Από τον Λευτέρη Τρίγκα

Ο Αρης Βεζενές γεννήθηκε πολίτης του κόσμου. Μεγάλωσε και δούλεψε στη Νέα Υόρκη, κατάγεται από το Μεγανήσι και μεγαλουργεί, μέχρι στιγμής, στην Αθήνα και τη Σαντορίνη. Ενας δημιουργός γεύσης «υψηλών ταχυτήτων» σε σπορ έκδοση. Ο Αρης Βεζενές είναι bon vivant. Περιποιημένος, φρεσκοξυρισμένος, με διακριτικό αλλά χαρακτηριστικό άρωμα, ντυμένος με λινό πουκάμισο με τα αρχικά του, μύστης της ελληνικής, αμερικανικής, γαλλικής και ιαπωνικής κουζίνας. Για να συμπληρωθεί το γαϊτανάκι αυτής της ξεχωριστής προσωπικότητας, προσθέστε και την αγάπη του για τα πολυτελή αυτοκίνητα. Επρεπε να το είχα προβλέψει.

«Από μικρός θαύμαζα τα όμορφα αυτοκίνητα. Με φανταζόμουν να οδηγώ το “Little Bastard” του Τζέιμς Ντιν. Αυτός ο αντισυμβατικός νεαρός ταυτίστηκε με τη μικρή ασημένια Porsche 550 Spyder, αυτές οι vintage εκδοχές του είναι εικονικές. Το σχέδιο και το κέλυφος του αυτοκινήτου είναι σημαντικά για εμένα. Το νέο Taycan απαντά σε όλα αυτά που θέλω, ειδικά στην ηλικία και τις ανάγκες που έχω τώρα. Τα καλά πράγματα που αγοράζεις για να τιμήσεις τον εαυτό σου πρέπει να τα χρησιμοποιείς κάθε μέρα. Θέλω να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο κάθε μέρα, να τρώνε στα εστιατόριά μου κάθε μέρα. Ναι, μπορείς να αγοράσεις ένα Taycan και να γίνει το αυτοκίνητο της ζωής σου», απαντά ο Αρης Βεζενές στο Marie Claire.

Η Porsche, η γερμανική εταιρεία κατασκευής σπορ πολυτελών επιβατικών αυτοκινήτων, ταυτισμένη με τον απόλυτο σχεδιασμό, την οδηγική απόλαυση και το πάθος, διοργάνωσε με επιτυχία την πρώτη «Taycan Gourmet Experience» στη γαλλική Προβηγκία. Με την Taycan, το πρώτο 100% ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της εταιρείας, επεκτείνουν αυτό το πάθος σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο. Οπως όλα τα αυτοκίνητα της Porsche, η Taycan είναι κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο, είναι μια φιλοσοφία: οδήγηση με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αθόρυβο, με μοντέρνο σχεδιασμό και πολυτελές εσωτερικό. Δημοσιογράφοι και influencers από όλους τους χώρους κλήθηκαν να ανακαλύψουν τον «τρόπο ζωής της Taycan» σε μια τυπική γαλλική ατμόσφαιρα οδηγώντας ανάμεσα σε όμορφους δρόμους και τοπία, με εκλεκτό φαγητό και χειροποίητα προϊόντα σε μια τυπική βίλα της Προβηγκίας στη Νότια Γαλλία στα τέλη του Απριλίου. Από την Ελλάδα η επιλογή του Άρη ήταν ιδανική.

«Υπήρξε ένα πολύ αστείο περιστατικό. Με ρωτούσαν οι influencers με ποια ιδιότητα βρέθηκα εγώ εκεί, καθώς δεν φωτογραφιζόμουν συνέχεια. Και απάντησα, αφελώς, πως απλώς είμαι ένας consumer ή ένας tastemaker. Ετσι άλλωστε συστήνω τον εαυτό μου πάντα. Βρέθηκα σε μια αγέλη γυναικών που με κοιτούσαν με καχυποψία. Ομως η ιδέα της εταιρείας ήταν να βρεθούν άνθρωποι από ετερόκλητα επαγγέλματα, διαφορετικού δημογραφικού κοινού, που απλώς αγαπούν τα αυτοκίνητα. Αυτό με έκανε πολύ χαρούμενο, καθώς ένα καλό αυτοκίνητο μας αφορά όλους», απαντά. Σε δύο μέρες οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία σε τέσσερις διαφορετικές διαδρομές στον γαλλικό Νότο.

Ενας σταθμός στον εορτασμό της νέας κυκλοφορίας της Taycan ήταν το Château La Coste, πνευματικό τέκνο του Ιρλανδού κτηματομεσίτη Πάντι ΜακΚίλεν και της ομάδας του. Ενας πρώην τοπικός αμπελώνας που μπολιάστηκε με μια σειρά από νέα βιοδυναμικά αμπέλια. Σχεδιασμένο από το στούντιο Tangram, με καθαρή μοντερνιστική αισθητική, με αντικείμενα και χώρους διά χειρός της αφρόκρεμας της σύγχρονης καλλιτεχνικής σκηνής όπως ο Ρέντσο Πιάνο, ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο Φρανκ Γκέρι και η Ζάχα Χαντίντ.

