Το Παρίσι αποτέλεσε τον τελευταίο σταθμό του μήνα των μεγάλων phygital fashion weeks. Η πρωτεύουσα της ανεπιτήδευτης κομψότητας και του στιλ υποδέχτηκε μερικούς από τους πιο φημισμένους οίκους μόδας, ανάμεσα στους οποίους και ο οίκος Miu Miu.

Η νέα συλλογή της Miuccia Prada για τη σεζόν Άνοιξη /Καλοκαίρι 2021 ήταν ένας φόρος τιμής στους βασικούς κώδικες του brand. Αφιερωμένη στον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες προσαρμόζουν τα looks τους ανάλογα με τις περιστάσεις στην καθημερινότητά τους, η συλλογή παρουσιάστηκε σε ένα runway που θύμιζε αθλητικό στάδιο και περιελάμβανε κομμάτια που λειτουργούν ως ένας τρόπος έκφρασης: τα sportswear ρούχα συνδυάζονταν με πιο βραδινές δημιουργίες, μια στιγμή φαντασίας και πραγματικότητας, αφού σύμφωνα με την Miuccia Prada στη ζωή χρειαζόμαστε και τα δυο.

Μέσα από το show ξεχώρισε όμως ένα beauty trend το οποίο ήταν πολύ διαδεδομένο στα ’90s, ωστόσο θεωρείται αμφιλεγόμενο. Πρόκειται για το  shaved-in eyebrow trend, δηλαδή την τάση που θέλει τα φρύδια ξυρισμένα στις εξωτερικές γωνίες.

View this post on Instagram

Fusing physical experience with digital, the staging of the Miu Miu Spring/Summer 2021 show both addresses the unique demands of our time and the fundamental needs of the medium of the fashion show. The show decor, realised by AMO, is an elliptical stadium, referencing the worlds of sports: as athletes act out their movements for an audience, they transform these spaces not only into a palace of sports, but an arena of observation. This is inherently tied with the experience of the runway show: in both, a group of people commune to not only bear witness but, in their presence, play a part in a collective moment. Around the world, Miu Miu invites audiences of women to gather together to view the show – simultaneously connected, again witnesses of an event. Communities of women have always been integral to the spirit and identity of Miu Miu: their nurturing and support of one another, their pursuit of shared values and goals. This season, those communities of women are also intrinsic to the show itself. The spectators are integrated into the show: interrupting the stadium’s white rubber walls, three digital lounges of screens will display the observer to the observed. The digital audience’s reactions, visible within the space, replicates the dynamic of a physical audience, virtual exchange given a new power. Expanding on this idea, a series of tech activations around the show link the spheres of the virtual world with real-life – in collaboration with Instagram, Miu Miu launches an augmented reality filter that transforms any view into a virtual expression of the showspace. In its fusing of reality and virtual fantasy, it is a reflection of contemporary life. Soundtrack by @Frederic_Sanchez Tracks by @Automatic_Band #PFW

A post shared by Miu Miu (@miumiu) on

Κατά την εποχή των ’90s, stars όπως ο David Beckham και ο ράπερ Vanilla Ice είχαν υιοθετήσει αυτό το trend, ενώ πολύ πρόσφατα είδαμε να κάνει το ίδιο και ο σύντροφος της Gigi Hadid, Zayn Malik.

Στην πιο σικ εκδοχή τους, τα ξυρισμένα φρύδια που είδαμε στο show του οίκου Miu Miu συνδυάστηκαν με λαμπερή, αψεγάδιαστη επιδερμίδα, χάρη στο δημιουργικό ταλέντο της Pat McGrath.

© Instagram / @patmcgrathreal

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below