Η τεχνητή νοημοσύνη έχει κατακτήσει τη δημιουργική βιομηχανία: από τη φωτογραφία και τη μουσική, μέχρι τη μόδα και τη διαφήμιση. Όμως, για τα fashion brands, το ζήτημα δεν είναι απλώς τεχνολογικό. Είναι βαθιά δημιουργικό και, ίσως, θέμα ταυτότητας.

Το νέο δίλημμα της μόδας

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται με ιλιγγιώδη ρυθμό, τα brands καλούνται να πάρουν θέση: να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές της ή να μείνουν πιστά στις παραδοσιακές μορφές δημιουργίας; Πολλά από αυτά βρίσκονται κάπου στη μέση, προσπαθώντας να κατανοήσουν πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία χωρίς να χάσουν τον ανθρώπινο παράγοντα που τους καθορίζει. Κάποιες εταιρείες πειραματίζονται ανοιχτά με εικόνες που έχουν δημιουργηθεί ή υποστηριχθεί από τεχνητή νοημοσύνη, βλέποντας το μέσο ως ευκαιρία να καινοτομήσουν, να  κερδίσουν χρόνο και να προσελκύσουν νεότερα κοινά. Άλλες, όμως, δηλώνουν αποφασισμένες να μην εντάξουν τεχνητά παραγόμενα στοιχεία στις καμπάνιες τους, επιμένοντας στην αξία της «αληθινής» δημιουργίας και της ανθρώπινης έκφρασης.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Business of Fashion (@bof)

Η Aerie και το νέο νόημα του «real»

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Aerie, η θυγατρική της American Eagle. Το 2014 είχε κάνει μια τολμηρή κίνηση για τα δεδομένα της εποχής: δεσμεύτηκε δημόσια ότι δεν θα ρετουσάρει ποτέ ξανά τα σώματα των μοντέλων της. Μια δεκαετία αργότερα, επεκτείνει αυτή τη φιλοσοφία και στον ψηφιακό κόσμο, ανακοινώνοντας ότι δεν θα χρησιμοποιεί περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης ούτε στα πρόσωπα, ούτε στις συνεργασίες, ούτε ακόμη και στη μουσική των διαφημίσεών της. Όπως αναφέρει άρθρο του The Business of Fashion, η απόφαση αυτή ενίσχυσε την εμπιστοσύνη του κοινού και βρήκε θερμή ανταπόκριση από τη Generation Z, η οποία δείχνει αυξημένη ευαισθησία απέναντι στην υπερβολική χρήση της τεχνολογίας στις καμπάνιες. Για την Aerie, το «Aerie Real» αποκτά έτσι ένα νέο, πιο σύγχρονο νόημα: το πραγματικό δεν είναι μόνο αρετουσάριστο, αλλά και μη τεχνητό.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Aerie (@aerie)

Όταν η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται δημιουργικός σύμμαχος

Φυσικά, υπάρχουν και εκείνοι που δεν βλέπουν το ΑΙ ως απειλή, αλλά ως πηγή έμπνευσης. Το ιστορικό brand Fiorucci, για παράδειγμα, συνεργάστηκε πρόσφατα με έναν καλλιτέχνη που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναδημιουργήσει εμβληματικά σχέδια της δεκαετίας του ’70. Το αποτέλεσμα; Ένα μείγμα νοσταλγίας και φουτουρισμού που απευθύνεται σε ένα κοινό εξοικειωμένο με τον ψηφιακό πολιτισμό. Για τα brands που ακολουθούν αυτή τη λογική, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι «συντόμευση» της δημιουργίας, αλλά ένα ακόμη εργαλείο που μπορεί να προσφέρει νέες μορφές έκφρασης. Ναι μεν υπάρχει ρίσκο, κυρίως γύρω από το ζήτημα της αυθεντικότητας, αλλά η παρουσία της τεχνητής νοημοσύνης μοιάζει αναπόφευκτη.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FIORUCCI (@fiorucci)

Η αξία της διαφάνειας

Πέρα από το αν ένα brand χρησιμοποιεί ή όχι τεχνητή νοημοσύνη, εκείνο που φαίνεται να έχει σημασία είναι η διαφάνεια. Η ειλικρίνεια ως προς τον τρόπο δημιουργίας των διαφημιστικών εικόνων χτίζει εμπιστοσύνη, ειδικά σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές αναγνωρίζουν εύκολα πότε κάτι «μοιάζει ψεύτικο». Πολλές εταιρείες επιλέγουν να επικοινωνούν ξεκάθαρα τη στάση τους για να αποφύγουν τυχόν αντιδράσεις και να δείξουν συνέπεια απέναντι στις αξίες τους. Αυτή η διαφάνεια, όπως τονίζει το άρθρο του The Business of Fashion, είναι πλέον κεντρικό στοιχείο του branding: η ειλικρίνεια γίνεται μέρος της στρατηγικής εικόνας.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below