Καιρό τώρα ακούμε και συζητάμε για τη γρήγορη μόδα, όρος ο οποίος έγινε πολύ δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Πολλοί λένε πως από τότε που άνθισε αυτός ο όρος το στιλ και η ποιότητα έχουν χάσει την πρωτοκαθεδρία τους στον χώρο της μόδας και του καθημερινού ντυσίματος και ελπίζουν πως το τέλος του fast fashion ειναι κοντά. Όπως φαίνεται, η καθοδική πορεία του θα ξεκινήσει από τη Γαλλία.

Η γαλλική Γερουσία ψήφισε πρόσφατα (10 Ιουνίου) νομοσχέδιο που στοχεύει στη ρύθμιση της λειτουργίας της βιομηχανίας fast fashion, με κύριο στόχο μεγάλες εταιρείες όπως η Shein. Σκοπός είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που προκαλεί ο μαζικός και γρήγορος κύκλος παραγωγής ρούχων.

Το νομοσχέδιο προβλέπει κυρώσεις για εταιρείες που δεν τηρούν τις νέες οδηγίες και απαγορεύει τις διαφημίσεις για fast fashion προϊόντα. Αφορά κυρίως τις εταιρείες ultra fast fashion, οι οποίες πωλούν φθηνά και γρήγορα αντικαταστάσιμα ρούχα, με επιπτώσεις στη ρύπανση και τον κορεσμό των αγορών.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Fashion Law (@thefashionlaw)

Η αγορά fast fashion στη Γαλλία μεγαλώνει συνεχώς, με περίπου 48 ρούχα ανά άτομο να διατίθενται ετησίως και 35 ρούχα να πετιούνται κάθε δευτερόλεπτο, σύμφωνα με την κρατική περιβαλλοντική υπηρεσία Ademe.

Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης, Agnes Pannier-Runacher, χαρακτήρισε το fast fashion «τριπλή απειλή» λόγω της προώθησης της υπερκατανάλωσης, της οικολογικής καταστροφής και της απειλής που αποτελεί για τις τοπικές επιχειρήσεις ένδυσης.

Στη Γερουσία αποφασίστηκε να εξαιρεθούν οι ευρωπαϊκές και γαλλικές μάρκες όπως οι Zara, H&M και Kiabi, αλλά και αυτές υποχρεούνται να ενημερώνουν τους πελάτες τους για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων τους.

Το νομοσχέδιο θα επιβάλει περιβαλλοντική βαθμολογία στις εταιρείες fast fashion και όσες έχουν τη χαμηλότερη βαθμολογία θα επιβαρύνονται με φόρους έως 5 ευρώ ανά προϊόν το 2025 και έως 10 ευρώ το 2030, με ανώτατο όριο το 50% της τιμής του προϊόντος.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lydia Bolton (@lydiabolton_)

Επιπλέον, προβλέπονται κυρώσεις για influencers που προωθούν τέτοια προϊόντα, ενώ απαγορεύονται οι διαφημίσεις fast fashion.

Η ρύθμιση θεωρείται σημαντικό βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την υποστήριξη της εγχώριας βιομηχανίας, αν και εταιρείες όπως η Shein εκφράζουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο στον καταναλωτισμό.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below