Καθώς η πανδημία του κορωνοϊού κατέλαβε τις Η.Π.Α. την περασμένη εβδομάδα, οι σχεδιαστές μίλησαν σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της μόδας σε αυτή την κρίση. Αναφερόμενη στην κατάσταση ταμειακών ροών για brands σε όλο το φάσμα τιμών, η Prabal Gurung δήλωσε σε γυναικείο περιοδικό ότι “αυτή η κατάσταση δεν θα καθοριστεί από μια πώληση”. Ο Brandon Maxwell, από την πλευρά του, είπε ότι το βασικό μέλημά του μέσα σε όλα αυτά είναι και θα είναι η ομάδα των εργαζομένων του και ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να εξασφαλίσει ότι όλοι αισθάνονται υγιείς, ψυχικά και σωματικά.

Οι έμποροι λιανικής πώλησης, επίσης, έχουν άμεση σχέση με την επίδραση των κανονισμών “μένουμε σπίτι”. “Η αλυσίδα εφοδιασμού επηρεάζεται σοβαρά από αυτό. “Μπορώ μόνο να φανταστώ κατά πόσο οι προσεχείς μήνες θα επηρεάσουν τα πράγματα για την επόμενη σεζόν. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουμε μια προκλητική χρονιά μπροστά μας », δήλωσε ο Andrew Dryden, συνιδρυτής του τμήματος ανδρικών ενδυμάτων της LA mecca Departamento .

Tην περασμένη Κυριακή, το CFDA και 90 επιχειρηματικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής, του Συμβουλίου Αξεσουάρ και της Ένωσης Υποδημάτων Μόδας της Νέας Υόρκης, μετέφεραν τις ανησυχίες τους στον Λευκό Οίκο και έστειλαν επιστολή στον Πρόεδρο Trump ζητώντας οικονομικές προσπάθειες σταθεροποίησης εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η επιστολή ξεκινά επαινώντας τη διοίκηση και το Κογκρέσο για τις προσπάθειες και τις δράσεις τους στον τομέα της δημόσιας υγείας για την ελαχιστοποίηση του οικονομικού αντίκτυπου που προκαλείται από την εξάπλωση του ιού. Συνεχίζει, ωστόσο, δηλώνοντας: “Η οικονομική βλάβη από την κοινωνική αποστασιοποίηση και το υποχρεωτικό κλείσιμο των καταστημάτων είναι πραγματική. Απολύσεις και οικονομικές δυσκολίες θα ακολουθήσουν σίγουρα, ειδικά για τους μικρότερους retailers και εμπορικά σήματα.

Το μεγαλύτερο μεμονωμένο ζήτημα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία αυτή τη στιγμή είναι η ρευστότητα και οι ομοσπονδιακές προσπάθειες τόνωσης πρέπει να είναι γρήγορες και αρκετά ευέλικτες για να αντιμετωπίσουν την επείγουσα ανάγκη πρόσβασης στην πίστωση για να διατηρηθούν αυτές τις επιχειρήσεις στη ζωή».

Η επιστολή καταλήγει ενθαρρύνοντας τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αναπτύσσουν προτάσεις που υποστηρίζουν το  εργατικό δυναμικό λιανικού εμπορίου και να παρέχουν μια «γέφυρα» για τις λιανικές επιχειρήσεις κάθε μεγέθους ώστε να παραμείνουν βιώσιμες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

“Η βιομηχανία μόδας έχει χτυπηθεί βαριά και από κάθε γωνία. Η αμερικανική μόδα είναι μια κινητήρια δύναμη 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων της αμερικανικής οικονομίας, η οποία απασχολεί 4 εκατομμύρια ανθρώπους, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται θέσεις εργασίας λιανικής. Η λιανική βιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης του ιδιωτικού τομέα στον κόσμο, συμβάλλοντας με 4 τρισεκατομμύρια δολάρια στο ετήσιο ΑΕΠ και υποστηρίζοντας μία στις τέσσερις αμερικανικές θέσεις εργασίας – 53 εκατομμύρια Αμερικανούς που εργάζονται », δήλωσε ο Tom Ford, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της CFDA.

Ο John Idol, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Capri Holdings, μητρικής εταιρείας των Michael Kors, Versace και Jimmy Choo, δήλωσε: «Όπως με όλοι οι Αμερικανοί, το πιο σημαντικό ζήτημα που αντιμετωπίζουμε είναι η απασχόληση. Γνωρίζουμε ότι αυτή η πανδημία τελικά θα υποχωρήσει και ο κλάδος θα επιστρέψει σε μια νέα κανονικότητα. Εν τω μεταξύ, χρειαζόμαστε οικονομική βοήθεια με τη μορφή άμεσων επιδοτήσεων μισθοδοσίας, δανείων χωρίς τόκους και διευρυμένης φορολογικής ελάφρυνσης για να συνεχίσουμε τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε τους υπαλλήλους μας ».

Στη σημερινή Ουάσιγκτον, οι διαπραγματεύσεις γύρω από ένα πακέτο ενίσχυσης ύψους περίπου 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων συνεχίζονται. Καθώς ο κλάδος λιανικής πώλησης περιμένει να ακούσει το αποτέλεσμα, ο Πρόεδρος της Saks Fifth Avenue, Marc Metrick, τόνισε τη σημασία της κοινότητας: «Η ύψιστη προτεραιότητά μας είναι η υγεία και η ευημερία των ανθρώπων, και των κοινοτήτων. Η βιομηχανία μας ιστορικά έχει αντιμετωπίσει και ξεπεράσει αρκετές δυσκολίες. Αυτή η κατάσταση δεν είναι μόνο πρωτοφανής αλλά και συνεχώς εξελισσόμενη. Το καλύτερο και σημαντικότερο που μπορούμε να κάνουμε σήμερα είναι να εργαστούμε μαζί ως βιομηχανία, ώστε όλοι μας να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την καταιγίδα και να βγούμε από την άλλη πλευρά “.

Ο Pete Nordstrom, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Brandstore, Nordstrom Inc., προσθέτει: “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αντιμετωπίζουμε δύσκολες και πρωτοφανείς περιόδους που θα μπορούσαν να είναι δυνητικά καταστροφικές για τη βιομηχανία μας. Ένας από τους στόχους μας μέσα από αυτό το όλο θέμα, είναι η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων, των πελατών μας, των συνεργατών μας και των κοινοτήτων μας. Συνεχίζουμε να κάνουμε προσαρμογές σε ολόκληρη την επιχείρησή μας για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε πελάτες. Έχουμε την ευθύνη να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να διατηρήσουμε την ικανότητά μας να απασχολούμε χιλιάδες ανθρώπους. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους συναδέλφους και τους συνεργάτες μας. Είναι εξαιρετικά ευεργετικό να μπορούμε να συνεργαστούμε όπου μπορούμε για να αντιπροσωπεύσουμε τη βιομηχανία μας. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σύνθετη κατάσταση και δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να έρθει στο μέλλον, ωστόσο, αισθανόμαστε σίγουροι ότι ο πολιτισμός και οι αξίες μας θα μας βοηθήσουν να ανταπεξέλθουμε σε αυτή τη δύσκολη εποχή “.