Πώς θα είναι το shopping του μέλλοντος; Ή μάλλον πώς είναι ήδη, τουλάχιστον στα κέντρα των πόλεων, που έχουν πήξει από αυτοκίνητα; Για το νέο κατάστημα της ΙΚΕΑ στην καρδιά της Βιέννης το αρχιτεκτονικό γραφείο Querkraft Architekten οραματίστηκε μια car-free εμπειρία, σε ένα κτίριο με καταπράσινη πρόσοψη καλυμμένη με δέντρα.

Το καινούριο store, το σχέδιο του οποίου αποκαλύφθηκε το 2020, σύμφωνα με αφιέρωμα του Dezeen θα είναι προσβάσιμο αποκλειστικά με τα πόδια και με δημόσιες συγκοινωνίες, θα εκτείνεται σε επτά επίπεδα και αποτελεί μια απάντηση «στις συμπεριφορές μετακίνησης και κατανάλωσης που έχουν αλλάξει ριζικά» και ένα όραμα για μια «βιώσιμη εμπειρία shopping».

Πώς θα μεταφέρονται όμως στο σπίτι βαριά και ογκώδη αντικείμενα, αφού δεν θα μπορεί κάποιος να τα φορτώσει στο αυτοκίνητό του; Γι’ αυτό προβλέπεται υπηρεσία παράδοσης αυθημερόν. Άλλωστε, όπως εξήγησε εκπρόσωπος της σουηδικής εταιρείας: «Περίπου τα δύο τρίτα των Βιεννέζων που ζουν στο κέντρο της πόλης δεν έχουν πια αυτοκίνητο. Μετακινούνται με τη δημόσια συγκοινωνία, με τα πόδια, με το ποδήλατο ή με scooter».

«Περίπου τα δύο τρίτα των Βιεννέζων που ζουν στο κέντρο της πόλης δεν έχουν πια αυτοκίνητο. Μετακινούνται με τη δημόσια συγκοινωνία, με τα πόδια, με το ποδήλατο ή με scooter»

Κι αν σας θυμίζει κάτι η πρόσοψη του κτιρίου, είναι γιατί οι αρχιτέκτονες τη σχεδίασαν εμπνευσμένοι από τα ράφια μιας βιβλιοθήκης. Από ατσάλι και μπετόν, με βάθος 4,5 μέτρων, αγκαλιάζει το κτίριο ενσωματώνοντας βεράντες, ανοιχτούς χώρους και δωμάτια όπου επεκτείνονται τα τμήματα και οι υπηρεσίες του καταστήματος.

Έχουν προβλεφθεί, επίσης, θέσεις για 160 δέντρα και αναρριχώμενα φυτά, με σκοπό να λειτουργήσουν σαν ένα «φυσικό σύστημα κλιματισμού» και σαν σύστημα καθαρισμού αέρα στη γειτονιά. Σύμφωνα με προσομοιώσεις σε υπολογιστή, η βλάστηση του κτιρίου μπορεί να μειώσει την περιβάλλουσα θερμοκρασία κατά περίπου 1,5 βαθμό Κελσίου.

Δείτε τη σχετική ανάρτηση:

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Dezeen (@dezeen)

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below