Η διάσημη σκηνοθέτις Katie Mitchell ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τον χώρο της όπερας, μετά την πρεμιέρα της νέας της παραγωγής, The Makropulos Case του Janáček, στη Royal Opera τον Νοέμβριο.

Σε συνέντευξή της στη Rebecca Franks για τους The Times, η σκηνοθέτις εξήγησε πως η απόφασή της οφείλεται «στον μισογυνισμό» που εξακολουθεί να διαπερνά τον κόσμο της όπερας.

Η 61χρονη σήμερα δημιουργός ξεκίνησε την πορεία της το 1996 με τον Don Giovanni για τη Welsh National Opera, και από τότε έγινε γνωστή για τις αποκαλυπτικές και ανατρεπτικές της προσεγγίσεις σε εμβληματικά έργα, αλλά και για τις συνεργασίες της σε νέες όπερες, όπως το Written on Skin του George Benjamin το 2012.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Opera Now (@operanowmagazine)

Σε παραγωγές όπως το Theodora του Handel (Royal Opera House, 2022), η Lucia di Lammermoor του Donizetti και το Die Frau ohne Schatten του Strauss, επανέφερε στο επίκεντρο τις γυναικείες φωνές και εμπειρίες, εντάσσοντας σκηνές που αφορούν την απώλεια, την εξωσωματική γονιμοποίηση και την αντίσταση.

Παρόλα αυτά, η ίδια δηλώνει πως έφτασε στα όριά της: «Σε περίπου τριάντα όπερες που έχω σκηνοθετήσει, δεν υπήρξε ποτέ διαδικασία εργασίας απαλλαγμένη από σεξισμό», παραδέχεται. Αν και σκοπεύει να συνεχίσει στο θέατρο, τονίζει πως δεν έχει «καμία άλλη όπερα στο ημερολόγιο». Αντίθετα, σχεδιάζει να αφιερωθεί στη συγγραφή, τη διδασκαλία και τη μέντορινγκ νέων καλλιτεχνών.

Κλείνοντας, η ίδια δηλώνει: «Όταν θα είμαι στο νεκροκρέβατό μου, δεν θα μετανιώνω για το αν σκηνοθέτησα άλλη μια όπερα ή όχι. Θα σκέφτομαι τους ανθρώπους που αγαπώ».

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below