Αν δείτε πολλούς Gen Zers να ντύνονται στα μαύρα, να πλέκουν τα μαλλιά τους πλεξουδάκια και να σας κοιτάζουν με το βλέμμα του Κιούμπρικ (ανασηκωμένα φρύδια, κεφάλι ελαφρώς στραμμένο προς τα μπρος, και μάτια που δεν ανοιγοκλείνουν), μην ξαφνιαστείτε. Όλα οφείλονται στη νέα αγαπημένη τους ηρωίδα, την Wednesday Addams. Έχει περάσει μόλις μια εβδομάδα από τότε που η νέα σειρά του Tim Burton, “Wednesday”, έκανε το ντεμπούτο της στο Netflix, αλλά ήδη οι έφηβοι και οι fashionistas μιμούνται το στυλ της αγέλαστης και βλοσυρής κόρης της οικογένειας Addams.

Το spin-off για τη Wednesday της οικογένειας Addams έγινε μέσα σε λίγες μέρες η αγγλόφωνη σειρά με τις περισσότερες ώρες προβολής στο Netflix. Τo “Wednesday” πήρε την πρωτιά από το “Stranger Things“, που κατείχε προηγουμένως το ρεκόρ με 335,01 εκατομμύρια ώρες από τις 30 Μαΐου έως τις 5 Ιουνίου στη streaming υπηρεσία.

Η σειρά επικεντρώνεται στην 16χρονη που φοιτά στην Ακαδημία Nevermore και προσπαθεί να κατακτήσει την ψυχική της ικανότητα για να λύσει ένα μυστήριο δολοφονίας που εκτυλίχθηκε πριν από δύο δεκαετίες. H ιδιοφυής «ντετέκτιβ» προσπαθεί να αποτρέψει ένα τερατώδες φονικό που έχει τρομοκρατήσει την πόλη και να λύσει το υπερφυσικό μυστήριο στο οποίο ενεπλάκησαν και οι γονείς της πριν από 25 χρόνια. Την ίδια ώρα, νέες περίπλοκες καταστάσεις λαμβάνουν χώρα στο Nevermore.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Netflix US (@netflix)

Λίγες δόσεις μαύρου χιούμορ, μερικές κοφτερές ατάκες δηλητήριο και ιδού η snob έφηβη που φέρνει τα πάνω κάτω όπου κι αν σταθεί. Από τότε που ο χαρακτήρας έκανε το ντεμπούτο του στα καρτούν του περιοδικού “The New Yorker” το 1938, η Wednesday ακολουθεί ένα πολύ συγκεκριμένο στιλιστικό ρεπερτόριο. Μαύρο, μαύρο, μαύρο – Με λίγες πινελιές λευκού και γκρι. Περισσότερα από 80 χρόνια αργότερα, τα ολόμαυρα μαλλιά της με τις πλεξούδες και η ασπρόμαυρη χρωματική παλέτα παραμένουν.

Σύμφωνα με το Pinterest, οι αναζητήσεις για το «κοστούμι Wednesday Addams» έχουν αυξηθεί 50 φορές σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Τα λευκά πουκάμισα, οι κάλτσες μέχρι το γόνατο και το μαύρο βερνίκι νυχιών  είναι όλα τάση. Εν τω μεταξύ, η εφαρμογή μεταπώλησης ρούχων Depop αναφέρει ότι οι αναζητήσεις για ρούχα εμπνευσμένα από την έφηβη με το ανέκφραστο πρόσωπο έχουν αυξηθεί κατά 1000% από την αρχή του μήνα.

diet_prada

Τα εύσημα παίρνει η βραβευμένη με Όσκαρ ενδυματολόγος Colleen Atwood, η οποία έχει επιμεληθεί τα κοστούμια των ταινιών “Sleepy Hollow” και “Edward Scissorhands”, και ανέλαβε να φτιάξει την γκαρνταρόμπα της σύγχρονης Wednesday.

Στο στυλ της εντοπίζουμε στοιχεία dark academia αισθητικής, ενός trend που περιστρέφεται γύρω από τα κλασικά – όσων αφορά το ντύσιμο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, την αρχιτεκτονική – αλλά παράλληλα καταρρίπτει στερεότυπα όπως αυτά του φύλου. Πρωτοεμφανίστηκε στον κόσμο του Tumblr το 2015 και 7 χρόνια αργότερα έχει επιστρέψει στο προσκήνιο ως η νέα αγαπημένη αισθητική του Tik Tok.

diet_prada

H τάση ρομαντικοποιεί ασχολίες όπως η ανάγνωση κλασικής λογοτεχνίας και η εκμάθηση του αρχαίου ελληνικού κόσμου και της φιλοσοφίας. Έρχεται όμως με μια γοτθική πινελιά (αναπόσπαστο στοιχείο της αισθητικής του Tim Burton). Το να φοράς ένα αυστηρό σακάκι και να πίνες τσάι διαβάζοντας ποίηση είναι όλα μέρος αυτής της αισθητικής.

Στην πρώτη σκηνή βλέπουμε την Wednesday με το χαρακτηριστικό της λουκ – μακρυμάνικο μαύρο φόρεμα με λευκό γιακά. Η Atwood δηλώνει πως ήταν μια σκόπιμη επιλογή για να αποδώσει φόρο τιμής στις Wednesdays που είχαν προηγηθεί. Ωστόσο, τη στιγμή που η μικρή ηρωίδα περνάει τις πύλες της Ακαδημίας Nevermore, το ντύσιμό της εκσυγχρονίζεται. Κάθε look της αποτελεί μια preppy αναβίωση της μόδας των γκοθάδων των ’80s.

Η νεαρή Wednesday, η οποία απορρίπτει την τεχνολογία για μια γραφομηχανή, κουβαλάει παντού μια μαύρη δερμάτινη τσάντα ταχυδρόμου, φοράει ασπρόμαυρα καρό γιλέκα, μαύρες καμπαρντίνες, ένα σιφόν prom φόρεμα από τη φθινοπωρινή συλλογή 2020 του οίκου Alaïa και τα δημοφιλή oxfords της Prada, είναι η τέλεια εκπρόσωπος του κινήματος της dark academia που συναντά την goth αισθητική.

Αλλά ακόμη και πριν την τεράστια επιτυχία της σειράς του Netflix, ο κόσμος της μόδας είχε ήδη μπει σε goth διάθεση. Το μαύρο, η δαντέλα, τα λευκά πουκάμισα και οι στρώσεις από τούλι είχαν την τιμητική τους στις συλλογές των οίκων Gucci, Simone Rocha και Rick Owens. Το στυλ των απόκληρων είναι πιο in style από ποτέ και εμείς δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο χαρούμενοι. Ύστερα από την τεράστια απήχηση του Barbiecore, μάλλον ήρθε η ώρα να εξερευνήσουμε και ένα διαφορετικό, πιο σκοτεινό στυλ.

Getty Images for F/W 22 Gucci
Simone Rocha/ imaxtree.com
Rick Owens/ imaxtree.com

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below