Oι ανησυχίες της ανερχόμενης σχεδιάστριας Μαρίνας Ραφαήλ σχετικά με τη βιωσιμότητα στη μόδα ξεκινούν από τη στιγμή που δημιουργεί το ομώνυμο brand της πριν από ενάμιση περίπου χρόνο.
Πως μπορεί ένα luxury brand να τάσσεται υπέρ της βιωσιμότητας; Η άριστη ποιότητα των υλικών έχει τον πρώτο λόγο για τη δημιουργία κλασικών σχεδίων που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου. Με σημείο αναφοράς τη Φλωρεντία, εκεί όπου βρίσκεται το εργοστάσιο κατασκευής των αξεσουάρ Marina Raphael, η Μαρίνα συνεργάζεται με εξειδικευμένους τεχνίτες και τοπικούς παραγωγούς, οι οποίοι δουλεύουν αριστοτεχνικά με δερμάτινα υφάσματα τα οποία έχουν συγκεντρωθεί από προηγούμενες παραγωγές. Πέρα όμως από την τέχνη του χειροποίητου που καθιστά κάθε σχέδιο μοναδικό και την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας, με αυτό τον τρόπο (χειροποίητο και όχι τεχνητό) περιορίζεται σημαντικά το ποσοστό νερού και καυσίμων που καταναλώνεται καθ’όλη τη διαδικασία παραγωγής.

Κρύσταλλα Swarovski τα οποία έχουν περισσέψει από συλλογές κοσμημάτων στο εργοστάσιο της Αυστρίας, οργανικό βαμβάκι και άλλες φυσικές πρώτες ύλες εναρμονίζονται με την εξευγενισμένη αισθητική του brand προάγοντας παράλληλα τις αξίες της βιώσιμης ανάπτυξης στην πράξη. Κάθε στάδιο παραγωγής περνάει από επανειλημμένους ελέγχους ποιότητας κατά τους οποίους τεστάρεται η βιοαποδόμηση κάθε υλικού στο περιβάλλον αλλά και η καταλάνωση νερού και ενέργειας κατά τη διαδικασία επεξεργασίας των δερμάτινων υφασμάτων.

Doina Ciobanu and Marina Raphael, Photo: Darren Gerrish
Αρωγός σε αυτή την προσπάθειά της στέκεται η luxury e-commerce πλατφόρμα με έδρα τη Φλωρεντία LuisaViaRoma με την οποία συνεργάστηκαν για μια capsule συλλογή μέρος του #LVRSustainable project για το οποίο μάθαμε περισσότερα πριν από μερικές ημέρες στο Λονδίνο. Οπως ανέφερε η επικεφαλής των Sustainable Projects της LuisaViaRoma Fernanda Hernández, «σκοπός αυτού του project είναι η δημιουργία μιας παγκόσμιας κοινότητας που μοιράζεται τις ίδιες ανησυχίες και προβληματισμούς για τη βιώσιμη μόδα, το περιβάλλον και τους ανθρώπους». Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τμήμα μέσα στην online πλατφόρμα μπορεί να ανακαλύψει κανείς eco-conscious brands μόδας και ομορφιάς ενώ συνεχώς εμπλουτίζεται με καινούρια από όλο τον κόσμο.
Στα μέσα Οκτωβρίου στην ιδιωτική λέσχη Mark’s Club στο Λονδίνο, δημοσιογράφοι και επιδραστικά άτομα από το χώρο της μόδας με έδρα το Λονδίνο συναντηθήκαμε σε ένα δείπνο προς τιμήν αυτής της συνεργασίας, για να μάθουμε περισσότερα και να συζητήσουμε την καταλυτική θέση τόσο των μέσων ενημέρωσης όσο και των brands στην αντικειμενική ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού όσον αφορά τη βιωσιμότητα.

To art de la table του δείπνου στο Mark’s Club στο Λονδίνο, Photo: Darren Gerrish
«Αισθάνομαι απίστευτη τιμή που γιορτάζω αυτή τη συνεργασία μαζί με τόσο ταλαντούχες και χαρισματικές γυναίκες. Η βιωσιμότητα στο χώρο της μόδας είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα τόσο για μένα προσωπικά όσο και για τη στρατηγική της εταιρίας μου. Χαίρομαι ιδιατέρως που περιβάλλομαι από ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για αλλαγή και έχουν επίγνωση του ευρύτερου κοινωνικού και περιβαλλοντικού σκηνικού. Επίσης,  είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι ο όρος «βιωσιμότητα» είναι ένα πολυδιάστατο θέμα το οποίο πέρα από τις περιβαλλοντικές προεκτάσεις συνδέεται και με κοινωνικά θέματα όπως οι κώδικες ηθικής του εργασιακού χώρου. Επομένως, ευκαιρίες όπως αυτή σήμερα μας υπενθυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να ενώνουμε τις δυνάμεις μας με άλλους, ειδικά γυναίκες, επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση μας με την ανθρωπότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά η Μαρίνα.
Patricia Manfield & Bettina Looney, Photo: Darren Gerrish

Doina Ciobanu and Bettina Looney, Photo: Darren Gerrish

Photo: Darren Gerrish
Photo: Darren Gerrish

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below