Αυτή δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που ένα παλιό τραγούδι γίνεται ξανά χιτ χάρη στην ποπ κουλτούρα, ωστόσο το παράδειγμα του Murder on the Dancefloor της Sophie Ellis Bextor αποδεικνύει για ακόμα μια φορά τη δύναμη του περιεχομένου με το οποίο μπορεί να διασκεδάσει το κοινό, ειδικά όταν αυτό χρησιμοποιεί πλατφόρμες όπως το TikTok. Αυτό, βέβαια, δεν είναι το μόνο ενδιαφέρον πράγμα πίσω από το τραγούδι.


Το μακρινό 2001 λοιπόν, η Λονδρέζα Sophie Ellis Bextor κυκλοφόρησε το single Murder on the Dancefloor. To κομμάτι έγινε επιτυχία, συμπεριλήφθηκε στο τοπ – 40 της Μεγάλης Βρετανίας και πριν από λίγες ημέρες πραγματοποίησε τη μεγάλη επιστροφή του, εισβάλλοντας και στα αμερικανικά τσαρτ. Όλα αυτά συνέβησαν χάρη στην ταινία της Emerald Fennell, Saltburn, που έκανε πρεμιέρα φέτος και ήταν υποψήφια σε πολλές κατηγορίες Βραβείων, κάτι που προμηνύει ότι θα τη βρούμε μπροστά μας και στα Όσκαρ.

Κι ενώ με βάση την περίληψη της υπόθεσης κάποιος νομίζει ότι θα παρακολουθήσει ένα επεισόδιο σειράς εποχής, ίσως κάτι από το Λογική κι Ευαισθησία της Jane Austen, τελικά τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, με την Fennell να έχει δημιουργήσει τον ορισμό της ποπ ταινίας για το 2024. Το τραγούδι συμπεριλήφθηκε σε μία σημαντική σκηνή της και όταν η Ellis – Bextor ρωτήθηκε από κάποιον φαν στο Χ (πρώην Twitter) αν είχε σκεφτεί τη χρήση του σε μία τέτοια περίσταση, απάντησε καταφατικά. Κάτι παραπάνω ξέρει, προφανώς.


Η ταινία Saltburn είναι πολύ δημοφιλής στη γενιά Ζ, που ζει μέσα στο TikTok και τα trends του, έχοντας αυξήσει τα βίντεο που περιλαμβάνουν το συγκεκριμένο κομμάτι κατά 444% μέσα σε μία εβδομάδα. 92,2 εκ. προβολές είχαν μέχρι πριν λίγες ημέρες τα βίντεο όπου ακούγεται το κομμάτι, κάτι που μόνο με το Running up that Hill της Kate Bush και το Stranger Things μπορεί να συγκριθεί.

Το virality του τραγουδιού οφείλεται και στις διάφορες τελετές απονομών βραβείων που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο, λίγο πριν τα Όσκαρ, καθώς οι συντελεστές της ταινίας εμφανίζονται διαρκώς στις εκδηλώσεις αυτές και κρατούν την ποπ μυθολογία του τραγουδιού ζωντανή. Στο TikTok υπάρχει μάλιστα ένα συγκεκριμένο trend όπου πλούσιοι χρήστες επιδεικνύουν τον πλούτο τους και συγκεκριμένα τα σπίτια τους, πράγμα βέβαια που σημαίνει ότι ίσως δεν έπιασαν τη σάτιρα της Fennell. Αλλά ποιος νοιάζεται, το θέμα είναι η καλή μουσική να διαδίδεται με κάθε τρόπο, ειδικά αν ένα κομμάτι έχει αδικηθεί στο παρελθόν και επιστρέφει για να πάρει την εκδίκησή του (όσοι έχουν δει την ταινία μπορούν να καταλάβουν τους παραλληλισμούς).


Η Sophie Ellis Bextor χαίρεται πάρα πολύ αυτή την επιτυχία, όπως δήλωσε πρόσφατα στον Guardian, αποκαλύπτοντας μάλιστα το πώς το τραγούδι αυτό τη βοήθησε να βγει από μία κακοποιητική σχέση. Πριν κυκλοφορήσει το κομμάτι, ήταν μαζί με έναν μεγαλύτερο άνδρα, ο οποίος τη ζήλευε τόσο πολύ που συχνά δεν την άφηνε να βγαίνει έξω μόνη της, ενώ γινόταν και σωματικά βίαιος απέναντί της. Χάρη στην αρχική επιτυχία του κομματιού, η τραγουδίστρια άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι ο κόσμος της δεν χρειάζεται να είναι έτσι, και σταδιακά κατάφερε να διακόψει τη σχέση.

