Άραγε πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram; Είναι μια ερώτηση που έχει προκαλέσει μεγάλη σύγχυση στους χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας εδώ και καιρό. Αν περνάς αρκετό χρόνο της καθημερινότητάς σου στο Instagram, θα γνωρίζεις ήδη ότι ο αλγόριθμος μπορεί να συμπεριφέρεται με μυστηριώδεις τρόπους. Αλλά μόλις καταλάβεις πώς λειτουργεί πραγματικά, μπορείς να εφαρμόσεις κάθε στρατηγική ώστε να γυρίσει προς όφελός σου κάθε πολυπλοκότητα.

Αν είσαι μεγάλη οπαδός της εφαρμογής ή έχεις επιχείρηση και χρειάζεσαι να αυξήσεις το κοινό σου, είναι αναγκαίο να καταλάβεις απλά και γρήγορα πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram για τις δημοσιεύσεις στο feed, τις Ιστορίες και τα IGTV βίντεο σου μέσα από τις κορυφαίες συμβουλές των ειδικών.

Σύμφωνα με την ψηφιακή πλατφόρμα, υπάρχουν 6 βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον αλγόριθμό του:

1. Ενδιαφέρον

Η ροή σου στο Instagram δεν βασίζεται μόνο στους λογαριασμούς που ακολουθείς, αλλά επίσης και στους λογαριασμούς και τους τύπους αναρτήσεων που σου αρέσει να παρακολουθείς. Όσο περισσότερο πιστεύει ο αλγόριθμος του Instagram ότι θα σου αρέσει ένας συγκεκριμένος τύπος ανάρτησης, τόσο συχνότερα θα εμφανίζεται στη ροή σου.

Βασικά, όσα βλέπεις στη ροή σου είναι ένας συνδυασμός όλων των συμπεριφορών σου στο Instagram. Οι λογαριασμοί με τους οποίους αλληλεπιδράς περισσότερο, τα άτομα με τα οποία σε έχουν κάνει ή έχεις κάνει tag στις φωτογραφίες και φυσικά ο τύπος αναρτήσεων που σου αρέσουν και σχολιάζεις, είναι μια πιστή αναπαράσταση των κινήσεών σου στο Instagram.

Αυτός είναι ο λόγος που η συστηματική παρουσία στην εφαρμογή είναι σημαντική. Στέλνει θετικά σήματα στον αλγόριθμο και δίνει στο κοινό σου περισσότερες ευκαιρίες να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό σου.

2. Σχέση

Ο αλγόριθμος θέλει να δώσει προτεραιότητα σε αναρτήσεις από φίλους, συγγενείς και λογαριασμούς που σε ενδιαφέρουν. Έτσι, προκειμένου το Instagram να σου δείξει αυτό που πραγματικά θέλεις, ο αλγόριθμος του χρησιμοποιεί τις αλληλεπιδράσεις σου για να φιλτράρει τους λογαριασμούς που θέλεις να παρακολουθείς συνεχώς.

Ο Thomas Dimson, software engineer στο Instagram, μοιράστηκε τον τρόπο που η δημοφιλής ψηφιακή πλατφόρμα θα μπορούσε θεωρητικά να καταλάβει ποιοι χρήστες σε ενδιαφέρουν περισσότερο, με βάση τον τρόπο που χρησιμοποιείς την εφαρμογή:

1/ Άτομα των οποίων το περιεχόμενο σου αρέσει (πιθανότατα περιλαμβάνει Ιστορίες και live βίντεο)
2/ Άτομα που στέλνεις μηνύματα
3/ Άτομα που αναζητάς
4/ Άτομα που γνωρίζεις στην πραγματική ζωή

Το Instagram θα προσπαθήσει να υπολογίσει αυτή τη σχέση (και το επίπεδο ενδιαφέροντός σου) μόλις ακολουθήσεις κάποιον, παρακολουθώντας τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράς με αυτόν για να σου προτείνει παρόμοιους λογαριασμούς.

3. Επικαιρότητα

Ο αλγόριθμος δεν δίνει μόνο προσοχή στο βαθμό αλληλεπίδρασης που λαμβάνει η ανάρτησή σου στο Instagram, αλλά επίσης εξετάζει πόσο καιρό πριν δημοσιεύτηκε η φωτογραφία. Το Instagram ενδιαφέρεται για το πότε δημοσιεύτηκε, γιατί πάντα θέλει να σου προσφέρει τις πιο πρόσφατες και ενδιαφέρουσες αναρτήσεις.

