Η συνέντευξη του ιδρυτή του ομώνυμου brand Steve Madden στο podcast “The Cutting Room Floor” άνοιξε το κουτί της Πανδώρας για το brand και τον ίδιο. Με φόντο την έντονη παρουσία του στην πολιτιστική στροφή προς τη “dupe culture” – δηλαδή τα αντίγραφα πολυτελών προϊόντων σε προσιτές τιμές – η δήλωση του Madden ότι “είμαστε σαν τους Beatles – πήραμε λίγο από Motown, λίγο από Elvis” κέρδισε εκατομμύρια προβολές και ακόμη περισσότερους υποστηρικτές.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by OMONDI (@omndi)

«Συνήθως ο κόσμος λέει “τι περιμένεις από έναν απατεώνα;”», παραδέχτηκε με αυτοσαρκασμό σε τηλεφωνική συνέντευξή του στο New York Times. Αυτή τη φορά, όμως, όπως είπε, «με έπαιρναν τηλέφωνο και μου έλεγαν: “Είδες τα σχόλια;”». Ορισμένοι μάλιστα, αστειευόμενοι, του πρότειναν να θέσει υποψηφιότητα για πρόεδρος! «Μετά από τόσα χρόνια αντιπαραθέσεων και σκαμπανεβασμάτων, είναι ωραίο να νιώθεις εκτίμηση», πρόσθεσε.

Στη διάρκεια της συνέντευξης, ο Μadden παραδέχτηκε ανοιχτά στην οικοδέσποινα του podcast, Recho Omondi, τη συμμετοχή του στο σκάνδαλο χρηματιστηριακής απάτης μαζί με τον Jordan Belfort — υπόθεση που τον οδήγησε στη φυλακή στις αρχές της δεκαετίας του 2000. (Η ιστορία του οποίου ενέπνευσε την ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε The Wolf of Wall Street, 2013)

Τα αποσπάσματα του podcast κυκλοφόρησαν με ταχύτητα φωτός στο TikTok, συγκεντρώνοντας εκατομμύρια προβολές, ενώ η σελίδα της Omondi στο Patreon απέκτησε «χιλιάδες νέους συνδρομητές», σύμφωνα με όσα έγραψε η ίδια.

@caseyelizabethyt Steve Madden making millions off this interview for simply caring about his consumers and calling them “my girls” #stevemadden #thecuttingroomfloor #stevemaddenshoes #brands #fashionbrands #podcast #fyp ♬ original sound – Tea with Casey

Η απήχηση αυτή είχε και χειροπιαστά επιχειρηματικά αποτελέσματα. Τις πρώτες ημέρες μετά τη δημοσίευση της συνέντευξης, η μετοχή της εταιρείας Steve Madden σημείωσε το υψηλότερο ενδομηνιαίο της ράλι, ενώ οι αναζητήσεις του ονόματος “Steve Madden” στο Google αυξήθηκαν πάνω από 60%. Παράλληλα, η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας του brand από οργανικές αναζητήσεις σημείωσε άνοδο της τάξης του 10%, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία σε σχετική δήλωση.

Και όλα αυτά, την ίδια στιγμή που η ίδια η αγορά μοιάζει να στρέφεται προς το είδος προϊόντων που ο Madden ξέρει να λανσάρει καλύτερα: ψηλοτάκουνα, western μπότες και μεταμοντέρνα υλικά όπως raffia, δέρμα φιδιού και τα γνωστά πλέον jelly shoes. Η Telsey Advisory Group τόνισε πως η στροφή της μόδας από τα sneakers στα dress shoes αποτελεί “καθοριστικό σημείο καμπής” για την εταιρεία. O Sam Poser της Williams Trading αναβάθμισε τη μετοχή της από “hold” σε “buy”, σχολιάζοντας ότι “οι γυναίκες κοίταξαν τις ντουλάπες τους και κατάλαβαν ότι δεν έχουν τίποτα νέο να φορέσουν”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Steve Madden (@stevemadden)

Η επιρροή της Beyoncé με το “Cowboy Carter Tour” και το western στιλ, οι εμφανίσεις της με μπότες Steve Madden και η τάση “denim on denim” ενίσχυσαν ακόμη περισσότερο τη σύνδεση του brand με τη νέα γενιά.

Πίσω από τα νούμερα, όμως, κρύβεται και μια άλλη αφήγηση που δείχνει γιατί ο Steve Madden έγινε ξανά θέμα. Για τους νέους καταναλωτές, είναι ένας “real guy” – όπως ο ίδιος λέει – που “πάει σούπερ μάρκετ, βρίζει πολύ και προσπαθεί να είναι καλός πατέρας”. Αυτή η αυθεντικότητα είναι σπάνια στον σύγχρονο κόσμο των brands, αλλά είναι και αυτή είναι που τον κάνει relatable σε ένα κοινό που ψάχνει τον ανθρώπινο παράγοντα, και όχι απλά στιλιζαριζμένες εικόνες.

Η κοινότητα του TikTok έχει ήδη υιοθετήσει το θέμα. Βίντεο με αντιδράσεις, αναλύσεις και αναρτήσεις με συλλογές Steve Madden παπουτσιών εμφανίζονται συνεχώς. “Είναι για τα κορίτσια μας”, λέει μια χρήστρια, ενώ μια άλλη εξηγεί γιατί πήγε να αγοράσει καινούρια ζευγάρια “μόνο και μόνο γιατί τον ένιωσε σαν θείο της”.

Η εταιρεία δεν έμεινε αμέτοχη. Ο CEO Edward Rosenfeld ανακοίνωσε άμεση μετατόπιση της παραγωγής εκτός Κίνας για να αποφύγει τις επιπτώσεις των δασμών και υπογράμμισε ότι θα υπάρξει περιορισμός στην εξάρτηση από κινεζικά εργοστάσια ήδη από το φθινόπωρο. Παρά τις μικρές απώλειες στα καθαρά κέρδη (πτώση 8% το πρώτο τρίμηνο), η εταιρεία ξεπέρασε τις εκτιμήσεις κερδών ανά μετοχή, φτάνοντας τα 60 σεντς έναντι πρόβλεψης για 46.

Η αλήθεια είναι ότι λίγα brands καταφέρνουν να κάνουν αυτό που πέτυχε ο Steve Madden: να μετατρέψουν ένα viral podcast σε επιχειρηματική ευκαιρία, πολιτιστικό φαινόμενο και συγχρόνως, σε νέα εμπορική στρατηγική. Το brand, που κάποτε συσχετιζόταν κυρίως με outlet καταστήματα, πλέον θεωρείται απόλυτα “in”.

Θα κρατήσει αυτό το momentum; Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Όπως λέει η στρατηγική σύμβουλος Jaqui Lividini, “τέτοιες στιγμές δεν κατασκευάζονται – απλά συμβαίνουν”. Και όταν συμβαίνουν, είναι μαγικές.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below