Μετά από έναν άγονο πολιτιστικά χειμώνα και ένα φαινομενικά ατελείωτο lockdown, το θεατρόφιλο κοινό συνέρρευσε στο Θέατρο Βράχων για την πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης παράστασης του «Οθέλλου», του William Shakespeare, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Παρακολούθησε με κομμένη την ανάσα την τραγικά επίκαιρη ιστορία, που πραγματεύεται μια γυναικοκτονία, με τη συναισθηματική φόρτιση να κορυφώνεται στη σκηνή του φόνου.

Δεν ήταν όμως μόνο το ανατριχιαστικό timing που συνέβαλε σε μια αξέχαστη θεατρική εμπειρία, αλλά και το σκηνικό – ουσιαστικά, λέξεις που σχετίζονται με την υπόθεση του έργου και αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της σκηνοθεσίας: Βενετία, Κύπρος, Κύρος, Ξένος, Γιατί, Άλλος. Ήταν φυσικά και οι δυνατές ερμηνείες, με τον Γιάννη Μπέζο στον ομώνυμο, πρωταγωνιστικό ρόλο, τον Αιμίλιο Χειλάκη (Ιάγος), τη Μυρτώ Αλικάκη (Αιμιλία), τον Κώστα Κορωναίο (Βραβάντιος), τον Αλέξανδρο Βάρθη (Κάσσιος), τη Μάιρα Γραβάνη (Δυσδαιμόνα).

Τόσο η πρεμιέρα (24/6) όσο και η δεύτερη παράσταση (25/6), επίσης στο Θέατρο Βράχων, ήταν sold out. Η παράσταση συνεχίζεται με περιοδεία σε ολόκληρη την Ελλάδα και σε μεγάλα ανοιχτά θέατρα της Αττικής.

Αιμίλιος Χειλάκης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς (φωτ.: NDP)

Η ιστορία

Στον «Οθέλλο» ο Shakespeare μιλάει για τον παράφορο έρωτα που αντιβαίνει σε φυλετικές, ηλικιακές και κοινωνικές διαφορές. Είναι μια τραγωδία για τη ζήλια, την προδομένη εμπιστοσύνη και το φόβο για οτιδήποτε ξένο και διαφορετικό.

Ο έρωτας του έμπειρου και γενναίου Μαυριτανού στρατηγού με τη νεαρή και ευγενικής καταγωγής Βενετσιάνα καταρρίπτει τα στερεότυπα της εποχής, αλλά, αντί να γεφυρώσει τις διαφορές, κλονίζει τις βεβαιότητες και διαταράσσει τις κοινωνικές ισορροπίες. Ο Οθέλλος, παρόλο που έχει διακριθεί χάρη στη γενναιότητα και το ήθος του και έχει ανέλθει σε αξιώματα, δεν καταφέρνει να ενταχθεί στην κοινωνία που ζει ως ισότιμο μέλος: εκτός από το χρώμα του δέρματός του και την καταγωγή του, τον εμποδίζει η ίδια του η ανασφάλεια. Παραμένει ο μαύρος, ο ξένος, ο κατώτερος.

Στον «Οθέλλο» ο Shakespeare μιλάει για τον παράφορο έρωτα που αντιβαίνει σε φυλετικές, ηλικιακές και κοινωνικές διαφορές. Είναι μια τραγωδία για τη ζήλια, την προδομένη εμπιστοσύνη και το φόβο για οτιδήποτε ξένο και διαφορετικό.

Το έργο μιλάει ακόμα για την άσβεστη μανία του ανθρώπου να καταστρέψει οτιδήποτε ιδεατό, διαφορετικό ή ικανό να καταρρίψει τις υπάρχουσες κοινωνικές νόρμες, ενώ παράλληλα ασκεί κριτική στην υποκρισία της κοινωνίας που στην πρώτη ευκαιρία θα αποκαθηλώσει τους ευεργέτες της.

Βρισκόμαστε στη Βενετία την εποχή της ακμής της και ο Μαυριτανός Οθέλλος είναι ο πιο γενναίος και νικηφόρος στρατηγός της. Η απόφασή του να παντρευτεί μυστικά τη νεαρή, ευγενικής καταγωγής Δυσδαιμόνα προκαλεί την οργή του πατέρα της Βραβάντιου που, έξαλλος, απευθύνεται στον Δόγη της Βενετίας, θεωρώντας ότι ο Μαύρος ξελόγιασε το παιδί του. Όμως η Δυσδαιμόνα ομολογεί δημόσια τον έρωτά της και ο Δόγης, που χρειάζεται τον Οθέλλο, τον στέλνει στην Κύπρο για να αντιμετωπίσει τους Τούρκους. Εκεί ο Ιάγος, ο σημαιοφόρος του που μισεί τον Οθέλλο και θέλει να τον εκδικηθεί γιατί διάλεξε τον Κάσσιο και όχι εκείνον για υπασπιστή του, δηλητηριάζει το μυαλό του με την υποψία ότι η Δυσδαιμόνα και ο Κάσσιος έχουν ερωτική σχέση. Χρησιμοποιεί μάλιστα τη σύζυγο του Αιμιλία και τον αριστοκράτη Ροδρίγο για να τον εξαπατήσει. Ο Οθέλλος βυθίζεται στην τρέλα της ερωτικής ζήλιας, ενώ το μίσος του Ιάγου οδηγεί τον Οθέλλο στον όλεθρο.

Δες περισσότερες φωτογραφίες από την πρεμιέρα:

Αιμίλιος Χειλάκης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς (φωτ.: NDP)
Από αριστερά: Νίκος Τσιμάρας, Αλέξανδρος Βάρθης, Γιάννης Μπέζος, Κώστας Κορωναίος, Μάιρα Γαβράνη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς (φωτ.: NDP)
Αλέξανδρος Βάρθης, Γιάννης Μπέζος, Αιμίλιος Χειλάκης, Μυρτώ Αλικάκη (φωτ.: NDP)
Στο ρόλο του Δόγη της Βενετίας ο συνσκηνοθέτης της παράστασης Μανώλης Δούνιας (φωτ.: NDP)
Μάιρα Γαβράνη, Νίκος Τσιμάρας, Αλέξανδρος Βάρθης, Μυρτώ Αλικάκη, Κρις Ραντάνοφ, Κωνσταντίνος Γαβαλάς (φωτ.: NDP)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης. Διασκευή: Μανώλης Δούνιας. Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας. Πρωτότυπη Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός. Σύλληψη σκηνικού χώρου: Αιμίλιος Χειλάκης. Διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Κατερίνα Χάρου. Κοστούμια: Makis Tselios Atelier. Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος. Βοηθός Σκηνοθετών: Νίκος Τσιμάρας. Αγωγή Λόγου: Ηλίας Παπαθανασίου

ΔΙΑΝΟΜΗ
Οθέλλος: Γιάννης Μπέζος. Ιάγος: Αιμίλιος Χειλάκης. Αιμιλία: Μυρτώ Αλικάκη. Βραβάντιος: Κώστας Κορωναίος. Κάσσιος: Αλέξανδρος Βάρθης. Δυσδαιμόνα: Μάιρα Γραβάνη. Ροδρίγος: Κωνσταντίνος Γαβαλάς. Μοντάνος: Κρις Ραντάνοφ. Δόγης: Μανώλης Δούνιας. Μπιάνκα: Ελευθερία Κοντογεώργη. Λουδοβίκος: Νίκος Τσιμάρας

Η προπώληση συνεχίζεται στο www.viva.gr

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below