Βρίσκοντας τον εξατομικευμένο καλύτερο χρόνο για να δημοσιεύσεις στο Instagram, μπορείς να στρέψεις τον αλγόριθμο προς το μέρος σου για να αυξήσεις την προσέγγιση χρηστών και να λάβεις περισσότερα likes και ακόλουθους.

4. Συχνότητα

Πόσο συχνά ανοίγεις την εφαρμογή του Instagram; Αν είσαι συχνή επισκέπτρια, η ροή σου θα φαίνεται πιο χρονολογική, καθώς το Instagram προσπαθεί να σου δείξει τις καλύτερες δημοσιεύσεις από την τελευταία σου επίσκεψη. Αντιθέτως, αν το χρησιμοποιείς λίγο, η ροή σου θα εμφανίζει λογαριασμούς με βάση αυτό που πιστεύει το Instagram.

5. Ακόλουθοι

Πόσα άτομα ακολουθείς στο Instagram; Αν ακολουθείς πολλά άτομα, τότε το Instagram έχει περισσότερες επιλογές για να διαλέξεις, επομένως πιθανότατα δεν θα δεις όλες τις αναρτήσεις από κάθε λογαριασμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι για καλύτερη ψηφιακή “παρουσία” θα είναι καλύτερο να αφαιρέσεις τους ανενεργούς ή «φάντασμα» ακόλουθους. Αν ένα μεγάλο ποσοστό των ακόλουθών σου είναι ανενεργό, θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό για την αλγοριθμική κατάταξη του λογαριασμού σου.

6. Χρήση

Αν ξοδεύεις πολύ χρόνο στο Instagram, θα δεις περισσότερες αναρτήσεις καθώς ο αλγόριθμος φιλτράρει καλύτερα τις προτιμήσεις σου. Επιλέον, μπορεί ακόμη και να σου συστήσει παρόμοιο περιεχόμενο για να δεις με βάση τους λογαριασμούς που επισκέπτεσαι συστηματικά. Ωστόσο, αν αφιερώνεις μόνο λίγα λεπτά στην εφαρμογή κάθε μέρα, θα λάβεις ελάχιστο περιεχόμενο από τον αλγόριθμο.

Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram για τις Ιστορίες 
Συνήθως, οι Ιστορίες στο Instagram που εμφανίζονται στην αρχή της ροής σου προέρχονται από λογαριασμούς με τους οποίους αλληλεπιδράς περισσότερο, είτε μέσω επισημάνσεων “μου αρέσει”, σχόλια, προβολές Ιστοριών, αντιδράσεις ή DM.

Ο αλγόριθμος Instagram Stories δίνει επίσης μεγάλη έμφαση στην επικαιρότητα, καθώς θέλει να διασφαλίσει ότι σου δείχνει πάντα τις τελευταίες Ιστορίες από τους αγαπημένους σου λογαριασμούς. Αν αλληλεπιδράς τακτικά με έναν λογαριασμό, οι νέες Ιστορίες τους θα εμφανίζονται στο μπροστινό μέρος της ροής σου κάθε φορά που δημοσιεύουν – ακόμα και αν έχεις παρακολουθήσει όλες τις ιστορίες τους από την προηγούμενη ημέρα.

Με αυτό κατά νου, είναι καλή ιδέα να δημοσιεύεις με συνέπεια Instagram Stories, διότι έχεις περισσότερες πιθανότητες να προσεγγίσεις καινούριους χρήστες.

Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram σε βίντεο IGTV
Για βίντεο IGTV και Instagram Reels, ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στο περιεχόμενο από τους λογαριασμούς με τους οποίους αλληλεπιδράς περισσότερο, καθώς και τον τύπο των αναρτήσεων με τις οποίες συνήθως αλληλεπιδράς.

Πέρα από την αρχική ροή, το Instagram προβάλλει προτεινόμενα βίντεο IGTV και Reels στη σελίδα αναζήτησης βάσει ενός μοντέλου μηχανικής εκμάθησης.

Πώς μπορείς, όμως, να αυξήσεις τις προβολές των βίντεο IGTV και Instagram Reels; Το κόλπο είναι να τους δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη βοήθεια. Για βίντεο IGTV, μπορείς να μοιραστείς μια προεπισκόπηση 1 λεπτού στη ροή σου, δίνοντας ένα θετικό σήμα στον αλγόριθμο. Για το Reels, μοιράσου τα πάντα με την κύρια ροή σου στο Instagram και πρόσθεσε πολλά hashtags για να ενισχύσεις την εντόπισή τους από άλλους χρήστες.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below