Οι περισσότεροι νιώθουμε «μαραζομένοι», λένε οι επιστήμονες. Ειδικά τον τελευταίο χρόνο, που ο κόσμος μας κλονίστηκε από την πανδημία του κορωνοϊού και τις επιπτώσεις της όχι μόνο στη σωματική, αλλά και την ψυχική υγεία.

Το αίσθημα της ματαίωσης και του ανικανοποίητου κυριάρχησε μέσα μας και η έλλειψη κινήτρου μάς κυρίευσε. Στα αγγλικά όλη αυτή η κατάσταση περιγράφεται ως “languishing”. Μια εκτεταμένη κατάσταση αρνητικών συναισθημάτων, έλλειψης ενδιαφέροντος και τέλματος.

Αν κοιτάξει κανείς τη ζωή του, βέβαια, θα καταλάβει πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μπορεί να νιώθει έτσι. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό μοιάζει να γιγαντώθηκε σε συνδυασμό με το άγχος, τον φόβο και τη σύγχυση που επικράτησε γύρω από τον κορωνοϊό.

Ευτυχώς, υπάρχουν βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις αν νιώθεις και εσύ πως βρίσκεσαι σε τέλμα.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below
  • Επικεντρώσου στις πιο βασικές σου ανάγκες. Ρώτησε τον εαυτό σου αν τρως σωστά. Αν ξεκουράζεσαι επαρκώς. Αν κάνεις όσα διαλείμματα χρειάζεσαι μέσα στην ημέρα. Έτσι θα νιώθεις πιο συγκεντρωμένη.
  • Ασχολήσου ξανά με όσα σου έφερναν κάποτε χαρά. Σου άρεσε να παίζεις μουσική; Να περπατάς; Να κάνεις ποδήλατο; Τώρα είναι η ευκαιρία να ξεκινήσεις ξανά!
  • Ακολούθησε μια ρουτίνα πρωί και βράδυ. Έτσι θα καταφέρεις να κοιμάσαι πιο σωστά και να ξεκινάς την ημέρα σου με συγκεκριμένους στόχους.
  • Αξιολόγησε τα συναισθήματά σου. Δώσε τους όνομα και εξέφρασε πώς νιώθεις. Το να κάνεις τα συναισθήματά σου συγκεκριμένα θα σε βοηθήσει να τα κατανοήσεις καλύτερα, αλλά και να τα αντιμετωπίσεις ορθότερα.