Ο χορός και η μόδα είναι τρόποι επικοινωνίας και έκφρασης της ελευθερίας του σώματος, ιδέες που η Γκαμπριέλ Σανέλ θέλησε να εμφυσήσει στις γυναίκες μέσα από τις δημιουργίες της. Τα λίγα μαθήματα χορού που έκανε με την Ισιδώρα Ντάνκαν και στη συνέχεια με τη χορεύτρια Καρυάτις ανέδειξαν την κλίση της για την ακρίβεια και την κίνηση. Οι γόνιμες συνεργασίες που ακολούθησαν με τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες και χορογράφους της εποχής πέρα από επαγγελματικές επιτυχίες εξελίχθηκαν σε στενές φιλικές σχέσεις.


Το 1913, η Γκαμπριέλ Σανέλ παρακολούθησε, κατά τύχη, με τον αγαπημένο της Μπόι Καπέλ την παράσταση «Ιεροτελεστία της Ανοιξης» του Ιγκορ Στραβίνσκι σε χορογραφία του Νιζίνσκι, πρώτου χορευτή των περίφημων Ρωσικών Μπαλέτων του Σεργκέι Ντιάγκιλεφ. Αυτό το avant-garde έργο, παρεξηγημένο από το συντηρητικό κοινό, ήταν για την Κοκό ένα «ηλεκτρoσόκ» στην αισθητική της και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή της. Μερικά χρόνια μετά, το 1924, η Σανέλ, της οποίας ανέκαθεν προτεραιότητα ήταν η άνεση και η ελευθερία κινήσεων στις δημιουργίες της, διέθεσε την τόλμη και το όραμά της στην υπηρεσία του χορού σχεδιάζοντας τα κοστούμια για την παράσταση «Train bleu» στην οποία συνεργάστηκε με τον Ζαν Κοκτό και τον Πάμπλο Πικάσο.

Ο χορευτές του έργου «Le Train blue» Λεόν Βοïζικόφσκι, Λιντία Σοκόλοβα, Μπρονισλάβα Νιτζίνσκα και Αντόν Ντολίν.

Η αριστοκρατική παράσταση πήρε το όνομά της από το πολυτελές τρένο που συνέδεε την Αγγλία και το Παρίσι με την Κυανή Ακτή. Η ιστορία εκτυλίσσεται στη Γαλλική Ριβιέρα με πρωταγωνιστή έναν οκνηρό πλούσιο που διασκεδάζει στην παραλία: μια αλληγορία για την κοινωνία της δεκαετίας του 1920, για την οποία η Σανέλ δημιούργησε τα πιο σύγχρονα κοστούμια τα οποία θα μπορούσαν να φορεθούν στην πραγματική ζωή.

Χορεύτρια του έργου «Απόλλων μουσηγέτης» (1929), μια παραγωγή των Ρωσικών Μπαλέτων του Ντιάγκιλεφ, σε μουσική του Στραβίνσκι, φορώντας κοστούμι Chanel.

Από τότε η μόδα και ο χορός ενώθηκαν καρμικά και παραμένουν αχώριστα για τον οίκο. Το 2000 έγινε ο επίσημος συνεργάτης της τελετής απονομής βραβείων Nijinsky στο Μονακό και από το 2018 είναι χορηγός του Εναρκτήριου Γκαλά κάθε χορευτικής σεζόν στην Οπερα του Παρισιού. Το 2021, η Chanel επιβεβαιώνει την υποστήριξή της στο θεσμό και γίνεται χορηγός του Μπαλέτου της Οπερας του Παρισιού.

Κοστούμι του φετινού έργου «Exposure» του χορευτή και χορογράφου Σιντί-Λαρμπί Τσερκαουί.

Φέτος ο θίασος ανέβηκε ξανά στη σκηνή για το παραδοσιακό γκαλά, δίνοντας ένα συγκινητικό σόου. Ανάμεσα στις χορογραφίες ήταν και το διάσημο ντουέτο «Grand Pas Classique» χορογραφημένο από τον Βίκτορ Γκσόφσκι. Τα κοστούμια ήταν ειδικά δημιουργημένα από τον οίκο Chanel υπό την καλλιτεχνική καθοδήγηση της διευθύντριας των συλλογών μόδας του οίκου Βιρζινί Βιάρ. Η στενή σχέση του γαλλικού οίκου με την τέχνη του χορού παραμένει θερμή και δημιουργική και συνεχίζει να μας υπόσχεται πολλές εκπλήξεις στο μέλλον.

Η Γκαμπριέλ Σανέλ πάνω στους ώμους του φίλου της και χορευτή μπαλέτου Σερζ Λιφάρ (1937).

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below