Μόνο ένας είναι ο καλλιτέχνης που κατάφερε με μία εικαστική παρέμβαση, που θεωρείται σύμφωνα με τις περισσότερες νομοθεσίες του κόσμου «βανδαλισμός», να αγαπηθεί σε τέτοιο βαθμό από τους απανταχού λάτρεις του street art ώστε μέχρι και η δήμαρχος του Παρισιού να έχει ένα έργο του στο γραφείο της. Δεν είναι άλλος από τον Invader. Ο άνθρωπος που, μέσα στον παραδοσιακά εφήμερο κόσμο της τέχνης του δρόμου, βρήκε τη μονιμότητα και την αναγνώριση, λέει σε συνέντευξή του στο New Yorker: «Το έργο μου είναι σαν ληστεία τράπεζας. Ξέρω ακριβώς πώς πρέπει να πάνε όλα».

Δεν είναι όμως μόνο οι ποινικές συνέπειες που τον οδηγούν στην ανωνυμία. Κινητήρια δύναμη πίσω από ό,τι κάνει είναι το πάθος και το ίδιο ισχύει και για την ταυτότητά του. Είναι τόσο κοντά στην τέχνη, που κάποιες φορές γίνεται ο ίδιος ένα με αυτή.

Ας πάμε όμως λίγο πίσω. Ο Invader ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στη Σορβόνη τη δεκαετία του ενενήντα και ήρθε αντιμέτωπος με ένα από τα κλασικά ερωτήματα που ηχούν στο μυαλό όλων των νέων καλλιτεχνών: «Και τώρα, τι; Ό,τι και να κάνω έχει γίνει ήδη». Το ερώτημα αυτό τον οδήγησε στην τέχνη του μωσαϊκού. Το 1998 πολιόρκησε εικαστικά για πρώτη φορά το Παρίσι με 147 κομμάτια. Αποτέλεσε την πρώτη από πολλές, όπως στη συνέχεια ονομάστηκαν, εισβολές. Όπως λένε πολλοί λάτρεις του έργου του: η παλέτα του είναι οι αναμνήσεις ενός τόπου.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Invader (@invaderwashere)

Δεν πήρε πολύ χρόνο στον Γάλλο καλλιτέχνη μετά από εκείνη την πρώτη παρέμβαση να δώσει στην τέχνη του διαστάσεις που εκτείνονται πέρα από τα σύνορα της Γαλλίας αλλά και της Ευρώπης. Σήμερα έχει χαρίσει στους δρόμους 172  πόλεων και 32 χωρών έργα του, έχοντας ακόμα καταφέρει να στείλει την τέχνη του δύο φορές στο Διάστημα, αλλά και σε υποβρύχιο γλυπτό στο Κανκούν. Μέχρι και το ίδιο το σήμα του Χόλιγουντ έχει και αυτό μία μικρή «εισβολή».

Βέβαια, όπως και σε κάθε επιτυχημένο καλλιτεχνικό εγχείρημα, δεν λείπει η αντιγραφή και οι άνθρωποι που προσπαθούν να το μιμηθούν. Οι αντιγραφές αυτές οδηγούν σε ένα είδος καλλιτεχνικού κορεσμού, που παρατηρείται έντονα στη γαλλική πρωτεύουσα. Μερικοί επισκέπτες της μάλιστα έχουν δηλώσει ότι η υπερπληθώρα έργων του συγκεκριμένου street art ρεύματος φαντάζει καποιες φορές επιθετική, καθώς έχει κατακλύσει τους περισσότερους δρόμους του Παρισιού. Ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες και παρά τα οποιαδήποτε νομικά και μη εμπόδια, ο Invader έχει (καθ)ορίσει τη δημιουργία τέχνης του δρόμου και δεν σκοπεύει να σταματήσει.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below