Η Κωνσταντίνα Αλβερατσίδου, είναι Ελληνίδα σχεδιάστρια και το 2015  δημιούργησε με μεγάλη αγάπη την Cocoandsilk. Ένα brand που χαρακτηρίζεται από  καλαίσθητα κομμάτια, χαμηλών τόνων και πολλά από αυτά είναι ραμμένα στο χέρι για το επιθυμητό -άψογο- αποτέλεσμα. Στην τελευταία συλλογή, ‘Ανοιξη – Καλοκαίρι 2020, βλέπουμε αρκετά διαφορετικό ύφος (που μας αρέσει πολύ), καθώς η δημιουργός είχε μία σημαντική απώλεια στη ζωή της, η οποία άλλαξε την κοσμοθεωρία της.

Παρουσιάζοντας τη νέα της δουλειά, μας μιλά για τη βιώσιμη μόδα στην Ελλάδα, αλλά και για την διαφορετική φιλοσοφία της, όσον αφορά την προώθηση του brand της σε σχέση με των υπολοίπων στις μέρες μας.

Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με το σχέδιο

Το σχέδιο υπήρχε στη ζωή μου από πάντα. Έχω τελειώσει Πολυτεχνείο και γνωρίζω αρχιτεκτονικό σχέδιο. Το σχέδιο μόδας, ήρθε σαν φυσική εξέλιξη.

Έχεις κάποιο πρότυπο σχεδιαστή;

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που εκτιμώ και  θαυμάζω αληθινά στο χώρο της μόδας, δημιουργοί, φωτογράφοι, στυλίστες. Άνθρωποι που δουλεύουν με φαντασία , αισθητική, δημιουργικότητα. Όμως έχω σταματήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό να έχω πρότυπα. Το αντίθετο θα έλεγα, είμαι σε μία φάση της ζωής μου που απομυθοποιώ τα πάντα!

Πόσα χρόνια μετρά η Cocoandsilk και πώς ήρθε η έμπνευση;

Έχουν περάσει 4 χρόνια από την πρώτη συλλογή. Είμαστε ακόμη ένα πολύ πολύ νέο brand! Δεν ξέρω να σας πω αν όλο αυτό ήταν έμπνευση, ανάγκη ή προσωπική πρόκληση. Οπωσδήποτε η έμπνευση πρέπει να υπάρχει σε αυτή τη δουλειά αλλά δεν είναι το μοναδικό προαπαιτούμενο.

Ποια είναι η φιλοσοφία τoυ brand; Τι θέλεις να βγει μέσα από τα σχέδιά σου;

Η CocoandSilk απευθύνεται σε σύγχρονες και δυναμικές γυναίκες που ξέρουν να δουλεύουν με την εικόνα τους, πάντα όμως με πυξίδα την καλή αισθητική. Δεν μου αρέσουν οι ακραίες τάσεις. Θεωρώ εντελώς ξεπερασμένο και βαρετό να προσπαθεί κάποιος να σοκάρει ή να θέλει να τραβήξει την προσοχή με την εικόνα του και μόνο, αν δεν έχει κάτι άλλο να πει.  Επομένως έχω πάντα στο μυαλό μου μια γυναίκα σίγουρη, χαλαρή, που ξέρει τι θέλει και χαίρεται με τη ζωή, χωρίς να ακολουθεί τυφλά οποιαδήποτε τάση στη μόδα ή αλλού.

Στην καλοκαιρινή σου κολεξιόν βλέπουμε διαφορετικά σχέδια και χρώματα απ’ ότι είχαμε συνηθίσει. Τι άλλαξε;

Η συλλογή Άνοιξη – Καλοκαίρι ‘20 πραγματικά είναι πολύ διαφορετική! Ήταν μιά προσωπική ανάγκη να δουλέψω με πιο φωτεινά χρώματα και πιο ανάλαφρα υφάσματα. Ίσως γιατί βγαίνω από μία πολύ σκοτεινή περίοδο της ζωής μου μετά από μία μεγάλη προσωπική απώλεια.

Πόσο ρόλο παίζει η ψυχολογία στον σχεδιαστή όταν δημιουργεί;

Δεν γνωρίζω για άλλους σχεδιαστές. Οι δικές μου συλλογές έχουν έντονο το βιωματικό στοιχείο, είναι δύσκολο να το αποβάλλω.

Πόσο δύσκολο είναι να επιβιώσει ένα ελληνικό brand και μάλιστα με τη δική σου μέθοδο, που αποφεύγεις την πρώθηση, όπως την έχουμε συνηθίσει στις ημέρες μας. (υπερβολές στις δημόσιες σχέσεις, influencers κλπ)

Ήταν πολύ συνειδητή απόφαση να κρατηθούμε όσο είναι δυνατό πιο ψύχραιμα απέναντι σε αυτό το φαινόμενο. Η διαφήμιση φυσικά και μας ενδιαφέρει όμως δεν είναι αυτοσκοπός. Η επιβίωση του κάθε σχεδιαστή είμαι απόλυτα σίγουρη ότι στο τέλος της ημέρας θα εξαρτηθεί από την ποιότητα της δουλειάς του και όχι από  τυχόν τηλεπερσόνες. Τα μεγαλύτερα προβλήματα για την επιβίωση ενός fashion brand στην Ελλάδα είναι τα τρομακτικά ακριβά κοστολόγια, το εχθρικό επιχειρηματικό περιβάλλον, η έλλειψη επαγγελματικότητας. Υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσεις λαχείο παρά να βρεις αξιόπιστο συνεργάτη!

Βιώσιμη μόδα. Είναι εφικτή στην Ελλάδα; Τι πρέπει ν’ αλλάξουμε, προσέξουμε;

Αν δεν είναι εφικτή στην Ελλάδα τότε που θα μπορούσε να είναι; Κοιτάξτε, οι ελληνικές επιχειρήσεις μόδας δεν ράβουν ούτε στο Βιετνάμ ούτε στην Κορέα σε συνεργεία με μικρά παιδιά και συνθήκες μεσαίωνα! Επίσης στις μικρές επιχειρήσεις είναι εύκολο σχετικά να διαχειριστείς τα μεγέθη, στην cocoandsilk έχουμε καταφέρει να έχουμε μηδενικό στοκ! Κανένα ρούχο δεν πετιέται γιατί σε κάθε συλλογή δεν υπάρχει ούτε ένα παραπανίσιο ρούχο, το production management είναι πολύ καλό. Επίσης προσπαθούμε όσο είναι δυνατό να δουλεύουμε με φυσικές ίνες. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η καταναλωτική κουλτούρα. Οι άνθρωποι είναι μπερδεμένοι. Προσπαθούν να περιορίσουν θεωρητικά την υπερκατανάλωση, αλλά μετά στρέφονται σε μεγάλα brands που είναι αυτά που κατεξοχήν μολύνουν και η παραγωγή τους πατάει επάνω στην χειρότερη ανθρώπινη εκμετάλλευση. Όμως οι καταναλωτές τα στηρίζουν επειδή πουλάνε φθηνά ή επειδή είναι δυνατές ετικέτες. Πόσο ωραία μπορεί να είναι μία μπλούζα που φτιάχτηκε με παιδικό ιδρώτα; Ας το σκεφτούμε λιγάκι….

Πώς ή πού φαντάζεσαι την CocoandSilk σε τρία χρόνια από τώρα;

Επόμενος στόχος μας είναι να σταθεροποιήσουμε ένα δίκτυο πελατών στην Ευρώπη. Και γιατί όχι σε όλο τον κόσμο!