Ο χώρος των συλλεκτικών designer παιχνιδιών, μόλις ανέδειξε έναν από τους νέοτερους δισεκατομμυριούχους της, αποδεικνύοντας πως τα πολιτιστικά φαινόμενα – ακόμα κι όταν κρύβονται σε ένα «τυφλό κουτί» – μπορούν να αποφέρουν τεράστια κέρδη.

Η Pop Mart, με έδρα το Πεκίνο, ιδρύθηκε το 2010 από τον Wang Ning ως ένα κατάστημα με πολλά brands. Όμως η στρατηγική της στροφή προς την ανάπτυξη και πώληση δικών της πρωτότυπων χαρακτήρων, μέσα από το δημοφιλές πλέον μοντέλο του “blind box” – όπου ο καταναλωτής δεν γνωρίζει ποια φιγούρα από μια σειρά θα αγοράσει, αποδείχτηκε καθοριστική για την εκρηκτική της ανάπτυξη. Το στοιχείο της έκπληξης, ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας και η συλλεκτική αξία αυτών των κουτιών δημιούργησαν ένα σχεδόν εθιστικό φαινόμενο, ειδικά στη Gen Z και στους ενήλικους συλλέκτες.

Αν και η Pop Mart έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη “οικογένεια” χαρακτήρων, κανείς δεν συγκρίνεται με τη φήμη του Labubu – του πονηρού, μικροσκοπικού, ξωτικού με τα μυτερά αυτιά και το χαρακτηριστικό χαμόγελο. Δημιούργημα του καλλιτέχνη Kasing Lung από το Χονγκ Κονγκ, ο Labubu μπήκε στο δυναμικό της Pop Mart το 2019 και, από τότε, η δημοτικότητά του έχει εκτοξευθεί. Τους τελευταίους μήνες, όμως, η μανία με τα χνουδωτά τερατάκια χτύπησε κόκκινο, χάρη στην αισθητική  της«χαριτωμένης ασχημίας», των πολυπόθητων limited editions, αλλά και τις εμφανίσεις τους σε χέρια διάσημων όπως η Rihanna – κάνοντας το φαινόμενο παγκόσμιο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by POP MART (@popmart)

Η τεράστια αυτή ζήτηση μεταφράστηκε σε εκρηκτική αύξηση εσόδων και αξίας για την Pop Mart. Μόνο το 2024, η εταιρεία σημείωσε αύξηση καθαρών κερδών κατά 188%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 13 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 1,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ). Το franchise “Monsters”, στο οποίο ανήκει ο Labubu, είδε τα έσοδά του να αυξάνονται κατά 726,6%, κατακτώντας την κορυφή των πωλήσεων της Pop Mart.

Η ιλιγγιώδης αυτή επιτυχία εκτόξευσε την προσωπική περιουσία του Wang Ning πάνω από τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας τον όχι μόνο έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Κίνας, αλλά και τον νεότερο δισεκατομμυριούχο της χώρας. Και όλα αυτά – ξεκινώντας από ένα μικρό, αινιγματικό κουτί.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below