«Τα ταξίδια με αυτοκίνητο είναι ονειρικά. Η φύση στην Προβηγκία ήταν στην καλύτερή της στιγμή τον Απρίλιο. Καθώς μένω στο κέντρο της Αθήνας, απολαμβάνω πραγματικά να οδηγώ στον ανοιχτό δρόμο και λόγω δουλειάς το κάνω τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Ονειρεύομαι με τη γυναίκα μου να κάνουμε ένα road trip στον αμερικανικό Νότο κάποια στιγμή. Οσα μπορείς να δεις μέσα από το παρμπρίζ δεν τα βλέπεις πουθενά αλλού».

Τι κάνει όμως ένα Taycan τόσο σπουδαίο;

«Είναι ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα. Εχω μελετήσει πολύ καλά αυτό το συγκεκριμένο μοντέλο. Είναι μια αληθινή επανάσταση σε τέσσερις τροχούς. Μιλώντας μάλιστα με το σχεδιαστικό τμήμα της Porsche, εκτός του ότι είναι ταγμένοι στη φιλοσοφία της εταιρείας, μου εξήγησαν ότι η Taycan είναι αποτέλεσμα μεγάλης έρευνας. Ισως το μεγαλύτερο πράγμα που θαυμάζω και ταυτίζομαι με την Porsche είναι πως δεν βιάζεται ποτέ να πιάσει τον αέρα της εποχής. Δίνει χρόνο και επιδιώκει την τελειότητα. Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, μπορεί να δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά κατάφερε ξανά να προσπεράσει όλα εκείνα που υπάρχουν ήδη στο δρόμο. Δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία για πρώτες εντυπώσεις και η Porsche το αναγνωρίζει αυτό, κάτι που με βρίσκει σύμφωνο. Το αυτοκίνητο αυτό είναι ολοκληρωμένο, αν και υπάρχουν custom επιλογές, μπορεί κανείς να το καταλάβει. Αυτή είναι η οικολογική απάντηση της Porsche και δεν θα υπάρξει άλλη, μια και καλή. Συνέπεια και πρώτη ύλη, όπως η δική μου μαγειρική φιλοσοφία».

 

Ποιο πιάτο του θεωρεί το δικό του «υβριδικό»; Εκείνο που είναι μοναδικό και προσφέρει καινοτομία.

«Δημιουργώ πιάτα που επιδιώκω να χριστούν κλασικά. Το beef nigiri στο “Βirdman” είναι μερακλίδικο και πρωτοποριακό, καθώς συνηθίζεται να γίνεται με ψάρι. Οταν το σκέφτηκα, όλοι μου έλεγαν ότι είμαι τρελός. Τελικά είναι κάτι καινούριο και χαίρομαι που το έκανα πρώτος».

Ο Αρης διαχειρίζεται επίσης ένα μεγάλο brand. Δεν είναι μόνο σεφ ή επιχειρηματίας, αλλά έχει δημιουργήσει και μια δική του αυτοκρατορία η οποία περιστρέφεται αριστοτεχνικά εντός και εκτός της γαστρονομίας. Με τον ίδιο τρόπο η Porsche είναι σήμα κατατεθέν με άξονα το αυτοκίνητο, αλλά επίκεντρο τον οδηγό και τις προσωπικές του ανάγκες. Είναι εύκολο, λοιπόν, να απευθυνθούν οι καταναλωτές σε δύο μεγαθήρια για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους; Πόσο προσβάσιμο όμως είναι από τη σκοπιά της τιμής;

«Πρέπει αρχικά να ορίσουμε τι είναι ακριβό και τι όχι. Ο μέσος Ελληνας μπορεί να θεωρεί το “Vezene” ακριβό εστιατόριο, αλλά οι διεθνείς πελάτες μου απολαμβάνουν υπηρεσίες υψηλής γαστρονομίας και εξυπηρέτησης σε μια τιμή 30% κάτω από εκείνη της χώρας τους. Πρέπει να απενοχοποιήσουμε την απόλαυση. Προφανώς και γνωρίζει κάποιος τις τιμές τις δικές μου, όπως και εκείνες της Porsche. Ο καθένας έχει τα γούστα του, αλλά η Taycan φορτίζει σε πέντε λεπτά για κάθε 100 χλμ., άρα μπορεί να περιμένεις στην ουρά για να φορτίσεις, όμως ξέρεις πως θα φύγεις για τον προορισμό σου πρώτος. Αυτό εμένα με έχει πείσει».

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below