μοτίβα στα χρώματα του ουράνιου τόξου, είτε με τα πιο va-va-voom φορέματα που μπορεί να φανταστεί κανείς – ευχαριστούμε, Ντονατέλα!

Η φασιονίστα Nατάλια Βέρζα (@mascarada.paris) στο Παρίσι (Μάρτιος 2021).

Στον οίκο Balmain εντοπίσαμε μερικά λαχταριστά ταγεράκια από τα 80s, ενώ από τον οίκο Chanel ξεχωρίσαμε τα κασμιρένια φορέματα σε στυλ ρόμπας σε καραμελένιο ροζ και τις βαμβακερές βερμούδες σεταρισμένες με bomber jackets με φλούο πινελιές που κάνουν το τουίντ να φαίνεται πιο μοντέρνο και επίκαιρο από ποτέ. Οι ρίγες του ουράνιου τόξου έγιναν το ανεπίσημο μοτίβο της σεζόν αλλά και ένα σύμβολο ελπίδας, ενώ το tie-dye μοτίβο δεν είναι απλώς ένα χόμπι για την περίοδο της καραντίνας, όπως αποδεικνύουν τα ευφάνταστα καλειδοσκοπικά μοτίβα της Gabriela Hearst.

Chanel

«Οι σχεδιαστές συγχρονίστηκαν με το γεγονός ότι οι γυναίκες θα αναζητήσουν ευκαιρίες να φορέσουν ξανά τα καλά τους, χωρίς όμως να θέλουν να χάσουν το αίσθημα της άνεσης και της πολυτέλειας. Αυτό που θέλησαν να αποτυπώσουν με τις δημιουργίες τους είναι μια γυναίκα που είναι σίγουρη, ισχυρή και σέξι», λέει η Νάταλι Κίνγκχαμ, η Global Fashion Officer του online καταστήματος MatchesFashion, και συνεχίζει: «Οι πελάτισσές μας θέλουν κομμάτια που τονώνουν τη διάθεσή τους και φέρνουν χαρά».

Η μπλόγκερ Λεόνι Χαν (@ leoniehanne) κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο (Σεπτέμβριος 2020).

«Πολλοί από τους σχεδιαστές μας υιοθέτησαν μια αισιόδοξη άποψη για τη νέα σεζόν», εξήγησαν οι buyers του Net-a-Porter στην παρουσίαση της σεζόν S/S21. «Είδαμε μια θάλασσα από έντονα φωτεινά χρώματα σε φίνα υφάσματα και πλούσιες υφές», πρόσθεσαν.

Το σίγουρο είναι ότι μόλις τα ταξίδια και οι κοινωνικές συναναστροφές επιτραπούν θα έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μια γκαρνταρόμπα που θα χαρίζει αμέτρητες «wow!» στυλιστικές στιγμές και θα εξάπτει τη φαντασία.

Φωτογραφιες: Imaxtree.com, Afp, alamy/visualhellas.gr, getty images/ideal image

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below