Ομολογώ πως ούτε εγώ είχα δώσει ποτέ τη δέουσα προσοχή στην ροζ κορδέλα. Είτε γιατί ήμουν νεότερη και ένιωθα ότι ο καρκίνος του μαστού ήταν κάτι που δεν με αφορά (ακόμα), είτε γιατί η καθησυχαστική εικόνα μιας μεγάλης εταιρείας καλλυντικών που συνέδεσε το όνομά της με αυτό τον ιερό σκοπό μου δημιουργούσε την εντύπωση ότι κάποιοι σημαντικοί  άνθρωποι από τη Νέα Υόρκη ως την Αθήνα κάνουν πολύ καλά αυτό που κάνουν και χωρίς την δική μου αφύπνιση. Ακόμη και όταν άρχισα να εργάζομαι στα media και να φοράω το ελληνικής επινόησης ροζ βραχιόλι (έξοχη ιδέα, αφού τα έσοδα διατίθενται κάθε χρόνο στον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών για τον Καρκίνο Μαστού ‘’ Άλμα Ζωής’’) ή να παραβρίσκομαι στις συμβολικές ροζ φωταγωγήσεις κτιρίων της πόλης, η συμμετοχή μου στο cause παρέμενε τυπική. Αρκετά χρόνια αργότερα, όταν πλέον η λέξη καρκίνος μεταφράστηκε σε απώλειες για την οικογένειά μου και σε πλήθος περιστατικών στο εγγύς περιβάλλον, από αυτά που σε αφήνουν βουβή στην άλλη άκρη της γραμμής καθώς μαθαίνεις τα δυσάρεστα για φίλες, νεαρές μητέρες, συνομήλικες. τα πράγματα έχουν αλλάξει. Βρίσκω τον εαυτό μου να ρουφά κάθε πληροφορία και να συγκινείται με κάθε εικόνα στην παρουσίαση για την 25η επέτειο της Εκστρατείας για τον καρκίνο του μαστού των εταιρειών Estée Lauder στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία. Και για πρώτη φορά,  καθώς από την οθόνη περνούν τα εντυπωσιακά νούμερα, οι επιστημονικές ανακαλύψεις και τα απτά αποτελέσματα που έχουμε χάρη σε αυτή την σατέν ροζ κορδέλα την οποία καρφιτσώσαμε στο πέτο όλοι εδώ σήμερα, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το κομμάτι ύφασμα δεν είναι επικοινωνιακό κλισέ. Είναι η τεράστια επιτυχία μιας γυναίκας που πριν από 25 χρόνια αποφάσισε να τερματίσει τους θανάτους από καρκίνο του στήθους.

Αυτή ήταν η οραματίστρια Evelyn H. Lauder, νύφη της ιδρύτριας της εταιρείας, Estée Lauder. Η Εvelyn διαπίστωσε πως οι γυναίκες τότε πέθαιναν από τη νόσο και κανείς δεν μιλούσε γι’ αυτό. Προβληματισμένη από την έλλειψη της επίγνωσης, της χρηματοδότησης αλλά και των πόρων που απαιτούνται για να ξεπεραστεί  η ασθένεια, αποφάσισε να κάνει κάτι γι ‘αυτό. Συν -δημιούργησε τη ροζ κορδέλα, μαζί με την Alexandra Penney, πρώην αρχισυντάκτρια του περιοδικού SELF.

Το 1992, ξεκίνησε την Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού των εταιριών Estée Lauder και άρχισε να διανέμει την χαρακτηριστική ροζ κορδέλα μέσα από τα stand των μαρκών της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Ένα χρόνο αργότερα, η Evelyn ίδρυσε το Breast Cancer Research Foundation® (BCRF), έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, για τη άντληση χρηματοδότησης η οποία θα αφορούσε αποκλειστικά την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού.

Η Evelyn ξεκίνησε ένα κίνημα _η ροζ κορδέλα είναι πλέον πανταχού παρούσα και συνώνυμη με την υγεία του μαστού_ φέρνοντας κοντά τους εργαζόμενους στην εταιρεία, τους πελάτες, τις γυναίκες, τους ερευνητές, τους ηγέτες ανά τον κόσμο αλλά και τους ανθρώπους που είχε προσβάλει η ασθένεια για να βοηθήσουν στην εξεύρεση μιας θεραπείας.

