Ο Έλληνας αρχιμουσικός Δημήτρης Μητρόπουλος συναντά στη Νέα Υόρκη την Άλμα Μάλερ, χήρα του Αυστριακού συνθέτη Γκούσταβ Μάλερ, για να της ζητήσει την άδεια να διευθύνει μια συμφωνία του συνθέτη, άγνωστη ακόμη στο κοινό. Ο Κλάους Μαν, γιος του συγγραφέα Τόμας Μαν, αναζητά τα ίχνη του πατέρα του σ’ ένα ξενοδοχείο στις Κάννες, όπου ο τελευταίος συνήθιζε να συχνάζει. Ένας μυστηριώδης γκρουμ, ο οποίος γνώριζε τον διάσημο συγγραφέα, δίνει στον Κλάους πληροφορίες που τον εξωθούν στα άκρα.

Οι τέσσερις βασικοί χαρακτήρες του Χριστόφορου Χριστοφή συναντιούνται στην Καλιφόρνια, όπου ζουν αυτοεξόριστοι, μακριά από τα προβλήματα που δημιούργησε ο πόλεμος στην Ευρώπη. Το νέο έργο του, «Ανεμοστρόβιλοι του πεπρωμένου», εκτυλίσσεται μεταξύ του 1949 και του 1952, ωστόσο υπάρχουν πολλές αναφορές σε προγενέστερα γεγονότα του 20ού αιώνα: Μεσοπόλεμος, άνοδος του ναζισμού στη Γερμανία, Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Με αφορμή τη θεατρική μεταφορά του κειμένου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε τρεις παραστάσεις (Τετάρτη 20, Πέμπτη 21 και Παρασκευή 22 Μαρτίου), ο συγγραφέας γράφει στο Marie Claire για τα αληθινά γεγονότα αλλά και τις ανεπίσημες πληροφορίες που ενέπνευσαν την επινοημένη συνάντηση του Μητρόπουλου με τη Μάλερ.

© Manos Manios

«Πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο η μουσική του Γκούσταβ Μάλερ εθεωρείτο avant-garde και δύσκολη. Αλλά ο Έλληνας αρχιμουσικός Δημήτρης Μητρόπουλος, που γνώριζε πολύ καλά το ρεπερτόριο αυτό, όπως και άλλων συνθετών της συγκεκριμένης γενιάς, στη δεκαετία 1950-1960 ερμήνευσε όλα τα συμφωνικά έργα του Μάλερ, τα οποία ήταν σχεδόν άγνωστα στο ευρύτερο κοινό της εποχής εκείνης. Μάλιστα όταν ανέλαβε τη διεύθυνση της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης, όπου άφησε εποχή, απ’ ό,τι έμαθα από Αμερικανούς απογόνους μουσικών εκείνης της ορχήστρας (είχα την τύχη να τους γνωρίσω εκεί το 1994) ο Μητρόπουλος είχε συναντήσει τη χήρα του Γκούσταβ Μάλερ, Άλμα, η οποία εκπροσωπούσε τον μεγάλο συνθέτη. Λέγεται πως εκείνη τού έδειξε μεγάλο θαυμασμό και εκτίμηση. Αυτή η ανεπίσημη πληροφορία μού έδωσε αφορμή ως δραματουργό να πλάσω μια ποιητική και έντονη συνάντηση ανάμεσα σ’ αυτές τις δύο μοναδικές περιπτώσεις ανθρώπων, προερχομένων από διαφορετικές χώρες σε έναν ξένο τόπο, όπου η μεν Μάλερ ένιωθε εξόριστη με συντροφιά τις αναμνήσεις της, ο δε Μητρόπουλος ήταν ένας ανερχόμενος μύθος στο μουσικό στερέωμα της εποχής».

Info

«Ανεμοστρόβιλοι του πεπρωμένου», ψυχολογικό δράμα του Χριστόφορου Χριστοφή. 20, 21, 22 Μαρτίου, 21:00, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας. Mε αγγλικούς υπέρτιτλους. Τιμές εισιτηρίων 12 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι), 20 €. Η παράσταση είναι κατάλληλη για κοινό άνω των 12 ετών. Eισιτήρια: τηλ. 210 7282333, megaron.gr

Συντελεστές

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Χριστόφορος Χριστοφής. Χορογραφία: Έρση Πήττα. Σκηνικά: Άση Δημητρολοπούλου. Κοστούμια: Εριέττα Βορδώνη. Σχεδιασμός φωτισμού: Αντώνης Παναγιωτόπουλος. Ερμηνεύουν: Νικόλας Παπαγιάννης, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Μαύρος, Αλμπέρτο Φάις.

 

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below