Η αποδοχή του αιτήματος του οίκου Dior από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο επανέφερε τη συζήτηση για το αν πρέπει τελικά να συνδέεται η πολιτισμική κληρονομιά με τη μόδα και να γίνονται επιδείξεις σε ιστορικά μνημεία. Οι προϋποθέσεις που έθεσε το ΚΑΣ για τον οίκο, φαίνεται να αποτελούν ένα ορθό πλαίσιο στο οποίο μπορεί να κινηθεί αυτή η σύνδεση και να κερδίσει σε προβολή η Ελλάδα και τα μνημεία της. Έτσι, από τις 14 έως τις 22 Ιουνίου θα δούμε τον γαλλικό οίκο να πραγματοποιεί σειρά φωτογραφίσεων σε διάφορα μνημεία της πρωτεύουσας και στα περίχωρα της Αττικής. Το υλικό από τις εν λόγω φωτογραφίσεις θα χρησιμοποιηθεί σε μια επίδειξη που θα πραγματοποιηθεί στο Καλλιμάρμαρο στις 17 Ιουνίου.

Το αίτημα του οίκου έγινε στη λογική της αναβίωσης της θρυλικής φωτογράφισης που είχε γίνει στον Παρθενώνα το 1951, όταν τα μοντέλα του σχεδιαστή φόρεσαν 8 Υψηλής Ραπτικής δημιουργίες του και πόζαραν με φόντο τον Παρθενώνα. Πίσω από την κάμερα βρισκόταν τότε ο Γαλλοελβετός φωτογράφος και φωτορεπόρτερ Jean-Pierre Pedrazzini, ο οποίος συνεργαζόταν με το Paris Match.

Αυτή τη φορά ωστόσο η συλλογή που θα φωτογραφηθεί στα αρχαία μνημεία, είναι εμπνευσμένη από τον ελληνικό πολιτισμό, τις προγονικές τέχνες, την τεχνογνωσία, την ελληνική μυθολογία αλλά και το διαρκές αποτύπωμα της ελληνικής παράδοσης και δημιουργίας στη συλλογική μνήμη της Ευρώπης.

Επιπλέον θα έχει ραφτεί εξολοκλήρου στην Ελλάδα με ελληνικά υφάσματα και πρώτες ύλες.

Στόχος είναι να προβληθούν σε όλο τον κόσμο η δεξιοτεχνία και το ταλέντο των Ελληνίδων και Ελλήνων τεχνιτών και δημιουργών, οι οποίοι έχουν πληγεί από την υγειονομική κρίση. Οι μοναδικές Dior δημιουργίες μάλιστα θα φέρουν ραμμένη την ετικέτα “Made in Greece”.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below