Η επίδρασή της Εκστρατείας στην θνησιμότητα και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής ήταν τεράστια:

Το BCRF, που ιδρύθηκε το 1993 από την Evelyn Lauder, είναι ο κορυφαίος συνεργάτης των εταιριών Estée Lauder στην Εκστρατεία. Είναι η μεγαλύτερη μη κερδοσκοπική οργάνωση για τον καρκίνο του μαστού στις Η.Π.Α. αφοσιωμένη στην εξάλειψη του καρκίνου του μαστού, υποσχόμενη για την πιο ελπιδοφόρα έρευνα στον κόσμο. Παρότι έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στην έρευνα, τη θεραπεία και τη φροντίδα, εκτιμάται ότι μία γυναίκα στις Η.Π.Α. διαγιγνώσκεται με καρκίνο του μαστού κάθε δύο λεπτά. (Πηγή: American Cancer Society)

Το διάστημα που η Estée Lauder Companies χρηματοδοτεί πρωτοποριακή έρευνα μέσω του BCRF, έχει σημειωθεί τεράστια πρόοδος:

  • Τα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο του μαστού μειώθηκαν κατά 38% τα τελευταία είκοσι χρόνια. • Τα ποσοστά επιβίωσης των τελευταίων πέντε ετών είναι μεγαλύτερα από 90% όταν ο καρκίνος του μαστού διαγιγνώσκεται εγκαίρως. • Οι θεραπείες προσαρμόζονται στον τύπο καρκίνου του μαστού ενός ατόμου, επειδή τώρα γνωρίζουμε ότι ο καρκίνος του μαστού δεν είναι μια ασθένεια, αλλά πολλοί διαφορετικοί τύποι ασθένειας • Η χειρουργική επέμβαση δεν είναι τόσο επεμβατική, και σήμερα οι περισσότερες γυναίκες μπορούν να υποβληθούν σε αφαίρεση όγκου και όχι σε πλήρη αφαίρεση του μαστού (μαστεκτομή).
Νέα Υόρκη, Οκτώβριος του 2001: η Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, πρόσωπο της Εκστρατείας και ο William P. Lauder στην φωταγώγηση του Empire State Building (Photo by Kevin Mazur/Getty Images for The Estee Lauder Companies)

Η φετινή 25η επέτειος της Εκστρατείας, τιμά την κληρονομιά της Evelyn (η οποία έφυγε από τη ζωή το 2011) και το πρωτοποριακό της όραμα, ενώ ανακεφαλαιώνει τα πιο σημαντικά επιτεύγματα του ροζ κινήματος που αξίζει να θυμηθούμε εδώ:

 

 

  • Έχουν συγκεντρωθεί περισσότερα από 70 εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση της παγκόσμιας έρευνας, της εκπαίδευσης και των ιατρικών υπηρεσιών

 

  • 225 επιχορηγήσεις ιατρικής έρευνας χρηματοδοτήθηκαν μέσω του BCRF (56 εκατομμύρια δολάρια από τα συνολικά αντληθέντα κεφάλαια) που αντιστοιχούσαν σε 1.120.000 ώρες έρευνας

 

  • Η έρευνα και η πρόοδος ενάντια στον καρκίνο του μαστού επιταχύνθηκαν – σώζοντας ζωές και βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής.

 

  • 150 εκατομμύρια ροζ κορδέλες έχουν διανεμηθεί παγκοσμίως μέσω των stand ομορφιάς των μαρκών της εταιρίας παγκοσμίως

 

  • Περισσότεροι από 1.000 φωταγωγήσεις έχουν γίνει σε όλο τον κόσμο για να ευαισθητοποιήσουν για τον καρκίνο του μαστού και να τιμήσουν εκείνους που τους άγγιξε η ασθένεια
  • Το φωταγωγημένο Grand Palais στο Παρίσι

    Το φωταγωγημένο Ζάππειο

 

  • Η Εθνική Ημέρα Μαστογραφίας καθιερώθηκε την τρίτη Παρασκευή κάθε Οκτωβρίου

 

  • Η εκστρατεία συνεχίζει να επεκτείνεται – τώρα είναι ενεργή σε περισσότερες από 70 χώρες – και συνδέεται με περισσότερες από 60 οργανώσεις για τον καρκίνου του μαστού σε όλο τον κόσμο

 

  • 46.000 εργαζόμενοι της εταιρίας κινητοποιούνται παγκοσμίως

 

Ωστόσο η δουλειά δεν έχει τελειώσει. Αν και τα θανατηφόρα ποσοστά του καρκίνου του μαστού μειώνονται τα τελευταία 25 χρόνια, γυναίκες και οι άνδρες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να προσβάλλονται και να πεθαίνουν από την ασθένεια. Η Παγκόσμια Εκστρατεία για τον Καρκίνο του μαστού των Estée Lauder Companies μας προσκαλεί να ενωθούμε μαζί της για να δημιουργήσουμε έναν κόσμο χωρίς καρκίνο του μαστού, με αυτόν τον πολύ απλό και ανέξοδο τρόπο: Για κάθε ποστ που ανεβάζετε με αυτά τα δύο hashtags

#PinkRibbon25

#ELCdonates

 

Η @bcacampaign δωρίζει 25 δολάρια στην έρευνα και την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού.

 

Και μένει και κάτι άλλο που πρέπει να κάνετε. Τις εξετάσεις σας. Και να το θυμίσετε και στις μητέρες, τις αδελφές, τις φίλες σας.

Το ροζ βραχιόλι του 2017 που σχεδίασε ο Δούκας Χατζηδούκας.

 

 

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below