“Το μπαλέτο δεν χρειάζεται ένα εκπαιδευμένο κοινό” μας λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής των μπαλέτων Bejart, Gil Roman. Κάτι που αποδεικνύεται έμπρακτα από το πλήθος του κόσμου που παρακολουθεί τις παραστάσεις τους, σε όποια γωνιά του πλανήτη κι αν βρεθούν. Το ελληνικό κοινό δεν αποτελεί εξαίρεση. Μετά την μεγάλη ανταπόκριση που είχε η διπλή παράσταση που έδωσαν στο Ηρώδειο στις 15 και 16 Σεπτεμβρίου, θα επιστρέψουν στο Μέγαρο Μουσικής. Από τις 20 έως τις 30 Δεκεμβρίου θα παρουσιάσουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την φημισμένη όπερα του Μότσαρτ Μαγικός Αυλός.

Στο Ηρώδειο παρουσίασαν τα έργα “7 ελληνικοί χοροί” σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη, “Bolero” σε μουσική του Maurice Ravel και  την χορογραφία “Tous les hommes presque toujourss’ imaginent” του βραβευμένου Gil Roman. “Δεν μπορούσα να ξαναγυρίσω στην Ελλάδα χωρίς να παρουσιάσω τους 7 ελληνικούς χορούς, γιατί αυτός είναι ο χώρος που έπρεπε να παρουσιαστεί το έργο λόγω του Μίκη Θεοδωράκη. Το Tous les hommes presque toujourss’ imaginent ήταν το τελευταίο που το παρουσίασα και την προηγούμενη φορά. Όσο για το Bolero, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να κλείσει μια παράσταση σε αυτό το χώρο” μας εξήγησε για την επιλογή των έργων.

Ο Gil Roman είναι ο διάδοχος του Maurice Bejart, του διάσημου χορευτή και χορογράφου που θεωρείται ο θεμελιωτής του σύγχρονου χορού και φυσικά δημιούργησε τα περίφημα μπαλέτα της Λωζάνης. Όλα ξεκίνησαν το 1987. Μετά την ίδρυσή τους, τα διηύθυνε για μία εικοσαετία -έως τον θάνατό του- ανοίγοντας την τέχνη του στο ευρύτερο κοινό. “Οι άνθρωποι είναι γεννημένοι να χορεύουν! Είναι μέρος της φύσης τους” συνήθιζε να λέει. Η αγάπη του για την Ελλάδα ήταν, επίσης, κάτι που τον χαρακτήριζε και μάλιστα είχε αναπτύξει φιλικές σχέσεις με τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Μάνο Χατζιδάκι. “Έχω δει μόνο μια φορά τον Μίκη Θεοδωράκη, σε μια βόλτα με τον Moris Bejart στο κέντρο, στην οδό Αθηνάς. Τον Μάνο Χατζηδάκι ποτέ. Δεν ξέρω πολλά πράγματα για αυτούς” αναφέρει ο Gil Roman. Ο ίδιος δηλώνει ανοιχτός στο ενδεχόμενο να δουλέψει πάνω στο έργο κι άλλων Ελλήνων δημιουργών.

Ποιο είναι το μέλλον που ονειρεύεται εκείνος για την ομάδα που ηγείται τα τελευταία 10 περίπου χρόνια; “Είμαι εδώ για να αναδείξω το έργο του Moris Βejart αλλά επειδή είναι μια δυναμική ομάδα δεν θα σταματήσει ποτέ να κάνει νέα πράγματα. Θα συνεχίσει να εξελλίσεται δυναμικά.”

“Θα επιστρέψουμε τον Δεκέμβριο με το έργο ο Μαγικός Αυλός που είναι το μοναδικό έργο του Μότσαρτ σε χορογραφία του Moris Bejart” εξηγεί κλείνοντας.