Μοναδικά, πρωτότυπα ενδύματα ήταν το αποτέλεσμα του εργαστηρίου Morphés, με τις πρωταγωνίστριες του Εθνικού Θεάτρου να ερμηνεύουν με τα κοστούμια τους μία εκδοχή της Ιφιγένειας, για αυτή τη μοναδική ιστορία μόδας που δημοσιεύεται αποκλειστικά στο Marie Claire Φεβρουαρίου.

Η πρωταγωνίστρια του Εθνικού Θεάτρου Λένα Παπαληγούρα με δημιουργία της Αφροδίτης Αναστασοπούλου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ενώ τα θέατρα να παραμένουν  εδώ και μήνες κλειστά το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι πιο ανοιχτό από ποτέ: για πρώτη φορά στην ιστορία του και εν μέσω της πανδημίας, έβαλε σε εφαρμογή το σχέδιο Open Plan, μια σειρά από ερευνητικές δράσεις και συνεργασίες με δωρεάν συμμετοχή, που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες του χώρου των παραστατικών τεχνών όσο και στο ευρύτερο κοινό.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου φωτογραφημένη στο χώρο της Πειραιώς 260. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

“Είναι αποστολή μας τώρα περισσότερο από ποτέ να προσφέρουμε τροφή για σκέψη, παρηγοριά, ελπίδα, νέους ορίζοντες. Βρισκόμαστε σε μια συνεχή τρικυμία εδώ και πολλούς μήνες, η οποία μας αναγκάζει να σκεφτόμαστε λιγότερο καλλιτεχνικά και περισσότερο ως διαχειριστές κρίσεων. Για το 2021 ονειρευόμαστε να καταφέρουμε να παρουσιάσουμε ένα Φεστιβάλ όπως ακριβώς το σχεδιάζουμε, μια μεγάλη γιορτή, χωρίς περιορισμούς”, μάς λέει χαρακτηριστικά η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Mία από αυτές τις δράσεις ήταν το εργαστήριο μόδας Morphés για όσους ήθελαν να γνωρίσουν τα στάδια δημιουργίας ενός ενδύματος, μέσα από έναν δημιουργικό διάλογο με το Αρχαίο Δράμα, χωρίς να έχουν απαραίτητα επαγγελματική προϋπηρεσία στον χώρο.

Ιωάννα Κουρμπέλα, Κατερίνα Ευαγγελάτου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Στο πρότζεκτ έδωσαν πνοή η Κατερίνα Ευαγγελάτου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, και η σχεδιάστρια μόδας Ιωάννα Κουρμπέλα, δύο γυναίκες καταξιωμένες στο χώρο τους γυναίκες, συνεργάτιδες και φίλες. Έξι επιλαχούσες πήραν μέρος στο πρωτότυπο εργαστήριο, παρακολούθησαν ένα μίνι σεμινάριο για την ιστορία της μόδας, του ενδύματος με σκοπό τη δημιουργία ενός ρούχου εμπνευσμένου από τη μορφή της μυθικής Ιφιγένειας. Η Ιωάννα Κουρμπέλα καθοδήγησε τις σχεδιάστριες σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, από το αρχικό σχέδιο έως το τελικό αποτέλεσμα. Αυτές τις έξι διαφορετικές εκδοχές της σύγχρονης Ιφιγένειας ενσάρκωσαν στη συνέχεια έξι ηθοποιοί σε ένα μοναδικό editorial μόδας, αποκλειστικά για το Marie Claire.

Από αριστερά: Η Ευδοκία Ρουμελιώτη με δημιουργία της Ίριδας Πλαϊτάκη. Η Έλενα Τοπαλίδου με τη δημιουργία της Έλλης Μουστάκα. Η Ιωάννα Κολλιοπούλου με δημιουργία της Διδώς Γκόγκου. Η Λένα Παπαληγούρα με δημιουργία της Αφροδίτης Αναστοπούλου. Η Νεφέλη Κουρή με δημιουργία της Ιφιγένειας Ηλιάδου. Η Γιούλικα Σκαφιδά με δημιουργία της Λένας Πεταλίδου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Λεπτομέρεια από το ρούχο που δημιούργησε η Αφροδίτη Αναστοπούλου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

“Η Ιφιγένεια πρεσβεύει τις μεταβατικές και πολύπλευρες περιόδους της γυναικείας φύσης καθιστώντας την την ιδανική επιλογή”, μάς λέει η σχεδιάστρια μόδας Ιωάννα Κουρμπέλα που επιμελήθηκε το πρότζεκτ Morphés.

Η πρωταγωνίστρια του Εθνικού θεάτρου Λένα Παπαληγούρα με δημιουργία της Αφροδίτης Αναστοπούλου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Εκθαμβωτική η Ευδοκία Ρουμελιώτη με τη δημιουργία της Ίριδας Πλαϊτάκη.

Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Δείτε όλες τις φωτογραφίες στο Marie Claire Φεβρουαρίου που κυκλοφορεί την Κυριακή 24 Ιανουαρίου με το Πρώτο Θέμα.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below