«Εργαζόμουν με πολλές μεγαλύτερες γυναίκες και άκουγα τα σοφά πράγματα που έλεγαν», είπε η τραγουδίστρια, που έχει αναφερθεί εκτενώς στην προσωπική της ζωή και τη μουσική της στην αυτοβιογραφία της Music, Men, Motherhood and Me, που εκδόθηκε το 2021.

Η τραγουδίστρια τόνισε στη συνέντευξή της στη βρετανική εφημερίδα ότι η ποπ καριέρα της ξεκίνησε χάρη σε μία «αποτυχία» – όχι δική της, ωστόσο. Το 2000 έγραψε και ερμήνευσε το κομμάτι Groovejet, που βασιζόταν σε μία μελωδία του DJ Spiller. Η κυκλοφορία του συνέπεσε με αυτή του solo ντεμπούτου της Victoria Beckham, κι έτσι η dance και η pop μουσική κονταροχτυπήθηκαν για την πρώτη θέση των charts. Τότε κυκλοφόρησαν αμέτρητες φήμες για μεταξύ τους κόντρα, ωστόσο η Ellis Bextor, που ξεκαθάρισε επίσημα το τοπίο 24 χρόνια μετά, μιλώντας σε ένα podcast, είπε πως δεν υπήρχε καμία επί της ουσίας σύγκρουση με την Victoria, απλώς η εμπειρία του να φτάνει το τραγούδι σου τόσο ψηλά ήταν πολύ έντονη και η ίδια προσπαθούσε να το χαρεί, όποιο κι αν ήταν το τελικό αποτέλεσμα. Βέβαια, για να πούμε την αλήθεια, η Ellis Bextor έριχνε διάφορες «μπηχτές» στην Beckham, λέγοντας π.χ. σε ραδιοφωνικές εκπομπές πως «ήταν ώρα να ξεκουραστεί», οι δυο τους βέβαια τα είχαν βρει ήδη εδώ και 23 χρόνια, απλώς το ζήτημα στο μεταξύ είχε ξεχαστεί.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bradley Stern (@muumuse)


To Out of Your Mind της Beckham παρέμεινε στις πρώτες θέσεις των βρετανικών τσαρτ για ελάχιστες ημέρες, ενώ το Groovejet ήρθε πρώτο και κυριάρχησε στις πωλήσεις. Η Sophie είχε κερδίσει την Victoria σε αυτό το ματς, χάρη στο ιδιαίτερο στιλ της, με δεδομένο ότι η ίδια είχε και πολλά indie μουσικά στοιχεία στην κουλτούρα της, η οποία αντανακλάται ακόμα και σήμερα στις δημιουργίες της. Το ξεχωριστό στιλ της τραγουδίστριας φάνηκε και με το Murder on the Dancefloor, το video clip του οποίου είναι σκηνοθετημένο από τη στενή της φίλη Sophie Muller και πηγαίνει κόντρα στο στιλ των κομματιών των Spice Girls, καθώς το περιεχόμενό του είναι πολύ πιο extreme, πηγαίνει αντίθετα στη συλλογικότητα που αναδύεται από τις δουλειές μίας girld band, και η ίδια υποδύεται την κακιά της ιστορίας.

Πλέον οι αντίπαλοι της Ellis Bextor στα τσαρτ είναι άλλοι, ωστόσο αυτό το ζήτημα δεν την απασχολεί καθόλου. Ίσα ίσα, θεωρεί παιδιάστικη τη συμπεριφορά να σηκώνει το φρύδι για την «καθυστερημένη» επιτυχία του τραγουδιού της, παρότι θεωρεί μαγικό αυτό που συνέβη. Απλώς οι υπόλοιποι ελπίζουμε να μην εμπνευστεί κανείς από τους στίχους, παρά μόνο να απολαύσει τη μελωδία και το χορό.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below