Οι «Γάμοι του Φίγκαρο» είναι μία από τις πιο διάσημες και αγαπημένες όπερες του Μότσαρτ και μία υποδειγματική κωμωδία παρεξηγήσεων.
Βρισκόμαστε κάπου έξω από τη Σεβίλλη, στο παλάτι του Κόμη Αλμαβίβα, στα μέσα του 18ου αιώνα. Ο Φίγκαρο, θαλαμηπόλος του Κόμη, και η Σουζάννα, καμαριέρα της Κόμησσας, κάνουν τις τελευταίες ετοιμασίες πριν από το γάμο τους. Όμως ο Κόμης ποθεί τη Σουζάννα και η Μαρτσελλίνα, οικονόμος του δόκτωρος Μπάρτολο, διεκδικεί τον Φίγκαρο. Στο ίδιο παλάτι κυκλοφορεί ο νεαρός Κερουμπίνο, ερωτευμένος με την Κόμησσα, αλλά και όλες τις γυναίκες που περνούν από μπροστά του! Ακολουθούν μπερδέματα που θα οδηγήσουν σε πρόσκαιρη αναβολή του γάμου του Φίγκαρο, ενώ ο Κερουμπίνο διατάσσεται να καταταγεί στο στρατό. Εκείνος όμως είναι μια “ερωτευμένη πεταλούδα”, ένα αγόρι ερωτευμένο με όλες τις γυναίκες. Στο νέο ανέβασμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το ρόλο του Κερουμπίνο τραγουδάει η μέτζο σοπράνο Άρτεμις Μπόγρη, που μεταμορφώθηκε εντυπωσιακά για χάρη του ρόλου.

φωτογραφία: Ανδρέας Σιμόπουλος

“Νιώθω πραγματικά πολύ τυχερή που συμμετέχω σ’ αυτή την παραγωγή και που έχω τη τύχη να τραγουδάω το ρόλο του Κερουμπίνο, του μικρού Χερουβείμ δηλαδή!”, λέει η μεσόφωνος που απολαύσαμε πέρσι στις παραστάσεις «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Κάρμεν», «Υπόθεση Μακρόπουλου» και «Ο Μαγικός Αυλός». «Ο Μότσαρτ δείχνει το δρόμο στην προσέγγιση του ρόλου βάζοντας ένα κορίτσι να τραγουδήσει το ρόλο του Κερουμπίνο, που είναι ένα αγόρι σε εφηβική ηλικία», συνεχίζει η μεσόφωνος που γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε πιάνο και κλασικό τραγούδι ενώ παράλληλα ολοκλήρωνε τις σπουδές της στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιά. «Ο Κερουμπίνο ανακαλύπτει τον έρωτα, τη φύση του, την αίσθησή του, γράφει τραγούδια στο όνομα της αγάπης και παρόλο που η Κοντέσσα αποτελεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου, ο ίδιος ο έρωτας αποτελεί γι’ αυτόν την υπέρτατη αξία. Το γεγονός ότι ο ρόλος τραγουδιέται από κορίτσι δίνει στην υπόσταση του Κερουμπίνο τον απαράμιλλο συνδυασμό του αυθόρμητου, εφηβικού ανδρισμού με την τρυφερότητα της γυναικείας φύσης. Ο Κερουμπίνο μιλάει στις γυναίκες για τον έρωτα έτσι όπως τον κατανοούν και τον θέλουν αυτές. Τις αγαπάει γυναικεία και τις ποθεί ανδρικά. Ο Μότσαρτ πετυχαίνει αυτό το συνδυασμό με τόσο απλό και μαγικό τρόπο που δεν χρειάζεται να ψάξεις και να κάνεις πολλά. Η σαφήνεια και η αμεσότητα του λόγου και της μουσικής σου δείχνουν πολύ καθαρά το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις».

«Οι γάμοι του Φίγκαρο» παρουσιάζονται στις 27, 29, 31 Μαρτίου & 12, 14, 16, 17, 20 Απριλίου στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της ΕΛΣ
στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε μουσική διεύθυνση Μάριου Παπαδόπουλου – Γιώργο Μπαλατσινού και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη.
Αναλυτικά οι συντελεστές και η διανομή:
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Μάριος Παπαδόπουλος (27, 29, 31/3 & 12/4) – Γιώργος Μπαλατσινός (14, 17, 20/4)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλέξανδρος Ευκλείδης
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΔΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΡΙΑ: Αγγέλα-Κλεοπάτρα Σαρόγλου
ΣΚΗΝΙΚΑ: Γιάννης Κατρανίτσας
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ιωάννα Τσάμη
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Μελίνα Μάσχα
ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ: Κωνσταντίνος Ρήγος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΧΟΡΩΔΙΑΣ: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
ΚΟΜΗΣ ΑΛΜΑΒΙΒΑ Δημήτρης Τηλιακός (29/3 & 12, 14/4), Διονύσης Σούρμπης (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΚΟΜΗΣΣΑ ΑΛΜΑΒΙΒΑ Μαρία Μητσοπούλου (29/3 & 12, 14/4), Μυρσίνη Μαργαρίτη (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΣΟΥΖΑΝΝΑ Βασιλική Καραγιάννη (29/3 & 12, 14/4), Χρύσα Μαλιαμάνη (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΦΙΓΚΑΡΟ Παναγιώτης Οικονόμου (29/3 & 12, 14/4), Γιάννης Σελητσανιώτης (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΚΕΡΟΥΜΠΙΝΟ Άρτεμις Μπόγρη (29/3 & 12, 14/4), Μιράντα Μακρυνιώτη (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΜΑΡΤΣΕΛΛΙΝΑ Έλενα Κελεσίδη (29/3 & 12, 14/4), Δέσποινα Σκαρλάτου (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΔΟΚΤΩΡ ΜΠΑΡΤΟΛΟ Δημήτρης Κασιούμης (29/3 & 12, 14/4), Χριστόφορος Σταμπόγλης (31/3 & 17, 20/4)
ΝΤΟΝ ΜΠΑΖΙΛΙΟ Νίκος Στεφάνου (29/3 & 12, 14/4), Χρήστος Κεχρής (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΝΤΟΝ ΚΟΥΡΤΣΙΟ Σταμάτης Μπερής (29/3 & 12, 14/4), Διονύσης Μελογιαννίδης (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΜΠΑΡΜΠΑΡΙΝΑ Μαριλένα Στριφτόμπολα (29/3 & 12, 14/4), Άννυ Φασσέα (27, 31/3 & 17, 20/4)
ΑΝΤΟΝΙΟ Κωστής Ρασιδάκις (29/3 & 12, 14/4), Μιχάλης Κατσούλης (27, 31/3 & 17, 20/4)
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below