Έναν αρκετά ιδιαίτερο τρόπο σκέφτηκε η διοίκηση των ισπανικών ταχυδρομείων για να αναδείξει και να πολεμήσει το πρόβλημα του ρατσισμού στη χώρα.

Τύπωσε γραμματόσημα στις αποχρώσεις του ανθρώπινου δέρματος, πουλώντας πιο ακριβά εκείνα που θυμίζουν περισσότερο το λευκό. Σκοπός, όπως δήλωσαν σε τοπικά μέσα, οι υπεύθυνοι ήταν να κάνουν πιο έντονες τις διακρίσεις που δημιουργούνται λόγω χρώματος στο δέρμα.

Οι εμπνευστές υποστηρίζουν ότι η καμπάνια αντανακλά την μειωμένη εκπροσώπηση από μαύρους στις ισπανικές εταιρείες. Στον επίσημο λογαριασμό τους στο Twiter, τα ισπανικά ταχυδρομεία, σημείωσαν ότι η καμπάνια στοχεύει στο «να αφυπνίσει για μια άδικη και επίπονη κατάσταση που δεν θα έπρεπε να υπάρχει».

Για τη δημιουργία των γραμματοσήμων συνεργάστηκαν με τον μη κυβερνητικό οργανισμό “SOS Racismo” και τον ακτιβιστή και ράπερ, El Chojín.

Ωστόσο, ενώ η καλή πρόθεση αναγνωρίζεται, πολλοί τονίζουν ότι η όλη κατάσταση μπορεί να γυρίσει εναντίον του σκοπού και τελικά να τονώσει τις ρατσιστικές συμπεριφορές ορισμένων. Μάλιστα, δεκάδες χρήστες των social media έστειλαν σχόλια και μηνύματα εκφράζοντας την αρνητική τους διάθεση απέναντι σε αυτή την κίνηση και σημειώνοντας πως μπορεί ο σκοπός να ήταν καλός, αλλά η εκτέλεση της καμπάνιας δεν τον αντιπροσωπεύει. Mάλιστα, οι περισσότεροι ζήτησαν από τη διοίκηση των ταχυδρομείων να αποσύρει την καμπάνια!

«Δεν μπορεί. Έλα τώρα, Ισπανία», έγραψε ένας χρήστης στο Instagram, ενώ στο Twitter πολλοί τόνιζαν το μπερδεμένο σκεπτικό πίσω από την απόφαση και απαιτούσαν το post να κατέβει.

«Και όσο πιο σκούρο το χρώμα τόσο χαμηλότερη η τιμή. Έλεος!», «Κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις», «Τι ρατσιστικό δίλημμα είναι αυτό;», ήταν μερικά από τα σχόλια κάτω από την ανάρτηση των ταχυδρομείων.

Η διοίκηση των ταχυδρομείων δεν είχε αρχικά απαντήσει, ωστόσο, έκανε μια διευκρινιστική ανακοίνωση σχετικά με τα σχόλια.

«Όσο πιο σκούρο το χρώμα του γραμματόσημου, τόσο μικρότερη αξία θα έχει», αναφέρεται συγκεκριμένα. «Επομένως, όταν κάποιος κάνει μία συναλλαγή θα χρησιμοποιεί κυρίως τα πιο σκούρα γραμματόσημα και όχι τα πιο ανοιχτά. Με αυτόν τον τρόπο κάθε γράμμα και κάθε πακέτο θα αντανακλά τις ανισότητες που γεννά ο ρατσισμός».  Το πιο σκούρο γραμματόσημο κοστίζει 70 λεπτά του ευρώ, ενώ το πιο λευκό κοστίζει 1,60€.

Παρά τις διευκρινίσεις, το κοινό συνεχίζει να αντιδρά και να τονίζει πως η καμπάνια, κάθε άλλο παρά κατά του ρατσισμού είναι.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below